SELL: 06 / 2022
36 • Sell • 6/2022 SITUACE NA TRHU 36 Značka BaByliss mění distributora. Nově její výrobky dodává Orbico Od září dochází na českém a sloven- ském trhu ke změně v distribuci fran- couzské značky BaByliss, která působí v segmen- tu osobní péče. Její vysoušeče, žehličky na vlasy, kulmy a další vý- robky nově dodává na trh společnost Orbico. Přebírá tak distribuci po firmě FAST ČR, která měla BaByliss v portfoliu dlouhé roky. BaByliss je původem francouzská značka, kterou založili zkraje šedesá- tých let dva pařížští kadeřníci René Lelièvre a Roger Lemoine. V roce 1995 ji koupila americká společnost Conair, pod niž spadají další značky včetně prémiového výrobce malých spotřebičů do kuchyně Cuisinart. Naše zdroje z trhu hovoří, že evropská centrála hledala pro BaByliss nového distributora s cílem zajistit značce další rozvoj. Firma FAST se celkem logicky a přirozeně soustředí primárně na své vlastní značky. Pře- chod BaBylissu k firmě Orbico, kte- rá má bohaté zkušenosti v segmentu osobní péče, protože je dlouholetým distributorem značek Braun a Oral-B, dává proto smysl. Léto přineslo v Česku ve většině sek- torů technického spotřebního zboží pokles, který ale nebyl žádným velkým překvapením. Celková čísla udržely na pozitivní hodnotě zvýšené prodeje v oblasti mobilních telefonů. Pozitivně se vyvíjel také trh kancelářské techni- ky. Jinak jsou všechny kategorie včetně spotřebičů v červené barvě. U spotřeb- ní elektroniky jde nadále o důsledek ukončeného přechodu na DVB-T2, který dlouhou dobu vytvářel v kate- gorii televizorů nemalou dynamiku. Ta samozřejmě nyní chybí. Fototech- nika je dlouhodobě pod tlakem mobil- ních telefonů, jejichž fotoaparáty jsou v současnosti natolik kvalitní, že nemá běžný spotřebitel důvod si samostatný fotoaparát pořizovat. Spotřebiče pak zažívají mírný pokles jakožto důsle- dek ukončení „covidového vybavová- ní domácností “ ze strany spotřebitelů a v úvodu zmíněné zhoršování spotře- bitelské nálady. Co nás čeká ve čtvrtém kvartále? Zatím to vypadá, že nic dobrého. Lidé ve velkém zasta- vují nákupy a větší investice. Nemalá část populace šetří i na jídle a základních životních potře- bách. Domácí spotřebiče tvrdé reality nebudou ušetřeny, byť mají například oproti spotřební elektronice nemalou výhodu. Mnoho jejich kategorií je považováno za základní vybavení do- mácnosti. Ostatně spotřebiče jako ce- lek nikdy nepodléhají tak tvrdým vý- kyvům jako třeba segment televizorů. Že budou hodnoty prodejů nižší než loni, je jisté. Jen se uvidí, o jak velké propady půjde. Trh se připravuje na drsný podzim Spotřebitelská nálada strmě padá V letních měsících dosáhla nálada českých spotřebitelů rekordně nízkých hodnot. Nejinak je tomu například v soused- ním Německu a dalších okolních zemích. Důvodem je strach z drahých energií a pokračující inflace. Přestože odhady v globálu očekávají jen mírný pokles trhu ve srovnání s rekordním rokem 2021, v Evropě je situace jiná. Jen letos na jaře klesly hodnoty prodejů v západních zemích o 7 %.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=