SELL: 01 / 2021
Braun mění trh již 100 let Německá legenda ovlivnila svět designu, technologií i fungování domácností Letos v únoru uplynulo přesně jedno století od chvíle, kdy německý mechanik Max Braun otevřel svou první dílnu ve Frankfurtu nad Mohanem. Během následujících desetiletí se z firmy, která dodnes nese jeho jméno, stal globální symbol kvality, nadčasového designu a inovací přinášejících užitek milionům lidí po celém světě. Některé vynálezy, s nimiž přišel Max Braun a jeho následovníci, se skutečně zapsaly do dějin. Například planžetový holicí strojek, radiopřijímač s integrovaným reproduktorem nebo ikonický citrusovač, jehož funkční design je tak dokonalý, že se na výrobku za více než 50 let prakticky nic nezměnilo. 1921 – skromný začátek stoleté cesty Max Braun zakládá ve Frankfurtu nad Mohanem svou první vlastní dílnu, kde vynalezl mimo jiné konektor hnacího řemene, jakousi „sešívačku“, která mohla zkrátit, prodloužit, nebo dokonce opravit hnací řemeny v dílnách a továrnách. Braunovi se podařilo novinku díky účasti na mezinárodních výstavách a schopnosti komunikovat v angličtině prodat do dalších zemí a dosáhnout s ní mezinárodního úspěchu. 1929 – nástup rozhlasu a Braunovo řešení „vše v jednom“ Firma Max Braun rozšířila výrobní kapacity a přidala do svého portfolia kompletní radiopřijímače a gramofony. Na trhu se její řešení vymykala díky integraci rádia a přehrávače desek do jednoho zařízení. Stejně tak udivoval Braun přenosnými rozhlasovými přijímači. 1935 – vznik slavného loga Braun Vzniká legendární logo Braun s vystupujícím písmenem „A“, které se od té doby výrazně nezměnilo a firma ho používá dodnes. V té době ale začíná stále více ovlivňovat budoucnost firmy nastupující národní socialismus v Německu. Následný začátek druhé světové války negativně zasahuje do rostoucích mezinárodních aktivit firmy. Zakladatel Max Braun Spojovací systém pro převodový řemen (1921) Gramorádio Cosmophon 777C (1934) Vývoj loga Braun (1952) 1945 – obnova továren a opětovné nastartování mezinárodního obchodu Max Braun se obává o budoucnost své společnosti, ale navzdory obrovským dopadům války je připraven ji zachránit. Již dlouho nosí v hlavě plán, jak firmě zajistit další úspěšné fungování v poválečné realitě – chce se zaměřit na výrobu suchých holicích strojků. Ve druhé polovině 40. let se Braun věnuje obnově válkou zničených továren a opětovnému navazování narušených mezinárodních vztahů. Ve firmě se také začínají aktivně angažovat jeho dva synové Artur a Erwin.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=