SELL: 01 / 2022

13 Sell • 1/2022 • 13 REPORTÁŽ • CES 2022 V neposlední řadě pak LG uvedlo novou generaci svých praček a sušiček s umělou inteligencí a vůbec poprvé také autodo- singem. Představeny byly ve Vegas celkem logicky americké modely těchto praček. Máme ovšem potvrzeno, že se dočká u nových praček automatického dávková- ní detergentu i Evropa. Canon se zaměřením na virtuální realitu Velmi odlišně ve srovnání s předchozími ročníky byla pojata prezentace japonského Canonu. Namísto nespočtu fotoaparátů a objektivů, jejichž fotografické schop- nosti a vlastnosti mohli návštěvníci dří- ve zkoušet, se firma letos zaměřila na inovativní a vizionářské koncepty. Sem řadíme například ještě vyvíjený soft- ware Kokomo pro realizaci videohovorů s brýlemi pro virtuální realitu. Sloužit by k nim měla nová technika Canonu a spo- jení zajistí smartphone. Že to myslí Canon s VR opravdu vážně, prokázal i tím, že na CES přivezl svůj nový a již prodávaný dvojitý objektiv EOS RF5.2mm f/2.8L Dual Fisheye, který slouží k zachycení stereoskopického 3D videa ve spoluprá- ci s bezzrcadlovkou EOS R5. Na místě jsme si prohlédli nejen samotný objektiv, nýbrž i vstoupili do světa virtuální reali- ty v podání Canonu. Kvalita obrazu byla mimořádná. Člověk měl skutečně pocit, že se lidí „před sebou“ může dotknout. Zajímavá je u nového objektivu možnost využít ho k focení a točení tradičních sním- ků a videí s extra širokým záběrem scény. Hisense s konceptem chytré domácnosti Šířeji zaměřená technická média pochopi- telně informovala z CES hlavně o nových televizorech a laserových projektorech Hisense. My jsme se na místě zajímali o spotřebiče a přidružené novinky, kte- rých zde popravdě nebylo tolik k vidění. Hisense chtěl dát především najevo, že se pro něj stává klíčovým strategickým prvkem tzv. ConnectLife. V podstatě jde o zastřešující název konceptu chytré domácnosti, jejž jsme si přímo ve Vegas prohlédli. Firma by měla v dohledné bu- doucnosti otevřít v Číně, Evropě a USA prezentační centra, která představí přínos propojené domácnosti širší veřejnosti. TCL s dvojitou pračkou U čínské firmy přitahovaly největší pozor- nost jak nové 144Hz mini LED televizory pro hráče, tak speciální brýle Nxtwear Air se dvěma OLED displeji místo skel. Měly by sloužit ke sledování filmů a vytvářet v divákovi dojem, že sedí před 140pal- covou televizí. Z domácích spotřebi- čů toho tolik zajímavého nebylo. Za- stavili jsme se pouze u dvojité pračky, což je koncept, s nímž přišla jako první firma LG. Řešení TCL ovšem nabízí i funkci automatického dávkování pracího prostředku z integrovaného zásobník.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=