SELL: 09 / 2021
60 60 • Sell • 2021/9 Novy není mainstreamovou značkou. Její zacílení je odlišné. Jak byste Novy, její výrobky a zákazníky popsal? Novy je specializovanou značkou s pri- márním zaměřením na odsávání par. Naše portfolio se skládá výhradně z digestoří a varných desek, tedy dvou produktů, které jdou vždy ruku v ruce. Jelikož jde u ventilace o velmi technické výrobky, jsme i my technickou a inova- tivní společností. Naším cílem je samo- zřejmě přinést na trh ty nejlepší výrobky. Abych byl konkrétní, nabízet výrobky, které skutečně fungují a poskytují tu nejlepší službu. V prodeji je mnoho lev- ných a v podstatě nefungujících odsava- čů. Mají nízkou účinnost a jsou hlučné. Odsavače Novy představují pravý opak. Jejich účinnost je vysoká, zatímco úroveň hlučnosti nízká. Právě tyto dva aspekty jsou našimi hlavními prodejními argu- menty. Mimochodem, v Belgii považují lidé za dobrý odsavač ten, který má níz- kou hlučnost. U nás jde skutečně o hlavní faktor při výběru odsavače do nové ku- chyně. Značka Novy je na trhu známá i díky minimalistickému designu. Vždyť ticho a neviditelnost jdou přece skvěle dohromady. V Belgii jste velmi známí a úspěšní. Dokonce jste na tamním trhu jeho lídrem. Jaký příběh se za tímto úspě- chem skrývá? Novy vznikla před více než 100 lety. Abych byl přesný, bylo to v roce 1907, přičemž šlo původně o malou rodinnou firmu, která poměrně rychle vyrostla výrobou jízdních kol a později motorek. Po druhé světové válce si začali majitelé všímat nové dravé konkurence z Asie a rozhodli se stroje, které ve své továrně měli, využít k výrobě jiných produktů. Do segmentu odsavačů zamířila firma během šedesátých let, kdy byl ještě kuchyňský odsavač něčím zcela novým a neobvyklým. Prodeje ale začaly růst a Novy se intenzivně věnovala vývoji těchto zařízení. Byli jsme například první na světě, kdo představil štěrbinové odsá- vání, a drželi tento patent po dobu 25 let. Následně ho již mohl začít využívat kaž- dý, což také naprostá většina trhu udělala. Pokud jde o současnost, držíme se na- dále rodinné struktury a způsobu fungo- vání, ačkoliv už vyloženě rodinnou firmou nejsme. Používáme interně přímé komu- nikační linky, takže každý zaměstnanec má dokonalý přehled o tom, jak pracuje- me a co se děje na trhu. Nedávno vás koupila americká společ- nost The Middleby Corporation, která v sektoru spotřebičů působí velmi dlou- ho. Hlavně v USA. Co tato akvizice znamená pro Novy? Ať už z hlediska ob- chodu, firemní struktury, nebo výroby? Do roku 2005 byla Novy rodinným pod- nikem a jedničkou na belgickém a nizo- zemském trhu. Aby mohla expandovat do dalších evropských zemí, prodala rodina podíl ve firmě soukromému investorovi. Novy se posléze stala mezinárodním hrá- čem. Tehdy jsme dosahovali obratu okolo 25 milionů eur. Nyní je to skoro 100 milio- nů. Dalším krokem je pokračování expan- ze pod křídly The Middleby Corporation. Hovoříme tady o americké firmě s hodno- tou 3 miliardy dolarů, která vlastní mno- ho značek včetně takových legend, jako je britský Rangemaster. Middleby ale neměla v portfoliu výrobce odsavačů, takže jejich rozhodnutí koupit Novy je celkem logické a bude přínosné pro obě strany. Důležité je zmínit, že Middleby ponechává značkám autonomii. Novy bude pokračovat ve své práci stejným způsobem jako doposud. Na druhou stranu budeme sdílet a současně přijímat zkušenosti, technologie, kompo- nenty či obchodní strategie v rámci skupiny. Belgický výrobce odsavačů Novy působí v prémiovém segmentu trhu. Jeho výrobky se vyznačují mimořádným dílenským zpracováním a použitím těch nejkvalitnějších materiálů. Firma dlouhodobě roste a míří k ještě větší dynamice od chvíle, kdy ji letos na jaře koupila The Middleby Corporation. Americká společnost působící v oblastech profesionálních i domácích spotřebičů by měla v nejbližších letech pomoci značce Novy v expanzi mimo Evropu. Na veletrhu Area 30 jsme hovořili s Christofem Jochemsem, exportním manažerem Novy. Tématem hovoru byla i současná situace na trhu a pozice Novy v Evropě. Christof Jochems: Novy má nakročeno ke globální expanzi. Nový majitel pomůže s rozšířením našeho byznysu INTERVIEW • CHRISTOF JOCHEMS • NOVY
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=