SELL: 07 / 2021

držíte v rukou jedno z největších vydání SELLu. 84 stran jsme publikovali jen dvakrát v celé více než třináctileté historii magazínu. Samozřejmě mě těší obrovský zájem ze strany mnoha firem na trhu prezentovat novinky, vysvětlovat technologie či informovat o svých strategiích. A to navzdory, nebo možná právě proto, že se celý trh potýká s dopady koronavirové pandemie. Když pominu nedostatek zboží, problémy v logistice a výrobě, v Česku se branže domácích spotřebičů začala od letošního jara vracet trochu do normálu. Mám na mysli, že obchodní zástupci vyrazili z domácích kanceláří opět na cesty, lidé spolu zase začali chodit na pracovní obědy a asociální virtuální režim tak tro- chu skončil. Dokonce se konaly nějaké tiskové konference a byť aktuálně u situace zase nevypadá úplně růžově... Úplným balzámem na duši pro mě každopádně byla návštěva legendárního němec- kého dostaveníčka Küchenmeile A30, což je velmi originální akce tvořená spoustou na sobě nezávislých expozic a veletrhů v jedné oblasti, světe, div se, okolo dálnice A30. Chtěl bych proto ještě jednou poděkovat výrobci odsavačů Novy a jeho českému distri- butorovi, firmě Applia, za pozvání. Na straně 34 najdete velkou reportáž, která vás snad alespoň trochu do hal vystavovatelů přenese.Nezahálela ovšem ani domácí scéna, protože se po téměř dvou letech konal FAST Day. Sice jen se značkami, které má pod palcem FAST ČR, přesto stála návštěva za to. Skoro 900 lidí na chvíli zapomnělo na pandemii a vyrazilo se osobně seznámit s novinkami Sencoru, Sage, Catleru a dalších. Reportáž z akce je na straně 44. Číslo jsme ale nezaplnili jen reportážemi. Na straně 16 podrobně rozebíráme situaci v oblasti objednávek a dovozu zboží z Číny a Turecka. Přinášíme také poslední data GfK a komentář k aktuálnímu vývoji nejen na tuzemském trhu (str. 50). A doporučit mohu i dva zajímavé rozhovory – jeden s šéfem exportu Laurastar o tom, jak změnil covid strategii a aktivity švýcarské firmy (str. 22), a druhý s vedoucím testovacího oddělení Stiftung Warentest (str. 54). Připočítejme tři produktové přehledy, nespočet prezentací nových produktů, novinky nebo videa a nelze se divit, že vám poctivé pročtení nejno- vějšího vydání zabere tentokrát víc času. Jsem si každopád- ně jistý, že se vám takové „nachytření“, jak pravidelné čtení SELLu nazval jeden z jeho věrných čtenářů, bude pro váš byznys hodit. Příjemné čtení přeje VÁ Ž ENÍ Č TENÁ Ř I, Lubor Jarkovský šéfredaktor

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=