SELL: 09 / 2020

14 14 • Sell • 9/2020 Odvětví servisů domácích spotřebičů a elektroniky není v dobrém stavu. Ohrožuje ho nedostatek lidí Aktuálně se blíží nová legislativa EU, která změní pravidla hry pozáručních oprav Průměrná cena prodávaných spotřebičů v posledních letech rostla a lidé do domácích spotřebičů investují stále větší obnosy. Vedle toho přicházejí rozličné inovace, klesá spotřeba a sledovali jsme a nadále sledujeme nástup konektivity a smart koncepcí. To vše je součástí pokroku a masivních investic firem do vývoje nových technologií. Na úplně opačné straně spektra již dlouho stojí servisní prostředí. Výrobci celé roky snižovali ceny záručních paušálů, tím dostávají servisní organizace do ekonomických problémů, a proto se tyto organizace dále příliš nerozvíjí. A to jak po stránce technologické, tak i personální. Některé renomované značky už ale pochopily, že tudy cesta nevede. APPLiA CZ, sdružení výrobců domácích spotřebičů, navíc už loni začala řešit budoucí kritický nedostatek servisních pracovníků zahájením spolupráce přímo se středními odbornými školami. • Nová legislativa EU a boj proti nekvalitním spotřebičům • Nové povinnosti pro výrobce. A jak to bude s povinným otevřením servisní dokumentace? • Servisní prostředí si zaslouží pozornost výrobců • Nové online nástroje a platformy chtějí svět servisů změnit. Jaký je jejich přínos? A jaká rizika? Fotky: archivy výrobců, servisů a kolektivních systémů

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=