SELL: 03 / 2021

13 Sell • 3/2021 • 13 INTERVIEW • STANISLAV BRÁZDA • DE’LONGHI 10 až 15 tisíci na váš úkor výrazně posílil konkurenční Philips. Jak se situace vy- víjí v prvních měsících letošního roku? A jak budete na silný nástup Nizozemců reagovat? Philips je rozhodně silná tradiční znač- ka, která spustila velmi výraznou komu- nikaci zaměřenou na čištění mléčného systému. Navíc ve spojení s konkrétní cenovou nabídkou. Zákazníci toto jako celek přijali a Philips díky tomu posílil v onlinu. De’Longhi určitě neprospělo to, že si zákazníci nemohou už od pod- zimu pořádně vybíraný kávovar osahat, vyzkoušet a seznámit se s ním osobně. Rozhodovací proces při online nákupu je jiný než v obchodě. V určité cenové relaci si také zákazník během lockdownu řekl, že si zkrátka pořídí kávovar bez osobní zkušenosti a „klikne“ ho na internetu. Z toho Philips evidentně profitoval. Jakmile ale bude moci zákazník kávovary opět vidět a my budeme moci naše stroje předvádět, což byla v úspěchu De’Longhi vždy klíčová věc, jsme si jistí, že upřed- nostní naše řešení. Ostatně náš mléčný systém LatteCrema patří dlouhodo- bě mezi absolutní špičku na trhu jak po stránce kvality mléčné pěny, tak z hledis- ka čištění. Aktuálně posilujeme komuni- kaci této technologie a přišli jsme na trh se strojem, který je v podobné cenové relaci. Víme, že máte na podzim uvádět nové modely cenově dostupnějších kávova- rů, které budou přímou konkurencí pro úspěšné „LatteGo“ od Philipsu. Může- te už k novinkám něco prozradit? Máte pravdu. Novinky chystáme, ale ze strategických důvodů je ještě nemůžeme představit blíže. Vaše čtenáře z řad resel- lerů s nimi seznámíme ve správnou chvíli, jako tomu bylo i v minulých letech. Častým tématem byla mezi prodejci celé roky v případě De’Longhi silná cenová eroze, kterou hlavně kávovary, ale i jiné produkty trpěly. Byla to cena jak za distribuční model, tak úspěch, že vaše produkty prodával skoro kaž- dý a leckdo je i dovážel z jiných zemí a podobně. Chápeme, že koncové ceny samozřejmě v žádném případě resellerům a trhu určovat nemůžete. Přesto vnímáme, že jedním z důvodů změny distribučního modelu bylo také to, aby bylo pro prodejce přínosné a pro- fitabilní vaše v ýro bky prodávat. Podaři- lo se situaci stabilizovat? Jak už jsem zmínil, profitabilita naše a na- šich obchodních partnerů je naprosto zá- sadním požadavkem. Toto ale není naším cílem, jde o prostředek, jak být nejlepší a zůstat jedničkou na trhu. Jinými slovy mít pozici, jakou zde má De’Longhi už více než deset let. Citlivě proto zvažujeme každý krok a komunikujeme s obchod- ními partnery, jejichž postřehy a potřeby jsou pro nás velmi důležité. Stejně blízký a osobitý přístup chceme mít i ke kon- covým zákazníkům. Každodenní prací celého týmu De’Longhi je kromě výroby a dodávek vysoce kvalitních spotřebičů také kvalitní spolupráce s trhem. Po změně struktury jste začali dová- žet produkty z polského skladu. Loni s námi šéf clusteru JakubGawronski ho- vořil o tom, že se lokace skladu bude ješ- tě měnit – přiblíží se českým hranicím. Už ke změně došlo? Projevila se nějak na zrychlení dovozu zboží obchodníkům? K přesunu skladu ještě nedošlo. Je ale na- dále plánován. A co výroba? Kávovary produkujete v Itálii a Rumunsku, že? Ano a do výroby dlouhodobě investujeme. Inovujeme výrobní linky, zvyšujeme auto- matizaci a zlepšujeme rychlost produkce. V Rumunsku jsme nedávno také koupi- li druhou továrnu s plochou 25 tisíc m², která nám výhledově pomůže zkrátit dodací dobu u našich výrobků a přispěje k přirozenému růstu celé De’Longhi Group na hlavních trzích. Na trhu se to pochopitelně neprojeví hned nebo během několika měsíců. Jde o dlouhodobé strate- gické investice. Měl jste už možnost se osobně sezná- mit s některými výrobky De’Longhi, Kenwood nebo Braun? Který vás zaujal nejvíc? První byl celkem logicky automatický kávovar. Z čeho jsem ale skutečně na- dšený a současně mile překvapený, je ku- chyňský robot Kenwood Cooking Chef. Považuji se za gastronomického nad- šence, kterému chybí v posledním roce uzavřené restaurace a chuťové zážitky v nich. Proto doma více vaříme a ne- bojíme se ani některých gurmánských fines, jako příprava jídla metodou sous- -vide, která je v Cooking Chefu možná, protože má robot integrovaný indukční vařič a lze u něho na stupeň přesně na- stavit teplotu. Robot tak nemá na trhu vpodstatěkonkurenci.Nejdeovšempouze o gurmánská jídla. Používáme ho často o víkendu ráno k přípravě míchaných va- jec. Díky přesně nastavené teplotě nejsou převařená a mají tu správnou konzisten- ci. Robot je navíc sám míchá, takže se o celý proces jejich vaření vlastně ne- musíme starat. Přiznám se, že Cooking Chef celé naší rodině opravdu učaroval. Stanislav Brázda

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=