SELL: 08 / 2020

45 Sell • 8/2020 • 45 REPORTÁŽ • UNIBON ních řetězců v Irsku, prezentační boxy pro jednu z největších sítí českých léká- ren BENU, světelné displeje pro kávovary značky Miele a celá řada dalších zakázek. Neutuchající ruch a poctivá ruční práce jsou dva základní dojmy, které si odnáší- me z návštěvy této společnosti. Limity v této firmě neexistují UNiBON se vyznačuje schopností pra- covat prakticky s jakýmkoliv materiá- lem, který si dokážete představit – dřevo, plast, kov či sklo a v pozadí nezůstávají ani elektrosoučástky, které jsou nedíl- nou součástí celé řady finálních výrobků. Ke zpracování tohoto různorodého mate- riálu dopomáhá široká škála moderního vybavení včetně laserových řezaček, for- mátových pil, olepovaček, CNC, vakuo- vého lisu, moderní truhlárny či kovovýro- by včetně práškové lakovny a mnohé další. Společnost si vyrábí prakticky vše sama a téměř se nespoléhá na subdodavatele, a to ani v oblasti designových návrhů, kte- ré připravuje, což jí umožnuje okamžitě reagovat na konkrétní požadavek zákaz- níka a dodat mu prvotřídní a originální finální produkt. O úrovni společnosti svědčí ne- jen certifikát ISO 9001/2015 (Quality Individuální přístup a výroba na míru Běhemnaší návštěvy ve společnosti UNiBON jsme využili příležitosti a vyzpovídali jejího generálního ředitele Petra Vosátku. Zajímali nás aktuální trendy v oblasti vybavení obchodních míst i to, s jakými výzvami se musí designéři a konstruktéři často poprat, aby splnili náročná přání klienta. Jaké všechny služby firmám nabízíte v rámci prezentace jejich výrobků v prodejnách? Vše začíná profesionálním přístupem našeho obchodního týmu, který po konzultaci s klientem a zvolení vhodné strategie navrhne další kroky spolupráce, které mohou obsahovat originální, designové a funkční řešení. Jakmile jsou naplněna klientova očekávání, začíná proces výroby, následovaný distribucí a instalací. Tím naše spolupráce s klientem nikterak nekončí, ale naopak navazuje poprodejní péče. Co považujete za hlavní trend v oblasti designu a rozvržení retailových prostor? A v čem se obchody za posledních deset let nejvíce změnily, když se podíváme na jejich interiér a prezentaci výrobků? Výstižnými slovy pro podchycení aktuálních trendů bude určitě univerzalita, modularita, využití technologických novinek a s tím jdou ruku v ruce jednoduchost a čisté prvky. Všeobecně můžeme říct, že se do popředí dostává bílá či antracitová barva doplněná jednotným dekorem dřeva, kovovými, betonovými či světelnými prvky a v řadě případů i technologickým řešením, které například umožňuje jedním kliknutím změnit grafiku na stovkách vystavených míst. Stále častěji se setkáváme s požadavkem, že designový nábytekmusí být modulární. Tedy že jednotlivé prvky se dají použít i samostatně, což zabezpečuje široké možnosti využití. Dále pak požadují klienti nadčasovost. Abych byl konkrétní – hlavní konstrukce bude využívána i několik let, ale jednotlivé prvky, jako jsou grafické tisky, banner, podsvícená loga a další, budou snadno měnitelné a finální podoba výrobku musí být využitelná pro různé trhy s rozdílnými rozpočty. V některých zemích tak bude výrobek svítit, zatímco v dalších bude nesvětelný. Někde jsou informace prezentované za pomoci videa na obrazovce, jinde jsou sepsány na magnetické grafice. I toto je kouzlo pestrosti naší práce, pro které UNiBON dennodenně hledá individuální a originální řešení. Navrhujete a vyrábíte jednotlivé prvky skutečně na míru? Jelikož máme vlastní designéry a širokou škálu moderního technického vybavení, jsme schopni navrhnout, vyvinout, vyrobit, dodat a nainstalovat finální designový a zároveň funkční produkt, který naplňuje klientovy představy a požadavky. Jaká zakázka byla podle vás nejnáročnější, pokud jde o design výrobku? Velkou výzvou pro vytvoření designu bylo zadání od klienta TCL, které znělo vytvořit vzdušnoukonstrukci gondolypro televizory.Na první pohled snadné zadání. Na papíře umí televize klidně i levitovat, ale spojit vzdušný design s bezpečností a možností realizace už je trošku oříšek. Naši designéři se s tím ovšem poprali s grácií. Hráli si se světlem, průhledným, bílým i dřevěným materiálem a na místo robustních stěn přišli s myšlenkou světelných rámů. Po řadě konzultací s klientem vznikl moderní odlehčený designový nábytek, který byl na prodejnách ve finále doplněn i nestandardně vysokou stěnou, která se nesla ve stejném duchu.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=