SELL: 07 / 2021

SKUPINA VÝROBKŮ • TYČOVÉ AKU VYSAVAČE 74 Ačkoliv je zřejmé, že standardní sáčkové a bezsáčkové vysavače používající síťové napájení budou nadále existovat, jejich nadvláda je definitivně u konce. Tyčové aku vysavače spolu s těmi robotickými dobyly trh i srdce zákazníků. Výrazný skok ve výkonu, kvalitě konstrukce i filtračních schopností z nich učinil plnohodnotnou náhradu za klasický vysavač. Jejich použití je navíc komfortnější a díky všelijakému příslušenství i všestrannější. Tyčové aku vysavače válcují trh. S kabelovými je nadobro amen Dlouhé roky byly tyčové aku vysavače pouhým doplňkem. Nejprve nahrazovaly smetáček a lopatku v kuchyni, postupně si troufly na lehkou údržbu pořádku v celém bytě, ale důkladný úklad stále nechávaly na svých výkonněj ších starších příbuzných s kabelem. Vyzvat je na přímý souboj si nadále mohou dovolit hlavně nejdražší modely zavedených značek. Přesto i v segmentu levnějších aku vysavačů došlo k velkému pokroku. Laciné nekvalitní čínské zboží nahradilo výrazně kvalitnější čínské zboží. Mimo záznam to přiznávají i zástupci „áčkových“ značek, kteří oceňují, že došlo k viditelné kultivaci trhu. Nejen Dyson nebo Samsung, ale už dokonce obchodní značky dnes mají vysavače s digitálními bezkartáčovými motory. Častěji také na trhu vidíme vysavače s HEPA filtry H13, které mají opravdu mimořádnou účinnost v zachycování bakterií, virů a roztočů. Někteří výrobci pak zapracovali také na rychlosti dobíjení a příslušenství. Není proto divu, že prodeje tyčových aku vysavačů během pandemie citelně stouply. Lidé požadují rychlost a jednoduchost. Tyto vlastnosti klasický vysavač, který musí člověk přepojovat ze zásuvky do zásuvky a tahat za sebou, nereprezentuje. „Tyčák“ je naproti tomu vždy po ruce a okamžitě připraven k úklidu. Své tržní pozice už se jen tak nevzdá. Rowenta uvedla na trhu letos zajímavé novinky v segmentu vysavačů. Brand manažer Martin Kasarda nám představil jak nový robotický vysavač X-Plorer Serie 95, tak tyčový aku vysavač X-Force Flex 14.60. GfK: Roste poptávka po pokročilých tyčových vysavačích Tyčové vysavače jsou spolu s robotickými tahounem celého trhu vysavačů v České republice. Meziročně v součtu ledna až srpna 2021 narostl objem prodaných tyčových přístrojů o téměř 40 %. Aku modely jsou nyní již dominantním segmentem, devět z deseti prodaných tyčových vysavačů jsou akumulátorové. Svoje místo na Zdroj: Luboš Drhovský, GfK lubos.drhovsky@gf k.com trhu si získávají multifunkční modely s vytíráním, jejich váha na počtu prodaných kusů již překročila hranici 15 %. Spotřebitelé jsou ochotni investovat do pokroči- lejších modelů, průměrná cena tyčového vysavače meziročně narostla o 13 % na hodnotu 4 350 Kč. VIDEO https://bit.ly/3BFAzti

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=