SELL: 07 / 2020

19 Sell • 7/2020 • 19 u tyčových aku vysavačů zvyšovat ještě motorizované kartáče v podlahové hubi- ci. S energií v baterii pracují naše modely šetrněji ještě díky dalším vylepšením, jako je například speciální ovládací pr- vek pro dočasné zvýšení sacího výkonu, pokud vidíme v nějaké oblasti více nečis- tot. Vysavač se následně sám vrátí zpět do standardního nastavení, což šetří energii a prodlužuje výdrž akumulátoru. Rowenta letos uvedla nové modely z řady Xforce, které používají digitální motory i popsanou funkci pro zvýšení síly sání. Řadu ještě dále rozšíříme a v březnu 2021 se můžete těšit na asi nejvýkonnější vysavač na trhu. Loni byly zrušeny energetické štítky vysavačů a na jejich návrat si ještě po- čkáme. Ekodesign ovšem v platnosti zůstal, takže výrobci nemohou začít znovu používat motory s příkonem 2 000 W apod. Jak jste se s absencí štít- ků a komunikací směrem ke koncovému zákazníkovi poprali vy? Přiznávám otevřeně, že nás zrušení štít- ků vůbec netěší, protože jsme kvůli jeho zavedení investovali nemalé prostředky do vývoje zcela nové generace vysavačů. Máme v nabídce modely s nejmoderněj- šími motory s příkonem pouhých 450 W a upravenými hubicemi. Tyto vysava- če nabízejí stejný výkon jako starší typy s příkonem okolo 1 000 W. Štítky nám v době své platnosti hodně pomohly v růstu. Po jejich zrušení lidé tá- pou, protože nevědí, podle čeho vysavač vybrat. Problém je také v tom, žemnoho značek vypustilo na trh skladovou zásobu vysavačů s příkonem nad 1 000 W – nové s příkonem vyšším než 900 W již uvádět nelze, ale star- ší uskladněné ano. Spotřebite- lé se samozřejmě opět uchylují k výběru podle příkonu, a když vidí model se 1 400 W, dají mu přednost, i když má starší, méně účinný motor, je hlučnější, má horší design hubice a spotře- bovává více elektřiny. My s tím chceme bojovat pomocí takzva- ných „effiwattů“, tedy „efektiv- ních wattů“, což je údaj, kterým budeme vyjadřovat, s jakou účin- ností naše spotřebiče pracují, i když reálně mají výrazně nižší příkon. Je to pochopitelně běh na dlouhou trať. Jak vás postihla aktuální pandemie z hlediska dostupnosti zboží v segmen- tu vysavačů? Trh trápí už několik měsí- ců nedostatek zboží. U některých konkrétních modelů nás si- tuace samozřejmě zasáhla. Máme továrny v Evropě, které byly na jaře nějakou dobu uzavřeny, a ve spojení se zvýšenou po- ptávkou po domácích spotřebičích, k níž došlo, je výroba zavalena objednávkami. V kategorii vysavačů žádné zásadní vý- padky do konce roku mít ovšem nebu- deme a věříme, že i díky kusové nedo- stupnosti u našich konkurentů nám to ve čtvrtém kvartále pomůže k dalšímu růstu. Už před zhruba dvěma lety jste se začali více angažovat v segmentu robotických vysavačů. Doposud zde dominovaly spíše specializované značky nebo firmy, které jsou silné v oblasti počítačových technologií. Tradiční výrobci vysavačů nikoliv. Jak se vám na tomto trhu daří s aktuální generací robotů? V případě našich nových robotů došlo bohužel ke zpoždění uvedení o několik měsíců, takže se reálně dostaly na trh až v červnu. Počítali jsme s nimi původně už začátkem roku. Krátce po tom, co dorazi- ly na trh, náš tržní podíl několikanásob- ně vyskočil a pokračuje v růstu. Zájem spotřebitelů je tedy značný. Je také vidět, že se nám novinky opravdu povedly – mají velmi dobrou navigaci, podporují hlasové ovládání, řízení na dálku z mo- bilu a mají nízký profil. Dokonce máme nejtenčí robotický vysavač na trhu. Příští rok se budeme na roboty nadále zaměřo- vat. Mohu prozradit, že v prvním kvar- tále přijdou opravdu revoluční novinky s výrazně vyšší sací silou, než je dnes u robotických vysavačů běžné. Více budu moci prozradit během pár měsíců. Rowenta má v nabídce kromě vysava- čů všech typů také různé parní čističe. Dlouho patřily na českém trhu mezi opomíjené, nebo spíše nedoceněné. Pomohla jim aktuální pandemie a sou- časný zvýšený zájem o hygienická řeše- ní? Všimli jsme si, že jste nabídku po- stupně dost rozšířili. Pára má jednu nespornou výhodu – čiště- ní s ní je ekologické, účinné a bez použití chemie, za kterou mohou zákazníci uše- třit. Parní čističe jsou robustnější a urči- tě se nehodí pro „akční úklid“. Podlahu ovšem zanechávají dokonale čistou – ničí 99,99 % bakterií i virů. A vůbec není na- místě strach z jejich použití na dřevěných plochách. Páru lze totiž regulovat. Naše řešení zákazníci oceňují také pro jeho univerzálnost – kombinujeme vysavač a parní čistič, přičemž páru můžete po- užívat volitelně. Parní část lze dokonce vyjmout a vyčistit s ní okna, umyvadlo nebo toaletu. Během „covidové etapy“ se nám prodeje parních vysavačů znásobily a nekupují už je jen alergici a astmatici jako dřív. INTERVIEW • MARTIN KASARDA • ROWENTA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=