SELL: 09 / 2021

36 36 • Sell • 2021/9 Když jsme spolu před rokem hovořili, byla jste v českém zastoupení Teka na pozici generální ředitelky teprve pár měsíců. Firma byla v době vašeho nástu- pu několik posledních let poměrně str- nulá a velmi rychle jste zahájila spoustu změn. Které byly ty nejdůležitější? Řekla bych, že šlo o takové tři oblas- ti, které i zpětně považuji za klíčové. A zůstávají klíčové i nadále. 1. Změna prezentace značky. Za- měřili jsme se na to, kdo Teka vlastně je. Tedy že jde o výrobce nejen spotře- bičů, ale i dřezů, takže vám vybaví ce- lou kuchyň. Změnit vnímání značky ze strany obchodních partnerů a kon- cových zákazníků je běh na dlouhou trať. Chceme dát lidem a trhu najevo, že nejsme jen „někdo“, kdo nakupu- je kdesi na druhé straně světa dřezy a prodává je dál. Interně jsme pocho- pitelně to nastavení myšlení změnili rychle a snažíme se s tím pracovat dál vně firmy. 2. Efektivita fungování společnos- ti, jejích procesů, jejího řízení. Nejde o věci, které by byly viditelné zven- ku. Začnou se projevovat postupně. Každopádně jsme si jasně určili v týmu úkoly a zodpovědnosti i to, proč ten a ten má dělat to a to. Cí- lem je, aby náš obchodní partner vždy dostal, co potřebuje. Jsme malý tým a jakoukoliv neefektivitu si nemůže- me dovolit. 3. Ukázat navenek, co Teka umí. V minulosti nebyla na zdejší trh spousta produktů vůbec uvedena. Třeba trouba Steak Master nebo úžasná designová řada Urban Colors. Z dřezů jsme tu měli staré modely, ale některé skleněné nebo PureClean nikoliv. To vše jsme v posledním roce změnili. Člověkmá vždy nějaké plány a vize. Když se ohlédnete zpět, které z vašich plánů a vizí se realizovat zatím nepodařilo? Přehodnotila jste něco s postupem času? Neřekla bych, že nějaký krok byl vyloženě chybný. Pochopitelně se některé postupy upravily dle vývoje situace a nových zjiš- tění. Co musím říct zcela na rovinu, je, že se všechny plány zpomalily. Člověk při- jde na novou pozici s určitým nadšením a dravostí. Pak narazí na realitu, v tomto případě navíc covidovou realitu. Byla jsem například přespříliš optimistická v tom, že ukážeme koncovému zákazníkovi, co Teka je a co reprezentuje. Noví partne- ři to vnímají a chtějí s námi spolupracovat, ale spotřebitelé zůstávají vůči značce opa- trní a zdrženliví. Tento proces bude trvat déle a máme před sebou ještě hodně práce. Procesy byly nastartovány a teď musíme vytrvat. Celkově se během posledního roku a půl objevila spousta různých překážek a brzd. Neustále hledáme způsoby, jak je překonat. A to jak v našem lokálním týmu, tak v celé skupině Teka. Důležité ovšem je, že jsou všechny zaváděné změny méně radikální, takže jsou lépe přijímá- ny. Na druhou stranu jsou spíše pozvolné, a trvají tak delší dobu. Změnila se nějak struktura lokální pobočky? Struktura se změnila kompletně, a to skutečně doslova. Jak už jsem řek- la v úvodu, definovali jsme pravomoci a zodpovědnosti. Jsme proto schopni pruž- ně reagovat, firma celkově je flexibilnější a jednotliví členové jsou více angažovaní do jejího vedení. Máme například pravi- delné meetingy o stavu firmy a jejím vý- voji, aby se všichni cítili, že jsou součástí řízení společnosti. A co postupy? Tam došlo určitě také ke značným změnám… Intenzivně jsme pracovali a pracujeme na nástrojích, aby bylo co nejvíce činností v rámci firmy automatizováno. Pokud chce někdo dnes zalistovat produkty Teka, může mít kompletní informace na- pojením na naše API. Jedeme přes cent- rální produktový systém v rámci skupiny. Můžeme si však vše lokalizovat, upravo- V branži domácích spotřebičů pracuje Lucie Klabanová už více než patnáct let a dlouhou dobu se pohybovala i v managementu na evropské úrovni. Loni v létě zamířila do českého a slovenského zastoupení Teka na pozici generální ředitelky. Přišlo s ní zásadní otočení kormidla firmy a nejen to. Nechyběly velké vize a plány, které přesně před rokem načrtla na stránkách našeho magazínu. Co se jí podařilo realizovat? V čem se mýlila? A kde vidí rezervy? Lucie Klabanová: Teka prošla v Česku za poslední rok velkou transformací. Vstup do nových kanálů nám téměř vykompenzoval lockdownový propad INTERVIEW • LUCIE KLABANOVÁ • TEKA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=