SELL: 06 / 2022

19 Sell • 6/2022 • 19 REPORTÁŽ • IFA 2022 Návrat korejské legendy Všechny předchozí uvedené značky spadají pod turecký Vestel, který je u nás aktuálně aktivní především pod japonskou značkou Sharp, k níž má v Evropě v segmentu spo- třebičů práva. Firma se ale chystá vrátit na zdejší trh také spotřebiče známé korejské značky Daewoo – a to kompletní portfo- lio velkých domácích spotřebičů, jak nám potvrdil obchodní manažer Vestelu pro Česko Michal Průša. Nechybějí ani modely s konektivitou a smart funkcemi, designově povedené americké lednice a další vybavení domácnosti. Vysavač s pořádnou dávkou příslušenství a chytrým chodem Japonská značka Sharp připra- vuje k uvedení v Česku i své za- jímavé portfolio tyčových aku vysavačů včet- ně tohoto vyspělého modelu s označením SA-VP5561BS. Jedná se o zařízení typu 3 v 1 – slouží tedy k suchému sání podlah, mokrému vytírání a v roli ručního vysavače. Uživatelé jistě ocení dodávané příslušenství včetně speciálního setu pro úklid v autě. Podlahová hubice má navíc senzor a upra- vuje výkon sání podle množství nasávaných nečistot. Inovátor Vestel a jeho ultrazvukové mytí šperků a brýlí Popravdě řečeno jsme v expozici turecké firmy nečekali žádné převratné novinky. O to víc nás překvapila přítomnost myčky se speciální oddělenou přihrádkou přímo na vnitřní straně dvířek, která slouží k ul- trazvukovému čištění hodinek nebo šper- ků. Slouží k tomu samostatný program a celý proces je oddělený od běžného mytí. Ultrazvuk využívá Vestel i v sušičkách, kde technologie Sonic Steam vytváří páru bez tradičního ohřevu vody. Použití ultrazvuku je energeticky úspornější. MediaMarkt a jeho nový koncept obchodů otevřen v Berlíně Jeden z největších evropských prodejců elektra si naplánoval na termín konání veletrhu IFA otevření zcela nového konceptu svého obchodu v Berlíně na Alexanderplatzu. Takzvaná „Tech Village“, kde mohou zákazníci produkty mnoha značek vyzkoušet a podrobněji se s nimi seznámit, už sklidila nemalé úspěchy třeba v Miláně nebo Rotterdamu. Berlínský obchod je první svého druhu v Německu a má celkovou plochu 8 000 m². Jelikož na IFA letos nevystavovalo ani italské De’Longhi ani německá WMF, zajeli jsme se podívat na novinky těchto značek do MediaMarktu. De’Longhi U lídra českého trhu kávovarů jsme v Tech Village vyzkoušeli nový ká- vovar Eletta Explore s vylepšenou funkcí přípravy ledové kávy. Extrak- ce pro studené nápoje probíhá při nižší teplotě. Kávovar má také nej- novější verzi systému Latte Crema pro tvorbu mléčné pěny a komfort- ní ovládání s dotykovým displejem. Novinka byla zatím uvedena na vy- braných trzích včetně Německa. Do Česka zamíří příští rok na jaře. Nutribullet Firma De’Longhi v roce 2020 oznámila akvizici amerického výrobce Ca- pital Brands, pod kterého spadala i značka kompakt- ních mixérů Nutribullet. Integrace proběhla úspěš- ně a výrobky se postupně objevily v distribuci De’Longhi včetně Česka. Stěžejním výrobkem v nabídce je mini mixér Nutribullet Pr 900, který je dodáván ve 4 barevných variantách. Mixér se vy- značuje hlavně jednoduchým použitím – stačí nasadit mixovací nádobu a zahájit mixování jejím pouhým stlačením. WMF Prémiová německá značka WMF, kterou v roce 2016 koupil francouzský Groupe SEB vyrá- bějící domácí vybavení značek Tefal, Rowenta nebo KRUPS, představila na mnoha západ- ních trzích své plnoautomatické kávovary. Nová řada s označe- ním 800 bude uvedena příští rok také v Česku. Co nabízí? Lu- xusní provedení, plně dotykové ovládání a především technolo- gii dvojitého termobloku. Ohřev vody pro extrakci kávy zajišťuje jeden, zatímco pro pěnění mlé- ka druhý. Důvodem je zajištění optimálního spaření kávy i tvor- by kvalitnější mléčné pěny. Daewoo, Sharp a Vestel

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=