SELL: 08 / 2020
17 Sell • 8/2020 • 17 Odezva od obchodních partnerů byla a na- dále je velmi pozitivní. Vnímají, že se znač- ka JURA v Česku posouvá a že Hospitality centrum ve výsledku pomůže s prodeji na- šich kávovarů i jim. V době uzavření pro- dejen pro nás také platilo, že jsme nemohli zákazníka pozvat dovnitř, aby se poroz- hlédl nebo si něco koupil – mohl vstoupit pouze za účelem servisu, který samozřejmě fungoval po celou dobu a funguje nadále. Investice do takového showroomu a ser- visu nemohla být určitě malá. Co si od ní slibujete z dlouhodobějšího hlediska kromě posílení značky na trhu? Chtěli jsme vše sjednotit pod jednu stře- chu, tedy nejen showroom, servis a kance- lářské zázemí, ale i naše celkové působení na trhu. Veškeré služby tedy poskytujeme z jednoho místa pod hlavičkou společ- nosti JURA Czech – v podstatě jsme tak dokončili dlouhodobý proces konsoli- dace našich aktivit a máme jasný tah na branku. Současně jsme se stali mnohem flexibilnější vůči koncovým zákazníkům, protože v Hospitality centru probíhá pří- mý prodej kávovarů a příslušenství a aktu- álně jsme spustili i náš vlastní e-shop, jak to udělaly i další firmy na trhu v reakci na koronavirovou krizi. Kousek od vstupu se nachází přijímací pult, kdemůže zákazník odevzdat kávo- var do servisu. Jde o stejné řešení, jaké jsme viděli před dvěma lety ve vaší cen- trále ve Švýcarsku? Jak takový příjem ve vašem pojetí probíhá? Pokud přijde zákazník osobně, provede- me na místě a přímo před ním diagnos- tiku kávovaru. Navrhneme mu ihned řešení a oznámíme ve většině případů i cenu opravy v případě, že nejde o záruč- ní servis. Pult je vybaven rozhraním pro připojení kávovaru a dvěma monitory, přičemž jeden z nich vidí přímo zákazník. Na něm mu zobrazíme kompletní výsled- ky diagnostiky včetně toho, zda u kávo- varu dodržuje údržbu, protože naše stroje si informace o všech čištěních a odvápně- ních ukládají do paměti. Často se setkává- me s tím, že k nám někdo přiveze kávovar a tvrdí, jak se o něj stará, ale diagnostika pak odhalí, že to není pravda. Zázemí servisu je opravdu prostorné a nechybí v něm spousta vybavení, kte- ré opravy kávovarů usnadňuje a urych- luje. S čím vším vaši servisní technici pracují? Šli jsme cestou větší, až naddimenzované plochy, což nám umožňuje nadále růst beze strachu, že by kapacita našeho Hos- pitality centra byla během příštích let ne- dostatečná. Najdete zde velkou mycí lin- ku, odvápňovací a čisticí linku a pokročilý systém pro výstupní diagnostiku. Péče o kávovary je opravdu mimořádná. Servisní technici mají vše po ruce včetně nástrojů a náhradních dílů. Nechybějí hydraulické polohovací stoly a další vylepšení, která technikům usnadňují práci. Celý prostor vznikl podle švýcarských not a stojí na globálním konceptu JURA. Například pařížské Hospitality centrum se otevřelo krátce po našem, a kdyby naši technici přijeli tam, mohou začít ihned s opra- vou kávovarů francouzských zákazníků, protože vše včetně toho nejobyčejnější- ho šroubováku je na stejném místě jako v Praze. A samozřejmě nejen zde, ale v každém Hospitality centru kdekoliv na světě. Myslím, že to potvrzuje naši švý- carskou DNA, na níž značka JURA staví. A to platí jak pro servis, tak vše ostatní včetně kvality kávovarů. JURA má vcelku unikátní distribuční síť. Nejste úplně masová značka, kte- rou prodává prakticky každý. Naopak, v základu stavíte na specialistech. Přes- to už v některých řetězcích a velkých e-shopech jste. Lze očekávat, že vás postupně budou prodávat i další velké firmy? Základem zůstávají nadále specialisté, ale věnujeme se už delší dobu velkým hrá- čům, jako jsou Alza nebo Datart, proto- že zapadají do našeho konceptu prémiové značky. A to jak na webu, tak v retailu, kde považujeme naše „shop in shop“ prezen- tace za potvrzení úrovně a pozice značky JURA. U Datartu oceňujeme aktuální velikost sítě a rozprostření prodejen na mapě České republiky. Vážíme si ovšem také faktu, že spolupráce s tímto řetězcem INTERVIEW • PETR EIBL • JURA České zastoupení JURA otevřelo na začátku září své nové sídlo včetně takzvaného Hospitality centra s prodejním showroomem a asi nejmodernějším servisem kávovarů v České republice.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=