SELL: 02 / 2022

23 Sell • 2/2022 • 23 Jaké jsou vaše další plány v regionu? Naše strategie funguje dobře. Soustředí- me se na digitální komunikaci a televizi. Zaměřujeme se na koncové zákazníky, nikoliv velkoobchody, a děláme vše pro to, abychom poskytovali trhu ty nejlepší služby. Pomáhají nám i externí faktory, jako je překotný rozvoj onlinu a omnicha- nnelu. V minulosti jsme s těmito kanály tolik nepracovali. Pokud bychom nezača- li, byla by to s ohledem na změny na trhu zásadní chyba. V raťme se ještě k tématu covidu. Pan- demie způsobila mnoho problémů v dodavatelském řetězci a logistice. Jaká je situace ve vaší společnosti? Zejména pokud jde o italskou a rumunskou výro- bu kávovarů. Jak víte, většina naší výroby probíhá v Evropě. Během koronavirové krize jsme postavili další, již druhý výrobní závod v Rumunsku. Stejně jako všechny firmy z branže máme hlavně problémy s dodáv- kami polovodičů. Zejména čtvrtý kvartál loňského roku pro nás byl z tohoto důvodu velmi složitý. V posledních týdnech se ale dostupnost našich výrobků neustále zlep- šuje. Pandemie způsobila rychlé změny v pro- dejních kanálech. V celé Evropě, včetně zemí, za které jste zodpovědný, došlo k velkému nárůstu e-commerce. Stále však existují velké rozdíly, hlavně mezi polským a českým/slovenským trhem. Druhé jmenované země mají stále exis- tující nezávislý trh. Najdeme na nich mnoho specialistů na prodej kávovarů. Jak k těmto trhům přistupujete? Jak se ve své strategii vyrovnáváte s jejich od- lišností? To je pravda. Pandemie urychlila růst online prodejů, čímž se silní hráči sta- li ještě silnějšími. Pokud jde o nezávislý trh, De’Longhi má stejnou nabídku pro všechny. Buď můžete nakupovat u nás, nebo využít nabídky našich zákazníků. Někteří z nich mají stále oddělení podpo- rující nezávislý obchod. Především firma FAST ČR. V menší míře také HP Tronic a K+B Progres. K jakým nejdůležitějším trvalým změ- nám došlo během pandemie? Řekl bych, že i přes určité rozdíly mezi jednotlivými trhy byly změny všude více- méně stejné. Dominantní je pokračující konsolidace trhu, přičemž silně roste on- line a omnikanálový prodej na úkor čistě kamenných prodejen. Největší prodejci jsou nyní výrazně silnější, než byli před pandemií. A co produkty? Jaké novinky můžeme letos očekávat? Snažíme se každý rok představovat za- jímavé a praktické inovace. V závěru loňského roku jsme uvedli na trh řadu plnoautomatických kávovarů Magni- f ica Evo. Čeští a slovenští spotřebitelé si mohli nové modely z této řady kou- pit jako jedni z prvních. S ohledem na již zmíněné problémy s nedostatkem některých komponent jsme je tehdy uvedli jen na vybraných trzích. No- vinky nabízejí komfortnější ovládání a vylepšenou karafu na mléko se sys- témem Latte Crema. Nádobka je kom- paktnější, přitom nabízí stejně vysokou kvalitu mléčné pěny jako předcházející generace. I pro letošní rok jsou připraveny no- vinky v segmentu kávovarů včetně právě představeného kávovaru La Specialista Arte. U značky Braun jsme zas uved- li nové napařovací žehličky SI7 a SI9 s velmi dobrými parametry. K dalším novinkám přineseme podrobnější in- formace v průběhu roku, až se přiblíží jejich uvedení. Z mínil jste kávovar La Specialista Arte, který podrobně prezentujete i v tomto vydání časopisu. Co u něho vy osobně považujete za nejdůležitější? V první řadě bych chtěl říct, že Česko a Slovensko byly opět vybrány jako pri- oritní trhy pro uvedení tohoto modelu. Jsme si vědomi zdejší úrovně trhu s kávo- vary a toho, že se zde velmi dobře prodá- vají pákové modely s integrovaným mlýn- kem. V posledních letech se proto tomuto segmentu věnujeme a nadále rozšiřujeme nabídku. Konkrétně model La Specialista Arte je naším cenově nejdostupnějším pá- kovým kávovarem s mlýnkem. Za stejnou cenu sice můžete koupit i plnoautomatic- ký model De’Longhi se systémem Latte Crema, nicméně la Specialista Arte cílí na jiného zákazníka. Osloví hlavně ty, kdo chtějí být opravdovými baristy a mít plnou kontrolu nad celým procesem pří- pravy kávy. Ať už jde o mletí, pěchování, spařování, či ruční pěnění mléka. Kusově bude již brzy k dispozici a zákazníci si ho mohou zatím předobjednat. INTERVIEW • JAKUB GAWRONSKI • DELONGHI

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=