SELL: 09 / 2020

končí první rok nového desetiletí a je velmi pravděpodobné, že na něj nebudeme ani s odstupem času vzpomínat úplně v dobrém. Naději nyní asi všichni upínáme k roku novému a doufáme, že bude již převážně ve znamení zklidnění situace a postupného odeznívání pandemie nového koronaviru. Rok to ovšem nebude jednoduchý, a to ani v nejmenším. Plánování příštích měsíců, ať už po stránce objednávek zboží, dalších obchodních, nebo marketingových aktivit, se jeví v podstatě jako nesplnitelný úkol. Jak mají manažeři v současné situaci odhadovat, co bude na jaře, v létě, nebo dokonce na podzim 2021, když pomalu nevědí, co mají čekat v následujícím týdnu. Problémy s výrobou, nedostatek zboží a naposledy extrémní zdražení dopravy z Číny, a to až pětinásobné, dělají vrásky nejednomu z vás. K nejistotě se tak přidala ještě logistická komplikace, s níž můžete těžko něco dělat. Vozit do Evropy produkty, na kterých je malá marže, v kontejneru, jehož cena je 5× vyšší, nedává smysl. Mám už od některých z vás zprávy, že jste tok zboží zastavili a vyčkáváte, co bude. Na trhu, kde poptávka v mnoha produktových kategoriích dosahuje nebývalé výše, nebo dokonce trhá rekordy, je toto rozhodnutí pochopitelně bolestivé. Ten, kdo nějaké zboží má, se může považovat za opravdového vítěze. Do popředí zájmu se díky tomu dostávají i značky, o které obchodníci, potažmo spotřebitelé nejeví za normálních okolností velký zájem. Teď se však „hledají kusy“, kde to jen jde, a nikdo nemůže být příliš vybí- ravý. Nezbývá než doufat, že dojde během roku 2021 ke zklidnění a výkyvy posledních měsíců budou pomalu odeznívat. Vzhledem k letošnímu vývoji bych chtěl o to více poděkovat všem partnerům časopisu za podporu, protože bez nich by SELL nemohl vycházet. Většina z vás si je určitě vědoma, že magazín tiskneme a rozesíláme do trhu zdarma a jeho jediný příjem pochází z inzerce. Já sám nad firmami, které u nás své produkty a strategie prezentují, nepřemýšlím jako o inzerentech. Jsou to skuteční partneři, protože naše spolupráce není o inzertních stranách. Je o kontinuální komunikaci, výměně informací a názorů. Je o tom, že se všichni partneři podílejí úzkými vaz- bami se SELLem na tom, že náš časopis za téměř 13 let své existence urazil po obsahové stránce obrovskou cestu. SELL vlastně nemá inzerenty, protože ani jedna firma u nás neměla letos nějaký jednorázový výstup. Vše stojí na celoroční spolupráci. Za to jsem opravdu vděčný a nesmírně si podpory vážím. Takže upřímné díky za to, že můžeme SELL vydávat a plnit úlohu jediného specializovaného informačního média pro trh s domácími spotřebiči. Příjemné prožití vánočních svátků a mnoho sil do roku 2021 přeje Vám i celému trhu VÁ Ž ENÍ Č TENÁ Ř I, Lubor Jarkovský šéfredaktor

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=