SELL: 06 / 2020
11 Sell • 6/2020 • 11 INTERVIEW • MARTIN PITOŇÁK • BASYS CS Před téměř dvěma lety jste se stali vý- hradním distributorem švýcarské znač- ky Laurastar. Značka nebyla na zdejším trhu úplnou novinkou, ale její prezence byla skromná a zcela mimo hlavní pro- dejní kanály. Jak to období hodnotíte? Určitě jako úspěšné a věřím, že stejně to vidí naši partneři a uživatelé produktů Laurastar. Bylo to takové edukační obdo bí, během kterého se nám i přes vyšší ce novou hladinu produktů podařilo zařadit je do nabídky u většiny hlavních prodejců na českém a slovenském trhu. Žehlení patří do oné důležité „pětky“ každé do mácnosti. Mám na mysli vaření, ucho vávání potravin, praní, vysávání a právě žehlení. V současnosti pereme při teplotě 30 °C nebo 40 °C, která není dostatečná pro likvidaci bakterií a různých alergenů. Hygienické ošetření oblečení je o to důle žitější. A to je úkol pro Laurastar. Zmínil jste hygienu. Aktuální pande- mie způsobila zvýšení zájmu o veškerá zařízení spojená s hygienou. Zvýšil se také zájem o žehlicí systémy a parní ge- nerátory během jara? Pára je v roli hygienického čističe sice prověřená, ale podceňovaná a opomíjená. Má to i své důvody. Místa, která s ní čis tíme, zůstávají vlhká, tudíž je potřeba je vysušit, nebo se v nich mohou záhy zase začít množit mikroorganismy. Ve většině klasických parních přístrojů vzniká pára o teplotě 100 °C a přímo z nich pak vychází s teplotou 80 až 90 °C, takže rychle kon denzuje na vodu, jejíž kapénky například v textilu ulpívají. Ideální prostředí pro viry, bakterie nebo roztoče. Laurastar ve všech svých zařízeních ohřívá páru na 145 °C, která naprosto bezpečně likviduje všechny mikroorganismy a viry. Suchá jemná pára tkaninami prochází, nekondenzuje v nich a ty nezůstávají vlhké. Páru DMS může te použít například na povlečení přímo na posteli, na čalounění, na plyšáky vašich dětí, nebo dokonce na cyklistické či jiné přilby. Zájem a poptávka po produktech Laurastar se zvýšily také u nás, i když to nebyly dvouciferné růsty, jaké zažily seg menty kuchyňského vybavení, hobby nebo zahradnického materiálu. V říjnu konečně dorazí na český trh dlouho očekávaný první napařovač Laurastar nazvaný IGGI. Jak výrobek vnímáte v kontextu s nabídkou žehlicích systémů a generátorů Laurastar? IGGI je skvělým doplněním sortimentu Laurastar. Ano, klasické napařovače už vládnou trhu dva až tři roky, ale jsou to jen napařovače. IGGI je „hygienic stea mer“ a já bych toto označení chtěl opravdu zdůraznit. IGGI produkuje páru DMS, o níž byla už řeč. Jen bych doplnil, že IGGI vytváří páru v bojleru, což ho od lišuje od konkurence. Můžete s ním ste rilizovat například i dnes tolik používané roušky a být si jistí, že v nich žádné bakte rie a viry nezůstanou. Laurastar si nechala v nezávislé laboratoři v USA své produkty otestovat přímo na účinnost proti korona viru a ta byla potvrzena. IGGI je aktuálně velice žádaný v Asii, kde už byl na trh uveden a zájem o něj byl obrovský. Z tohoto důvodu se k nám do stává s určitým zpožděním. Bílá verze už je v EU na skladech, červená bude za pár týdnů. Doplněním budou ještě dvě balení doplněná o příslušenství – speciální bale ní IGGI Luxury a IGGI Travel. V loňském roce došlo k zásadnímu roz- hodnutí společnosti TTI, která mimo jiné vlastní značky Dirt Devil a VAX. Americká firma se rozhodla opustit kontinentální Evropu. Opravdu ikonic- ké cylindrické vysavače VAX zmizí po skoro 30 letech z českého trhu? Bohužel je tomu tak, i když to samozřej mě není ze dne na den. Přistoupilo se k tomu na základě dlouhého období ana lýz a pověstným hřebíčkem do rakve obou značek v Evropě s výjimkou britských os trovů byla současná pandemie. Obě znač ky mají dlouhou historii a ani v Česku nebyly žádným nováčkem. I když jsme je začali distribuovat až v roce 2015, věřím, že jsme odved li dobrou práci a uživatelům uká zali, jak je VAX kvalitní v čistění podlah. Také jsme se snažili uživate lům ukázat, že jsou bezsáčkové vysa vače lepší volbou, což většina světa už dávno pochopi la, a Češi ne a ne. Jaké byly k opuš- tění trhu důvody? Mnohé značky se na úkor marže že nou jen za podílem na trhu a srážely u svých modelů ceny na úroveň diskontu. Devalvace nabídky tímto způsobem je s ohledem na rostoucí výrobní náklady mimo moje chápání. Dalším důvodem byl tlak hlavně velkých partnerů na zachová ní, či dokonce zvyšování marže, a to i přes ono snižování cen! To vnímám jako dis kriminační chování a zneužívání své po zice na trhu. Kapitola sama pro sebe jsou potom zavedené a zrušené energetické štítky, které měly řadu nedostatků, diskri minovaly bezsáčkové cyklonové modely, a Dyson dle mého názoru bitvu za jejich anulaci vyhrál právoplatně. Není se tedy čemu divit, že se firma TTI k odchodu z kontinentální Evropy rozhodla… Mají se obchodníci obávat problémů se servisem těchto vysavačů? Servis funguje a bude fungovat nadále. Vždyť poslední modely jsme prodali ještě na jaře, než se dodávky zboží definitivně zastavily. Pokud by náhodou nebyl napří klad kvůli současné pandemii náhradní díl pro daný produkt dostupný a servis by nestíhal opravu v 30denní lhůtě, vystavu jeme samozřejmě dobropis ke spokojenos ti zákazníka. Problémů se bát obchodníci nemusí. Martin Pitoňák: IGGI se k nám dostává kvůli zájmu v Asii se zpožděním, Dirt Devil a VAX skončily v kontinentální Evropě Kromě globálního pohledu na značku Laurastar nás zajímal i ten lokální. Hovořili jsme s Martinem Pitoňákem, produktovým manažerem společnosti BaSys CS, která distribuci Laurastar v Česku zajišťuje. Řeč ovšem přišla také na značky Dirt Devil a VAX, o jejichž odchodu z Evropy se na trhu již nějakou dobu hovoří.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=