SELL: 03 / 2022

14 14 • Sell • 3/2022 Koncem loňského roku jste vstoupili na trh vestavných spotřebičů a násled- ně spustili velkou reklamní kampaň. Jak byla postavena? Ke značce stále přistupujeme jako k no- vince na trhu a kampaň jsme zaměřili brandově, nikoliv na produkty jako ta- kové. To i s ohledem na fakt, že se jed- nalo o první integrovanou kampaň Haier v tomto rozsahu. Prodeje jdou rychle na- horu, ale jsme si vědomi, že povědomí o značce Haier není zatím velké. Z po- hledu běžného spotřebitele jde vlastně o značku novou, byť se její produkty na našem trhu prodávají již delší dobu, a musíme ji zákazníkům představit. Když jsme Haier převzali, kompletně se změnila strategie včetně cenového indexu. Značku proto prezentuje- me jako novou, spadající do prémiového segmentu. Obsahově jsme se zaměři- li výhradně na Haier jako takový, přičemž hlavním sdělením bylo, že Haier coby globální číslo jedna v domácích spotřebičích je už i v Česku. Na jaké kanály jste se primárně soustředili? Kampaň jsme spustili v lednu a jednalo se o mix televizních spotů, big- boardů a digitálních ak- tivit od bannerů přes so- ciální sítě až po youtube reklamy. V televizi jsme nasadili celkem tři spoty, každý s délkou 10 vteřin. Jeden byl vizuálně zamě- řen na kategorii chlaze- ní, druhý na praní a třetí na nově uváděné vestav- né spotřebiče. V přípa- dě televize a billboardů jsme šli cestou maximál- ní jednoduchosti a pří- močarosti sdělení – Haier, jednička na světě už i na našem trhu. Chtěli jsme spotřebitele zaujmout a přimět je, aby se o Haier zajímali, hledali o něm infor- mace. A to se podařilo, během kampaně vzrostlo organické vyhledávání značky o 300 %. Data k výsledkům kampaně z hlediska zvýšení povědomí o značce budeme mít k dispozici v polovině roku. Celkově pro nás jde o největší investi- ci tohoto rázu v historii zdejší pobočky a naším dlouhodobým cílem je Hai- er posunout do pozice dominantní síly v prémiovém segmentu spotřebičů. Pračky a volně stojící lednice dodává- te pod značkou Haier na trh už delší dobu. Jak na ně a jejich prezentaci trh reaguje? Zpětná vazba jak od obchodních part- nerů, tak od koncových zákazníků je opravdu mimořádně pozitivní. Produk- ty jsou kvalitní a trh to velmi rychle pochopil. Přijetí značky v prémiovém segmentu je v důsledku toho velmi dob- ré a jsme s tímto vývojem spokojeni. Z konkrétních vlastností nejvíce re- zonuje extrémně tichý chod našich praček s přímým pohonem nebo varia- bilita vnitřního prostoru našich multi- door chladniček se speciálními zónami. Nejde ale jen o samotné spotřebiče. Haier nám poskytuje také nadstandard- ní úroveň podkladů pro tvorbu komuni- kačních materiálů, takže je se značkou radost pracovat. Celému našemu týmu v Candy Hoover ČR vlil příchod Haieru novou krev do žil a nabil nás obrovským elánem do další práce. Značka Haier je od začátku letošního roku na českém trhu hodně vidět. Její velké reklamní kampani nešlo v podstatě uniknout. Jak dopadla? Splnila očekávání? A na čem chce Haier do budoucna stavět svou prezentaci českým zákazníkům? O tom i chystaných nových produktech a komunikačních aktivitách jsme si povídali s Kristinou Hlaváčkovou, marketingovou manažerkou Haier CZ & SK. Kristina Hlaváčková: Do představení značky Haier investujeme rekordní částky. Chceme se stát dominantní silou na trhu INTERVIEW • KRISTINA HLAVÁČKOVÁ • HAIER

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=