SELL: 07 / 2021

ROVATCÍM 34 34 • Sell • 7/2021 V druhé polovině září se konal po dvouleté „pandemické pauze“ známý veletrh výrobců kuchyňského vybavení a spotřebičů v německém Löhne, na severozápadě země nedaleko nizozemských a belgických hranic. Akce byla první svého druhu, na jakou jsme vyrazili od loňského ledna, kdy jsme navštívili americký CES. Přestože byla A30 Küchenmeile poznamenána koronavirovou krizí, ať už po stránce návštěvnosti, či samotného průběhu veletrhu, odvezli jsme si z ní veskrze pozitivní pocity. Opět jsme se přesvědčili, že pořádat veletrh online, jak to z velké části provedla loni IFA, nebo kompletně, což byla cesta, již zvolil letos v lednu CES, není možné. Area30 nám umožnila si osahat, do detailu prohlédnout a v některých případech i vyzkoušet zajímavé kuchyňské inovace. Osobní zkušenost zůstává bez ohledu na technologický pokrok nadále nenahraditelná. Na pozvání belgické společnosti Novy a jejího českého distributora, společnosti Applia (nemá nic společného se stejno- jmenným sdružením výrobců domácích spotřebičů), jsme zavítali vůbec poprvé na veletrh A30 Küchenmeile, který tvoří vícero samostatných prezentací pořá- daných souběžně. V předchozích letech jsme z pochopitelných důvodů dali v září přednost cestě na IFA. Veletrh v okolí Löhne je výrazně menší, je úzce zaměřený a nemá takový mezinárodní přesah. Jezdí na něj pře- vážně němečtí „kuchyňáři“, popřípadě ti podnikající v nedalekých zemích. Největší prezentace připadá v rámci A30 Küchen­ meile na event zvaný celkem příznačně area30, z něhož máme od organizátorů i konkrétní čísla. Poměr návštěvníků na něm byl ve prospěch domácích Němců 80 ku 20, čemuž se nelze s ohledem na probíhající pandemii divit. Přesto dosáhla area30, na niž mají přístup výhradně profe- sionálové z oboru, velmi dobrých výsledků. Čísla jako z roku 2017 Pořadatelé v tiskové zprávě hodnotí letošní ročník veletrhu area30 otevřeně přiznávají, že návštěvnický rekord z roku 2019 nepadl. Do Löhne letos přijeli zástupci zhruba 5 500 firem, což je méně než v posledním předpandemickém roční- ku. Je to ovšem srovnatelné s čísly z roku 2017, což samo o sobě považujeme za úctyhodné. Na 10 tisících metrech čtverečních vystavovalo 126 společností, přičemž v okolí se konaly ještě další při- družené akce. Přestože píšeme celou dobu o area30, naše reportáž se týká vlastně všech těchto eventů. Vize budoucnosti Letošní rok byl pro veletrhy specifický v tom, že na všech akcích byl cítit ob- rovský hlad lidí po sociálním kontaktu a „face to face“ byznysu. Platí to jak pro nedávný lokální Favia Day, tak pro area30. Ostatně sami pořadatelé doslova o hladu lidí po osobních setkáních píšou. Co nás samozřejmě zajímá, je to, v jaké pozici se veletrhy ocitnou po skončení pandemie v příštích letech. Na to nezná v tuto chvíli odpověď nikdo. Zástupci IFA, area30 a dalších akcí s jistotou mluví o růstu. Zda není jen přání otcem myš- lenky, ukáže čas. My v redakci doufáme, že nikoliv. Jak už jsme psali v minulém vydání v článku k Favia Day a veletrhu K+B, youtubová videa a živé streamy jsou pouhým drobným odleskem toho, co nabízí opravdový veletrh.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=