SELL: 07 / 2021

23 Sell • 7/2021 • 23 INTERVIEW • GUILLAUME MICHELEAU • LAURASTAR HCoV-229E, který způsobuje těžkou rýmu. Vědci zjistili, že naše výrobky včetně hy- gienického ručního napařovače IGGI ničí koronavirus s účinností 99,9 %. Toto číslo platí pro kterýkoliv z šesti známých korona- virů včetně SARS-CoV-2, který způsobuje onemocnění COVID-19. Jak pandemie ovlivnila vaše prodeje v různých částech světa? Které vykázaly největší růst? Pandemie měla pozitivní vliv na náš byznys na většině trhů, a to navzdory lockdownům, protože spotřebitelé vyhledávali výrobky online. S tím, jak trávili doma více času, se museli také častěji věnovat domácím pracím včetně úklidu. Speciální funkce zařízení z dílny Laurastar, jako například pára DMS schopná sterilizovat povrchy a textilie včet- ně roušek, přispěly k rozšíření povědomí o naší značce. Například v USA jsme ve srovnání s rokem 2020 zdvojnásobili pro- deje. Dosáhli jsme toho zacílením na spe- cifické prodejní kanály – konkrétně speci- alizované prodejce šicích strojů. Lidé jsou ochotní utratit spoustu peněz za své zájmy a koníčky. Obzvlášť když mají najednou více času se jim věnovat. V Americe sto- jí opravdu kvalitní šicí stroj od 5 tisíc do 10 tisíc dolarů. Mít k němu ten nejlepší žeh- licí systém je onen další krok, jak se v dané zálibě posunout dál a dosáhnout ještě lep- ších výsledků. S kolika specializovanými prodejci na šití a šicí stroje v USA spolupracujete? A jak velký je v tomto segmentu ještě potenciál? Zatím máme v Americe něco přes 200 partnerů tohoto druhu. Je to pro nás zásadní posun na tomto trhu, protože Američané nejsou příliš horliví do žehlení. Tamní komunitu lidí, kteří šijí a vyšívají, ale naše výrobky oslovují, protože ji tvoří spíše starší generace s vyšším příjmem nebo do- statečnými úsporami. Pro ně není investice do kvalitního výrobku problém. Celkově je v USA nějakých 3 500 specializovaných ob- chodů s šitím a šicími stroji, takže potenciál vidíme velký. Vraťme se ještě zpět k tématu covidu, re- spektive výroby a logistiky. Každá firma v sektoru domácích spotřebičů má v těch- to oblastech problémy a situace se zatím nezlepšuje, spíš naopak. Nyní narážíme hlavně na výrobu hotových produktů, ale i komponent v Číně. V lednu 2020 jsme otevřeli naši vlast- ní továrnu v Maďarsku, což nám znač- ně pomohlo překonat zásadní úskalí výroby v pandemii. Letos nás po- stihla větší zpoždění v do- dávkách komponent, jejichž cena navíc výrazně vzrostla. Součástky musíme poptávat z více zdrojů, aby nedo- šlo k narušení naší vlastní produkce. Také jsme byli nuceni zastavit výrobu ně- kterých modelů. Důvodem byla potřeba podpořit růst a prodeje našich klíčových žehlicích systémů, generá- torů a hygienického ruč- ního napařovače IGGI. V posledních dvou letech jsme ztrojnásobili v Ma- ďarsku počet zaměstnanců a pokračujeme v rozvoji jak továrny, tak servisního stře- diska, které se zde nachází. Jaké produkty se v ma- ďarské továrně vyrábějí? A v čem je závislá na dodávkách z Asie? V Kapuváru běží produkce všech našich za- řízení s výjimkou napařovače IGGI. Vyrá- bíme samozřejmě různá modelová provede- ní s rozličnými síťovými koncovkami, podle všelijakých lokálních certifikací a podobně. Z těchto důvodů je velmi důležitou součástí naší práce plánování. Komponenty odebí- ráme v 6měsíčním předstihu. Připravujeme také uvedení nového produktu, výkonného napařovače IZZI, takže nás ještě před kon- cem roku čeká spousta výzev k překonání s ohledem na současnou situaci v logistice. Velkýmtématem je v současnosti růst cen. Vaše produkty spadají do prémiového segmentu, který obvykle poskytuje vět- ší manévrovací prostor. Určitě větší, než s jakým pracují značky s levnými produk- ty a malými maržemi. Aktualizovali jste letos ceníky? Nebo se k tomu chystáte? Právě teď probíhá revize našich cen s tím, jak došlo k navýšení nákladů na kompo- nenty, jejichž ceny stouply o 5 % až 15 %. Posledních 6 měsíců jsme toto navýšení vzali na svá bedra, ale od roku 2022 se aktu- alizaci ceníku nevyhneme, abychom mohli nadále odebírat vysoce kvalitní komponen- ty a sami vyrábět vysoce kvalitní produkty. Všimli jsme si, že jste během pandemie vstoupili do zajímavých a dosud neprobá- daných oblastí. Máme na mysli B2B akti- vity ve spojení s oděvními značkami, jako je H&M, nebo s hotelovým sektorem. Můžete námk tomu říct něco víc? Hodně jsme se naučili a nadále učíme o hygieně a jejím vlivu na každodenní ži- vot. Alergie a všelijaké mikroorganismy se vtírají do našich domácností. Hlavně když různě cestujeme a pohybujeme se venku. Přijdeme pak domů a přineseme s sebou spoustu neviditelných nepřátel. Prudký nárůst alergií se dostává do po- předí zájmu a se současnou pandemií je celkově hygiena v hledáčku velké části společnosti. Naše pára DMS, tedy su- chá jemná pára s teplotou až 150 °C, likviduje štěnice, plísně, roztoče, bakterie i viry, což potvrdily i nezávislé laboratoře, jak bylo před chvílí řečeno. Naše produk- ty jsou proto úžasným řešením například pro hotely, protože zde mohou přispět k omezení či prevenci šíření těchto mik- roorganismů. I v takové matraci můžete se zařízeními Laurastar zničit 99,9 % bakterií, roztočů nebo štěnic, a to zcela bez použití chemikálií. I ten nejmenší výrobek, jakým je hygienický napařovač IGGI, má certifi- kaci o 99,9% účinnosti. A abych nezapo- mněl. Suchá jemná pára výrazně redukuje nepříjemné pachy. Ošetřit některým z na- šich výrobků matrace, přikrývky, polštáře, ručníky nebo oblečení je to nejjednodušší, co můžete pro své zdraví a zdraví své rodi- ny udělat. Stačí opravdu málo.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=