SELL: 08 / 2020
30 30 • Sell • 8/2020 Loni u vás došlo k velké změně – pře- stali jste s distribucí domácích kávova- rů Melitta. Ovlivnilo to nějak spolu- práci s divizí profesionálních kávovarů této značky? V oblasti divize Melitta Professional se nic nezměnilo a spolupráce se úspěšně rozvíjí. Bohužel na nás, jako asi na kaž- dého, kdo podniká v sektoru gastro, do- lehla vlna pandemie. Produkty nyní do- dáváme hlavně čerpacím stanicím, kde se nám daří rozšiřovat okruh zákazníků. Domácí kávovary hrají ve vaší nabídce velkou roli, ale primární je pro vás pro- fesionální segment. Jak se vám v této oblasti daří? Loni jsme spolu mluvili o některých zajímavých velkých klien- tech, se kterými jste v jednání o spolu- práci. Samozřejmě že profesionální sektor je pro nás klíčový, ale vzhledem k celosvě- tové situaci se různé velké projekty po- zastavily. Někte- ré zajímavé jsme samozřejmě do- táhli do konce a další jsou ještě v jednání a věří- me, že dopadnou v úspěšnou reali- zaci. Ovlivnila tato situace nějak vaši strategii? Jak konkrétně? Lhal bych, kdy- bych řekl, že ne. Současně mohu ale konstatovat, že nás ovlivnila i pozitivně, protože se více soustředíme na značku Gaggia, kterou máme ve vý- hradní distribuci pro Česko a Slovensko. Intenzivnější práce soustředěná na jednu značku měla za následek její velký posun v prodejnosti. Přispěl k tomu nepochyb- ně i fakt, že Gaggia přišla vedle nej- prodávanějšího pákového modelu New Classic v tradičním nerezovém prove- dení ještě s jeho dalšími pěti barevný- mi variantami, které jsou na trhu velice žádané. A kromě toho také s novou řa- dou kávovarů v segmentu plnoautomatů nazvanou Magenta. Dostupná jsou tři provedení lišící se především systémem pěnění mléka a šířkou nabídky nápojů. Všechny tyto novinky výrazně přispěly ke zvýšení povědomí o značce Gaggia na trhu. A ještě bych rád zmínil jednu zásadní novinku. Společnost Gaggia v letošním roce vyhrála tendr na kávovary pro kan- celářský koncept Costa Coffee, kterou v tomto směru zastupuje firmaCoca-Cola HBC, a vybrala si model Cadorna Style. Modelová řada Cadorna je na trhu od loňského podzimu a v prodejích se jí daří velmi dobře. V segmentu domácích kávovarů trh strmě roste. Jak konkrétně ovlivnila pandemie koronaviru profesionální segment? Máme na mysli služby, servis kávovarů a jejich prodej do firem. Kromě segmentu gastronomického za- znamenává pokles také segment kance- lářský, protože se pracuje ve větší míře formou „home office“. Zaměstnanci ne- sedí v kancelářích a kávovary jsou méně využívány, což má za následek i jejich menší poruchovost. Servisní zásahy a údržba nejsou potřeba tak často. Na druhou stranu jsou zde firmy, které obnovují technologie, protože se jich pan- demie téměř nedotkla. S těmito firmami spolupracujeme a není jich málo. A jak jste sám řekl, segment domácích kávova- rů strmě roste. Jelikož má naše společnost velmi široké portfolio, byli jsme schopni, jako výhradní distributoři značek Gaggia a Bialetti, velice pružně zareagovat na vzniklou situaci. V oblasti domácích ká- vovarů proto dynamicky rosteme. Nejste jen distributor a dovozce zboží. Neméně významnou částí vašeho byz- nysu je servis kávovarů. Servisujete pouze značky, jejichž zboží sami dová- žíte? Nebo i další? Pochopitelně zajišťujeme servis u všech dovážených značek, tedy Gaggia, Saeco a Lelit. Nadále také kávovary značky Melitta. Zároveň jsme také smluvní servisní středisko pro záruční i pozáruční opravy kávovarů Philips. Společnost Espresso Professional má v distribuci několik značek domácích i profesionálních kávovarů a výdejních automatů. U těch domácích jsou to hlavně Bialetti, Gaggia a Lelit, zatímco u profesionálních Melitta nebo Saeco. Obchodní manažer firmy Pavel Cais si s námi povídal především o dopadech pandemie na segment profesionálních kávovarů, ale řeč samozřejmě přišla také na ty domácí, kde trh poslední měsíce strmě roste. Pavel Cais: Na segment profi kávovarů pandemie dolehla. Dynamicky ale rostou prodeje těch domácích INTERVIEW • PAVEL CAIS • ESPRESSO PROFESSIONAL
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=