SELL: 01 / 2021
6 • Sell • 1/2021 6 De’Longhi má nového obchodního ředitele pro Česko a Slovensko. Stal se jím Stanislav Brázda Středoevropská pobočka De’Longhi Group má pro český a slovenský trh nového obchodní- ho ředitele. V pondělí 1. února nastoupil na tuto pozici Stanislav Brázda, působící v sek- toru domácích spotřebi- čů téměř 19 let. V srpnu 2002 začal pracovat na zdejším trhu pro spo- lečnost Whirlpool Cor- poration jako manažer klíčových zákazníků. Ve Whirlpoolu půso- bil až do poloviny roku 2015, kdy se následně stal obchodním a marketingovým manažerem luxusní značky Gaggenau, patřící do portfolia BSH. Do De’Longhi tak přichází zkušený manažer, jehož nástup je součástí transformace, kterou De’Longhi ve zdejším regionu od loňska prochází po odchodu Andrey Nataleho. Ten se vydal rozvíjet pro De’Longhi kávové trhy v Asii. Italská firma vytvořila v našem regionu zcela nový clus- ter s centrálou v Polsku, pod niž spadají i český a sloven- ský trh. Tým vede Jakub Gawronski, se kterým jsme loni v létě přinesli rozhovor, v němž nám pozadí změn a dal- ší plány objasnil (SELL 6/2020). Stanislav Brázda bude zodpovědný za vedení českého a slovenského obchodního týmu De’Longhi. Divize domácích spotřebičů Philips půjde nejspíš na burzu. Covid totiž zkomplikoval jednání s přímými zájemci Pandemie koronaviru zkomplikovala nizozemskému Philipsu jeho plánovaný prodej divize domácích spo- třebičů. Zájem projevilo především několik čínských firem, pro jejichž zástupce je ale složité se dostat do Evropy nejen za účelem samotných jednání, ale také kvůli kompletnímu prověření (due diligence) nabízené divize. Číňané v jednáních pokračují, jsou ale poměrně opatrní v dalším posunu jednání – zásadní je pro ně možnost navštívit továrny a osobně se setkat s man- agementem Philipsu. Konkrétně mají zájem například TCL nebo CDH Investments and Hillhouse Capital. Jednání prý probíhají také s evropskými společnostmi. Složitá situace každopádně vede Nizozemce ke zvažování dalších možností, jak divizi prodat. Jednou z nich je klasické IPO na burze, s nímž už má Philips bohaté zkušenosti. Tímto způsobem ze svých struktur vyčlenil před pár lety divizi osvětlení. Philips si už do- konce vybral poradenskou firmu Lazard, která by mu s veřejnou nabídkou akcií měla pomoci. Odhadovaná hodnota divize je 3 miliardy eur. Stavba rumunské továrny Haier jde podle plánu. Koncem jara zahájí produkci. Výhledově může zahýbat s tržními podíly v segmentu chlazení Čínský Haier dokončuje stavbu nového výrobního zá- vodu zaměřeného na segment chlazení, o němž nás in- formoval už loni v létě šéf české pobočky f irmy Jan Šach (interview v SELLu 5/2020). Nová továrna by měla za- hájit produkci v závěru letošního jara a bude v ní vzni- kat chladicí a mrazicí technika pro všechny tři evropské značky Haieru, tedy pro Candy, Hoover a Haier. Po roce 2022 by mělo každoročně z výrobních l inek sjíždět 600 000 spotřebičů ročně. Modulární koncepce závodu ovšem umožní do budoucna zvýšit produkci až na 1 mi- l ion kusů. V oblasti nedaleko města Ploiesti, 70 km od Bukurešti, také poskytne továrna práci 800 l idem – po dosažení plné výrobní kapacity. Haier do závodu inves- tuje více než 70 mi l ionů eur. Haier zdůrazňuje, že továrna v Rumunsku patří mezi nejmodernější na světě a bude produkovat i nejmodernější techniku vybavenou konektivitou a pokročilými technolo- giemi pro optimální uchovávání jídla. Pro Haier jde v Ev- ropě o klíčový projekt, od něhož si slibuje výrazné posílení v segmentu chlazení na evropském trhu. Číňané mají ne- pochybně šanci výraznější tržní podíl získat, a to zejména na úkor tradičních značek, které leckdy chlazení nakupují od třetích stran nebo disponují staršími výrobními platfor- mami. NOVINKY
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=