SELL: 08 / 2020
27 Sell • 8/2020 • 27 INTERVIEW • PETR NÝVLT • JABLUM CZECH Vaše společnost je dodavatelem kávy a kávovarů. Váš prodej i služby hodně stojí na osobním kontaktu se zákazníky, čemuž současná situace moc nepřeje. Jak tuto překážku řešíte? Máte pravdu, náš byznys je hodně posta- ven na osobním kontaktu se zákazníky. Již na jaře jsme proto začali hojně využí- vat videohovory na platformě MS Teams. Naši zákazníci si je velmi rychle oblíbili. A přínosné jsou i pro naše pracovníky. Je- jich velkou výhodou je, že člověk stihne za stejný čas více prezentací, může se detail- něji věnovat každému klientovi, protože odpadá dlouhý čas strávený na cestách. S odstupem tak mohu potvrdit, že prodej na základě online „videosetkání“ se zá- kazníkem, kdy vybraný kávovar vzdáleně předvedeme, ukážeme obsluhu a zodpo- víme všechny otázky klienta, skutečně funguje. Pro dodavatele kávy a prodejce kávova- rů je klíčový firemní sektor, pro který zajišťují komplexní služby včetně ser- visu kávovarů. Co způsobila pandemie v této oblasti? Uzavření kanceláří velkých firem je spo- jeno i s poklesem spotřeby kávy. Na dru- hou stranu je ale „covidová“ doba zajímavá tím, že prudce roste spotřeba kávy u do- mácností a koncových zákazníků. A to je skupina zákazníků, kde všechny firmy generují vyšší marži než u velkých odbě- ratelů. Navíc káva je komodita, když to řeknu v lehké nadsázce, bez které obvykle významně klesá produktivita firem, proto je obnova poptávky po kávě a kávových službách ve firmách vždy velmi rychlá. Zmínil jste zvýšenou poptávku ze strany koncových zákazníků. Prodávají se vám kromě kávy lépe i domácí kávovary? Přestože je asi polovinu letošního roku v nějaké formě omezena nebo uzavřena ekonomika a lidé žijí v částečné nejistotě, prodej automatických kávovarů nám letos výrazně stoupá. Skoro to na mě působí, že lidé využili toho, že jsou více doma, k výměně starší kávové techniky za novou. Oproti tomu jsme zaznamenali pokles v prodeji profesionálních kávovarů a tech- nologií do kaváren, což ale není nic neče- kaného s ohledem na situaci, které musí nejen kavárny, ale i veškeré gastro čelit. Před lety jste otevřeli v pražském Hloubětíně Kávové centrum, ale víme, že semá budova bývaléTesly bourat. Bude se pražské centrumpřesouvat jinam? Kávové centrum v Hloubětíně jsme oteví- rali před 8 lety. Původně velkorysé prosto- ry v Tesle se nám postupně staly malými. Proto jsme vlastně uvítali rozhodnutí de- velopera o bourání areálu, které urychlilo naše budoucí plány. V Praze samozřejmě zůstáváme a posouváme se do průmyslo- vého parku P3 v Počernicích, kde v led- nu otevřeme reprezentativní showroom s menší ukázkou pražení kávy a servis- ním zázemím. Naší největší letošní in- vesticí bylo pořízení nové výrobní haly v Mladé Boleslavi, kam chceme koncen- trovat hlavní část výroby. V Mladé Boleslavi bude pouze výroba, nebo půjde i o koncept Kávového centra, jak ho známe z pražské Tesly? Nepůjde jen o výrobu. Připravujeme zde nové Kávové centrum, které chceme ote- vřít již na jaře příštího roku. Stane se naší vlajkovou lodí, jak svojí rozlohou, tak i šíří nabízených služeb. Na ploše přes 600 m 2 připravujeme moderní výrobu s několika pražírnami, sklad zelené kávy či plně vy- bavený servis. Pomyslnou třešničkou na dortu bude zcela netradičně pojatý velký showroom. Po designové stránce pro nás celý projekt zajišťuje architektonické stu- dio Holiš + Šochová, kterým se podařilo v projektu dokonale odrazit naši vášeň ke kávě a pro zákazníky vytvořit prostředí, které bude stát za návštěvu. Na co se v těchto nových Kávových cen- trech zaměříte? V Liberci jste se více vě- novali samotné kávě a jejímu zpracová- ní, zatímco v Praze na kávovary. V Praze zůstaneme zaměřeni hlavně na prodej kávovarů a s tím související servis. Pro opravdové nadšence do kávy i náročné zákazníky bude sloužit naše Kávové cen- trum v Mladé Boleslavi. Zde budou moci doslova prožít vše, co s kávou souvisí. A je jedno, zda budou chtít koupit malý balíček kávy, či budou uvažovat o ná- kupu nového automatického kávovaru. Významně zde také rozšíříme zážitkové kávové akce a kávové kurzy. Do Mladé Boleslavi se také příští rok přesune naše analytická chemická labora- toř. Kromě sledování kvality našich káv se nově chceme zaměřit i na porovnání ex- trakcí mezi jednotlivými kávovary a tech- nologiemi. A to jak látek prospěšných, tak i těch méně žádoucích v každém šálku. Novinky ale připravujeme pro naše zákazníky i ve způsobech prodeje. Sou- částí nového Kávového centra v Mladé Boleslavi proto bude i menší TV studio pro interaktivní online prodej. Společnost JABLUMCzech začínala před lety v Liberci jako prodejce kávy a kávovarů. Postupně se z ní ale stal jeden z velkých ambasadorů zvyšování kávové kultury u nás. V pražském Hloubětíně otevřela před lety své první Kávové centrum a se svými velkolepými plány zde rozhodně neskončila. Co dalšího chystá a jak se vypořádala s dopady probíhající pandemie, nám přiblížil majitel firmy Petr Nývlt. Petr Nývlt: Na jaře otevřeme rekordně velké Kávové centrum v Mladé Boleslavi
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=