SELL: 05 / 2022

Spotřebiče značky Fagor jsou v Česku opět v prodeji. Na dlouho připravovaný projekt jsme se zeptali Jakuba Říhy, generálního ředitele českého a slovenského zastoupení firmy Amica, která slavnou španělskou značku získala už před lety do svého portfolia. Jakub Říha: Investice do Fagoru budou pokračovat, distribuci rozšíříme příští rok Už druhý návrat nějaké značky na trh je ve světě domácích spotřebičů neob- vyklou situací. Jak reagují vaši obchod- ní partneři na znovuuvedení Fagoru na český a slovenský trh? Nechci vyloženě používat výraz „ná- vrat“, protože spotřebiče Fagor jsou po celou dobu v mnoha českých domácnos- tech a spolehlivě v nich slouží. Spíše jde o uvedení kompletně nového sortimentu pod hlavičkou Amica Group. Jelikož jsme licenci na značku získali už v roce 2019, jde o pečlivě připravenou záležitost. S ob- chodními partnery jsme o Fagoru jedna- li od roku 2020, přičemž reakce byly ve- skrze pozitivní. Zájem o značku navíc dál roste. Distribuce je prozatím omezená na vybrané partnery, protože „startovací“ portfolio nečítá pochopitelně několik set modelů. Chceme vzít celou věc za správ- ný konec a nic neuspěchat. V příštím roce ale budeme produktovou nabídku rozšiřo- vat a s ní i síť partnerů. Vše bude také zá- ležet na vývoji na trhu. Jak nyní budete pracovat s portfoliem svých značek? Jakou úlohu a pozici mají Amica a Fagor? Pro značku Amica se nic nemění. Bude nadále nabízet cenově dostupnější řeše- ní. Jsme si vědomi, že je na trhu vnímána hlavně jako dodavatel sporáků. Pracujeme na tom, aby se této image postupně zbavi- la, protože si ji s ohledem na své portfolio už nezaslouží. Každopádně Amica zůstá- vá primárně v nižším cenovém segmentu s nabídkou některých specifických mode- lů, které z této kategorie vystupují výš. Fagor pak pokrývá střední a vyšší střed- ní cenový segment. Modely v jeho kata- logu nabídnou to nejlepší, co na trhu je. Jsou a budou zajímavé jak svými parame- try, tak funkcemi a technologiemi. Obě značky se tedy budou doplňovat. Rád bych ještě zdůraznil, že Fagor nebude mít v Česku ani na Slovensku pozici prémiové značky. Půjde o velmi dobře vybavené spotřebiče cílené na běžného spotřebitele, který hledá kvalitní a spolehlivé řešení pro svou domácnost. Jakými marketingovými aktivitami podpoříte vstup Fagoru na trh? Co mů- žeme čekat během podzimu? Oficiálně jsme uvedli Fagor na trh už 1. května. Od té doby jsme intenzivně pracovali na zalistování produktů, pre- zentacích a ladění spolupráce s partnery. Většina marketingových aktivit byla za- hájena nyní v průběhu srpna. Fagor je naše odpověď na potřeby globál- ně známé firmy se silným zázemím, která chce dál růst a rozvíjet se. Investice do na- šeho marketingu budou proto pokračovat. S Fagorem v portfoliu dávají ještě hlub- ší smysl a jsme si jisti tím, že se nám vrátí. Chceme dlouhodobě ukazovat, co Fagor umí a co nabízí. Ještě bych dodal, že tato investice do „brandového marketingu“ není pro Amica Commerce úplně typická. Chceme ukázat, že to myslíme jak s čes- kým, tak slovenským trhem vážně. 19 Sell • 5/2022 • 19 INTERVIEW • JAKUB ŘÍHA • FAGOR

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=