SELL: 09 / 2020

10 10 • Sell • 9/2020 Samsung si lidé spojují hlavně s mobily a televizory. Jak si v kontextu toho stojí domácí spotřebiče? Mění se přístup lidí k vaší značce? ŠZ/OV/TB: Televize a mobily jsou pro Samsung číslem jedna a tento fakt nám v letošním roce popravdě dost pomohl. S tím, jak lidé nakupovali v ještě vět- ší míře přes internet a vyhledávali na něm sami informace, dostal se Samsung do jejich hledáčku také ve spotřebičích. Množství vyhledávání značky Sam- sung letos neklesalo, naopak, a některé měsíce byly díky tomu i pro divizi do- mácích spotřebičů v Česku a na Sloven- sku rekordní. Výrazně jsme poskočili v pračkách, protože se nám podařilo trhu definitivně prokázat, že máme kvalitní produkty. Dostali jsme se s naším mo- delem WW80J5446FW/ZE mezi nej- prodávanější pračky v ČR. A jak se nyní díváme (2. prosince, pozn. redakce), na Alza je zmíněná pračka dokonce jednič- kou. Na podzim jsme uvedli kompletně nové portfolio parních praček s automa- tickým dávkováním prášku, které trh za- ujalo nad naše očekávání. Jsme přesvěd- čeni, že tím, jak jsme dlouhodobě silní v onlinu, jsme ze situace předchozích měsíců dokázali vytěžit opravdu hodně. Když nebudeme počítat vestavné ledni- ce, které jste prodávali už dřív, tak jste loni vstoupili konečně na trh vestav- ných spotřebičů. Pár měsíců nato přišla pandemie koronaviru. Podepsala se ně- jak na startu prodeje těchto spotřebičů? A jak těch dvanáct měsíců hodnotíte? ŠZ: Jak už bylo řečeno v předchozí od- povědi, Samsung je velmi silný v online kanálu, takže nás dopady koronaviru nepostihly distribučně. Musím ale při- znat, že výrobně ano. Produkujeme vět- šinu vestavných spotřebičů v Malajsii a používáme v nich i evropské součástky. Došlo k určitému narušení dodavatelské- ho řetězce. Nebylo to tedy o tom, že by- chom naše produkty nedokázali prodat. Vše, co dorazilo, šlo do trhu. Poptávka byla a je, protože máme velmi kvalitní vestavbu. Jelikož i tyto výrobky pro- dáváme primárně přes online, tak nám tento kanál plně kompenzoval uzavření obchodů. Ale celkově jsme velmi úspěšní samozřejmě i v retailu, když pominu ob- dobí, kdy nebyly obchody otevřené. Zmínil jste, že vestavné spotřebiče prodáváte primárně online. Chcete také proniknout do kanálu kuchyň- ských studií? ŠZ: Určitě se do tohoto kanálu chceme dostat a máme to v dlouhodobém plá- nu. Byl to původně náš letošní cíl, jenže přišla jarní vlna koronaviru, a když jsme toto téma v létě oprášili, záhy nato dora- zila vlna druhá. Aktuálně to vidím tedy na start v druhé polovině příštího roku. Dřív se nám to určitě nepodaří, protože chceme v první polovině hlavně stabili- zovat naskladnění u všech našich součas- ných partnerů. To je naše priorita. Lze očekávat, že některé modely nebo řady budou dostupné pouze v kuchyň- ských studiích? ŠZ: Určitá diverzifikace podle prodej- ních kanálů je v obecné rovině určitě na- místě, ale vše se bude odvíjet od vývoje trhu a pandemie koronaviru. Na kon- krétní odpověď na tuto otázku si budete muset ještě počkat. Na západních trzích máte trouby typu Dual Cook Flex i ve verzi s parním ge- nerátorem. Dočkáme se jich v Česku také? ŠZ: Na západních trzích jsme uvedli letos řadu Infinite, kde najdete i trouby Dual Cook Flex s parním generátorem. Spotřebiče mají velmi elegantní design a mohou směle konkurovat produktům tradičních značek. Chlubí se dokonce zcela unikátními prvky – v rozděleném prostoru můžete například v horní půlce péct pomocí horkého vzduchu a ve spodní vařit ve 100% páře. Toto nemá nikdo na trhu. Naší velkou výhodou je také vyspě- lá konektivita a začlenění veškeré techni- Společnost Samsung nadále posiluje na trhu s domácími spotřebiči. Už před lety ovládla kategorii chladicí techniky, svižně roste v segmentu praček a od loňska aktivně proniká do sféry vestaveb. O jednotlivých kategoriích s námi hovořili produktoví manažeři firmy Štěpán Zich (ŠZ) za vestavbu a péči o prádlo, Ondřej Valkony (OV) za chlazení a Tomáš Brida (TB) za vysavače. Samsung obměnil kvůli novým energetickým štítkům portfolio praček i chladniček. V segmentu vysavačů chystá zkraje příštího roku hotovou revoluci INTERVIEW • ŠTĚPÁN ZICH • ONDŘEJ VALKONY • TOMÁŠ BRIDA • SAMSUNG

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=