SELL: 09 / 2020

Krize paradoxně pomohla Tauer Group k nárůstům prodejů Tauer Group se zúročila v plné míře správnost dlouhodobé vize mít pro obchodní partnery okamžitě dostupné zboží. A to zejména při první/jarní a i druhé/podzimní vlně. Díky vlastnímu skladu a optimalizované skladové zásobě v řádu měsíců Tauer Group nezaznamenalo žádné výrazné problémy s vykrýváním zboží značek, které zastupuje. Obrovský problém nedostatku zboží u výrobců a distributorů vestavných spotřebičů se Tauer Group víceméně nedotýkal. Naopak díky dostatečné vlastní skladové zásobě, produktové znalosti obchodních zástupců i personálu obchodního oddělení se dařilo nabízet a následně dodávat obchodnímpartnerům alternativy z vlastních zásob. A to předevšímnáhradou za zboží některých výrobců a distributorů, kteří se s nedostupností potýkají dodnes. Benefitem za tuto „mravenčí“ práci je rozšíření portfolia obchodních partnerů a jejich přechod od stávajících dodavatelů k Tauer Group. Je dobré mít možnost hovořit o nárustu a o to více v období krize. Důležité je portfolio několika tisíc odběratelů napříč různými prodejními kanály. Neocenitelná je i podpora a nadstandartní vztahy s dodavateli značek CANDY, HOOVER, HAIER,WHIRLPOOL, AMICA, AEG, ELECTROLUX a PYRAMIS. Pomohly rozumně zvolené doprovodné akce k vestavným spotřebičům pro koncové zákazníky: 5 let záruky zdarma, dárky, kuchařské kurzy, spojení nabídky vestavných spotřebičů s nabídkou dřezů, cenová stabilita, poutavá reklama…atd. Faktorů je mnoho a jejich správný mix se zúročil v dobrém výsledku. Změny v prodeji vestavných spotřebičů v roce 2020 Události roku 2020 měly vliv na mírné přeskupení podílů prodejních kanálů Tauer Group. V prodejním kanálu malých výrobců kuchyňských linek a truhlářů čísla za ves- tavné spotřebiče narostla. A to především rozšířením nabídky Tauer Group o akce na vestavné spotřebiče dalších značek. Jarní i podzimní lockdown dodávky zboží do tohoto prodejního kanálu neomezil. Naopak prodejní kanál kuchyňských studií a řetězců (v číslech za vestavné spotřebiče) byl dvakrát výrazně zasažen uzavřením kamenných prodejen. Pokles prodejů způsobený uzavřením kamenných prodejen a studií se úspěšně dařilo kompenzovat prodeji v „běžných“ měsících. Ve výsledku tedy tento kanál u Tauer Group stagnoval na číslech roku 2019. Což lze s ohledem na uvedené skutečnosti považovat za úspěch. Nicméně podzimní uzavření kuchyňských studií a prodejen bude mít určitě přesah i do I.Q.2021. Bude zajímavé na konci roku 2020 porovnat pohled Tauer Group s oficiálními údaji GfK. www.TauerGroup.cz TŘI OTÁZKY NA OBCHODNÍHO ŘEDITELE TAUER GROUP a.s. Ing. PETRA TOCHÁČKA 1. Vnímátenějakouzměnuv roce2020vnákupnímchování koncovýchzákazníkůvevestavnýchspotřebičích? Mohu se objektivně vyjádřit ke střední a vyšší střední třídě vestavných spotřebičů, které jsou doménou velkoobchodního prodejeTauerGroup.Ostatníkategorienemohuhodnotit.Zvlastní17-letézkušenostivoboru,dleinformacíodobchodních zástupců přímo z terénu a i dle meziročních navýšení průměrných prodejních cen se koncový zákazník orientuje na vybavenější a tedy bonitnější spotřebiče. A to i v době, kdy média prezentují černé scénáře a nabádají koncové zákazníky k šetření. Koncový zákazník si stále více dopřává sofistikovanější výrobky a požaduje více uživatelského komfortu. Což je určitě dobře. S sebou to nese požadavek zákazníka na vyšší informovanost, znalost produktů a odbornost prodávajícího. Proto je pro nás důležitá nejen cena, ale i produktová znalost spotřebičů a letos nově i dřezů. A to jak u obchodních zástupců, tak i personálu obchodního oddělení Tauer Group. Podstatné pro nás je následně přenést informace i novinky dále k našim obchodním partnerům. Což se několik let daří prostřednictvím kursů ve školícím centru ve Svitavách. Bohužel v roce 2020 je počet školení obchodních partnerů a jejich zaměstnanců na polovině počtu obvyklých školících kursů. Naši obchodní zástupci školí prodejce i přímo na prodejnách/studiích. Bohužel tato školení nedokáží suplovat plnohodnotný kurs přímo ve školícím centru. Zrovna tak jako ONLINE školení pro nás byla jen nouzovým řešením. Osobní přístup a přímá ukázka je v tomto stále nenahraditelná. 2. Co Tauer Group rok 2020 vzal a dal? Vzal si dočasně některé zažité a doposud neotřesitelné zvyky obchodování. Například konkurenční nabídky se staly bezpředmětné v okamžiku nedostupnosti zboží. Kdo měl zboží ten prodával. Vzal si zvyk, že zboží je skladem nebo bude v krátkém časovém horizontu. Vzal si osobní kontakty a zrušilo semnoho obchodních schůzek, které dělají obchod obchodem. Přesto vše beru rok 2020 pozitivně a přijímám to jako zkušenost, která nás posunula dále. 3. A co tedy rok 2020 Tauer Group dal? Dal námmožnost dokončit dlouhodobě rozpracované projekty. Dal nám informaci, že vždy existuje dvojí pohled. Někdo se odevzdá situaci a jiný hledámožnosti. Rok 2020 společnosti Tauer Group dal potvrzení, že poctivě odvedená práce, osobní přístup a snaha jsou tou správnou cestou. Tyto atributy jsou základem dlouhodobéhoúspěchu. Navýšení prodejů vestavných spotřebičů v této „neobvyklé“ době je tohopotvrzením. Na tomtomístě je důležité poděkovat dodavatelům, obchodním zástupcůma zaměstnancům Tauer Group. A největší poděkování patří obchodnímpartnerům, díky nimž jsme to společně zvládli.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=