SELL: 04 / 2022

28 • Sell • 4/2022 Milánská EuroCucina ve znamení nespočtu novinek a náporu návštěvníků První velký evropský veletrh potvrdil důležitost fyzické prezentace výrobků a naznačil, že zářijová IFA bude velkolepá Text: Lubor Jarkovský Foto: Boleslav Svoboda, archiv SdM Ačkoliv se svět stále oklepává z dopadů pandemie a zmítají jím nemalé geopolitické problémy, přivítal italský veletrh Salone del Mobile více než 262 tisíc návštěvníků. Ve srovnání s posledním předpandemickým ročníkem 2019 je to sice jen necelých 70%, ale vzhledem k souběhu mnoha negativních okolností komplikujících situaci ve světě jde o obrovské číslo. Obzvlášť když započítáme, že letos nedorazili do Milána prakticky žádní Rusové ani Číňané, kteří tvořili v roce 2019 skoro 11% návštěvníků. Hlad světa po cestování, osobních setkáních, „face to face“ byznysu a osobním seznámení se s produktovými novinkami trvá. A velmi pravděpodobně nikam nezmizí, protože věštecké predikce toho, že pandemie zcela změní vzorce chování lidí, se ukázaly jako liché. Vidět je to nejen na prvních veletrzích, ale i na současných výsledcích e-shopů. Připravovaný ročník IFA bude proto pravděpodobně jedním z nejlepších v historii – ve srovnání s EuroCucinou na něj jede vystavovat mnohem více firem z oboru domácích spotřebičů. Přestože byl Milán velkolepý, z pohledu sektoru spotřebičů šlo vlastně jen o takový předkrm. Hlavní chod nás čeká v září a dle informací, které máme v redakci od mno - ha značek k dispozici, se na něm můžeme těšit na hotovou explozi opravdu zajímavých novinek. Vraťme se ale nyní do Milána, odkud vám přinášíme jak video, tak foto reportáž. Veletrhu jsme se rozhodli věnovat nadstandardní prostor, abychom vám všechny zásadní novin - ky mohli prezentovat. Domácí spotřebiče byly na veletrhu Salone del Mobile prezentovány v plném měřítku naposledy před dlouhými čtyřmi lety. Pak už následovala jen IFA 2019. Od té doby firmy nemohly své novinky fyzicky ukázat a navzdory rozličným internetovým streamům a přenosům je evidentní, že si nezajímavější inovace schovávaly na první postpandemické akce. EuroCucina, která se koná v rámci Salone del Mobile, tak nabídla největší porci nových produktů, jakou jsme na kterémkoliv veletrhu kdy viděli. VIDEO https://bit.ly/3ycTSM4

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=