SELL: 02 / 2021
Sell • 2/2021 • 31 31 webu, aniž by k němu došlo. Je pravda, že například stránky produktů působí poměrně nepřehledně – přemíra gra fických/barevných prvků, zobrazování alternativních výrobků ke zvážení nad samotnou prezentací a specifikacemi vy hledaného produktu… A ve výpisu více produktů v rámci určité kategorie není možné vkládat položky do košíku – uži vatel musí produkt vždy rozkliknout. Jde o detaily, jenže na e-shopu hrají tako vé detaily zásadní roli. E-shop Electro Worldu by si zasloužil větší přímočarost, jednoduchost a přehlednost. Všichni tradiční „retailisté“ by si měli vzít příklad z Alzy a udělat po dobně funkční mobilní aplikaci, proto že pětihvězdičkový e-shop měli mít už dávno. Nyní by měli spíš řešit mobilní aplikaci pro plnohodnotný, a hlavně po hodlný online nákup včetně procesu vy zvednutí zboží. Město a vesnice Velkým handicapem bylo pro Electro World v posledním roce to, že má pro dejny především ve velkých nákupních centrech u větších měst, které sice zpro voznil jako výdejny, jenže… Ve velkých městech mnohem více lidí nakupuje on line s doručením domů a loni se toto čís lo ještě výrazně zvětšilo. Primární volbou městských obyvatel jsou také v případě online nákupu elektra Alza a další tra diční e-shopy. Electro Worldu do karet nehrála skutečnost, že byl znám primár ně jako kamenný obchod, a tak musel zapracovat na propagaci svého e-shopu. Ostatně Roman Kocourek, šéf Electro Worldu, v rozhovoru, který následuje po tomto článku, přiznává, že online pro deje sice nedokázaly plně kompenzovat uzavření prodejen, ale jejich následný skokový růst situaci pomohl stabilizo vat. Je evidentní, že je Electro World na svých prodejnách mnohem méně závislý, než tomu bylo před covidem. Z důvodu dalšího rozvoje je tak pro Electro World průnik do oblastí vesnic opravdu důležitým krokem. Firma se za prvé zbavuje nálepky „elektra z velké ho města“ a za druhé skokově rozšiřuje v pandemii množství svých vlastních výdejen zboží. Po uklidnění situace a otevření obchodů bude mít nové lokace připravené k uvítání zcela nových zákaz níků, které doposud Electro World příliš nezajímal, protože se v okolí jejich byd liště nenacházel. Samotná značka posílí napříč celou republikou a bude moct pra covat s „neměstskými“ zákazníky. Ti sice aktuálně také nakupují více online, ale lze očekávat, že poměr těchto prodejů se v regionech vrátí blíže „předcovidovým“ číslům, než tomu bude ve městech, kde je silnější kupní síla – ochotná často za doručení platit, jenom aby nemusela ab solvovat cestu do obchodu. Electro World má šanci ve své trans formaci pokročit a uvést mnohé potřebné změny v život, aby se stal větším konku rentem pro Alzu nebo Datart. Trh určitě nepotřebuje, aby jeho lídr se 37miliardo vým obratem dál skokově rostl. Naopak, pro udržení zdravého konkurenčního prostředí je pro výrobce, distributory i koncové zákazníky důležitý růst dalších hráčů, včetně Electro Worldu. Lubor Jarkovský Zájem zákazníků o osobní nákup elektroniky byl vždy po znovuotevření obchodů poměrně velký. TÉMA ČÍSLA
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=