SELL: 01 / 2022

ROVATCÍM 38 38 • Sell • 1/2022 Navštívili jsme největší americký veletrh kuchyní a koupelen Na začátku února se ve floridském Orlandu konal po pande- mické přestávce tradiční veletrh Kitchen & Bath Industry Show. Že jde o událost světového významu, prokázala účast firem, které na americkém trhu nepůsobí, například polská Amica nebo turecký Vestel. Upršené Orlando přivítalo mezi 8. a 10. únorem na 70 tisíc návštěvníků veletrhu KBIS, kteří se přijeli podívat na novinky od 1 200 vystavovatelů. Porovná- me-li čísla s letošním veletrhem CES, který je mnohem věhlasnější akcí, přitom na něj dorazilo pouhých 45 tisíc lidí, zdá se, že „kuchyně a koupelny“ táhnou víc než televizory a elektroauta. S vyšší návštěvností může souviset i fakt, že stát Florida měl dlouhodobě nejměkčí opatření proti šíření covidu. I během omikronové vlny byly roušky pro očkované pouze doporučované a spousta lidí právě do slunného jižního státu tak trochu unikala. Samotný veletrh ukázal především vybavení pro ame- rické kuchyně a koupelny, přičemž my jsme věnovali po- zornost pouze segmentu domácích spotřebičů. Na místě vystavovaly jak Evropanům dobře známé značky, tak ty, které na starém kontinentu vůbec nepůsobí. Překvapivá pro nás byla především neúčast firem BSH a Samsung, přičemž expozice první jmenované byla indikována v tištěných pláncích veletrhu, takže se v Orlandu nepo- chybně prezentovat měla. Zdaleka největším překvape- ním ovšem byla přítomnost společnosti Amica – ta se v USA ukázala vůbec poprvé.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=