SELL: 04 / 2021
14 14 • Sell • 4/2021 INTERVIEW • STEFAN HOETZL • TEKA GROUP Poslední rok výrazně změnil trh domá- cích spotřebičů. Z přebytku zboží na trhu jsme se dostali do období nedostat- ku. S trochou nadsázky lze říct, že si už zákazníci spotřebiče nevybírají, ale spo- třebiče si vybírají zákazníky. Jak je na tom Teka, pokud jde o dostupnost zboží a komponent pro jejich výrobu? Stejně jako všechny firmy na trhu jsme pocítili to, co částečně způsobila zvýšená poptávka na trhu. Lidé začali trávit víc času doma, a investice do domácností se proto staly prioritou. Teka má to štěstí, že provozuje většinu svých výrobních zá- vodů v Evropě, takže na nás situace tako- vý dopad neměla. Dejme teď covid na chvíli stranou. Jsme toho názoru, že se evropský trh s do- mácími spotřebiči nachází na rozcestí. Tradiční firmy jsou integrovány do globálních korporátů, především asij- ských, a korejské firmy posledních deset let posilují. Nyní se zdá, že příští dekády budou především o čínských firmách, jako Haier a Hisense. Tradiční značky jsou buď pohlceny, nebo oslabují – vidět je to u Whirlpoolu, BSH a i Electrolux je pod velkým tlakem, který nebude po- levovat. Co tato transformace trhu zna- mená pro Teka a její strategii? Teka je jiná. Neprahneme po tom, být největší nebo „číslem jedna“. Nejsme kla- sická značka domácích spotřebičů, jsme něčím víc. Představte si Teka jako butik. Když do něj vkročíte, nenajdete v něm ti- síce různých výrobků, ale naopak výhrad- ně kvalitní a mimořádné kousky, jejichž pořízení je potěchou, a člověk se cítí až povzneseně. V takovém obchodě nechybí ani perfektní servis. A přesně takto chce- me být vnímáni. Jako firma, která je první volbou, když vybíráte novou kuchyň. Ne proto, že nabízíme nekonečně mnoho variant a modelů spotřebičů, ale protože máme ty, které z vaší kuchyně skutečně vytvoří jedinečné místo. Místo, kde se žije, ne pouze vaří. Nechceme být tedy největší značkou, ale rádi bychom byli značkou, která je nejvíc milována. Pro naše obchodní partnery před- stavují Teka a Küppersbusch skutečnou příležitost se odlišit od mainstreamo- vé konkurence. Představit a nabídnout zákazníkům něco jiného, jedinečného. Přitom stále více spotřebitelů hledá právě něco takového, co není součástí jednolité masové produkce. Můžeme kuchyňským studiím pomoct s prezentací odlišných ře- šení a být v očích jejich zákazníků skuteč- nými specialisty. Pokud by každé studio prezentovalo stejné značky a produkty, jak mají pak lidé nabídky od sebe odlišit? V takovém případě pak rozhoduje pouze cena… V posledním roce nebývale stoupla glo- bální poptávka po domácích spotřebi- čích, jak už jsme řešili v úvodu. Dopady V české pobočce značky Teka došlo loni k zásadní změně, když do jejího čela nastoupila Lucie Klabanová. Nový elán a krev byly pro firmu obrovským impulsem. Zvýšenou aktivitu ale projevuje Teka i globálně a svižně spouští svou růstovou strategii, a tak jsme oslovili přímo šéfa celé Teka Group Stefana Hoetzla, aby nám filozofii značky, její cíle a inovované pojetí byznysu představil. Stefan Hoetzl: Teka se na trhu vymyká. Pro prodejce kuchyní představuje skutečnou příležitost
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=