SELL: 08 / 2021
někteří z vás teprve nedávno dočetli letošní sedmé vydání SELLu s nadstandardními 84 stranami a už držíte v rukou další. Vlivem zpoždění náběhu mnoha produktů i dalším dopadům pandemie na provoz samotného časopisu jsme se dostali kapku do skluzu. Přípravy posledních dvou čísel jsme proto výrazně zintenzivnili, abychom vás nepřipravili o tradiční počet vydání za rok, kterých je už několik let vždy devět. Současně bychom neradi opomněli některá zásadní témata, takže nyní vydáváme standardní osmé číslo časopisu a už za dva týdny se dočkáte našeho notoricky známého „built-in speciálu“, který je důle- žitým čtivem hlavně pro kuchyňská studia. Pokud jde o události posledních týdnů, které by stály za komentář, tak tou největší je samozřejmě prodej Mall Group polskému Allegru. Obchod jsem během listopadu rozebíral se spoustou profesionálů z oboru domácích spotřebičů a velké nadšení ani u jednoho z nich nepanovalo. Naopak byly tématem obavy ohledně nákupních cen a možného tlaku z Polska na zdejší zastoupení značek a distributory. Nakonec jsme se rozhodli udělat z této problematiky téma čísla, protože mainstreamová i ekonomická média o ohlášené transakci opět jen informovala bez nějakého hlubšího rozboru jejích dopadů na trh. Netvrdím, že analýza a odhad vývoje na základě debaty s vybranými představiteli branže, kteří pochopi- telně nemohou být v textu jmenováni, aby si u Mallu neudělali zle, dojdou naplnění. Nervozita na straně značek je ovšem jednoznačně oprávněná – do jaké míry, se dozvíme v příštích měsících, až Allegro pře- vezme nad chodem Mallu plnou kontrolu. Osobně si myslím, že se zdejší firmy nemají příliš na co těšit. Příjemné čtení přeje VÁ Ž ENÍ Č TENÁ Ř I, Lubor Jarkovský šéfredaktor
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=