14 Výrobci přístrojů pro osobní péči měli během pandemie doslova žně, zejména v období lockdownů. Jaké byly vaše nejprodávanější výrobky? ET: Určitě výrobky pro zastřihování. Kadeřnické salony byly během období lockdownů na mnoha trzích v Evropě zavřené. Lidé se nemohli nechat ostříhat a začali celkem přirozeně hledat alternativní řešení, kterým byly právě zastřihovače, zejména ty pro muže. Takže jsme dokonce zcela vyprodali naše skladové zásoby. Nezůstalo nám vůbec nic. Byla to bezprecedentní situace. Musím ale podotknout, že například prodej vlasových stylingových produktů klesl, protože ženy nemusely o své vlasy tolik pečovat jako před pandemií. Během lockdownů to pro ně nebylo důležité. Nyní je situace zcela opačná. Přístroje pro péči o vlasy a jejich styling se prodávají velmi dobře, ale prodej zastřihovačů klesl. Chceme dostat BaByliss do všech prodejních kanálů, říkají exportní manažeři společnosti Výrobky osobní péče francouzské značky BaByliss distribuovala dlouhá léta firma FAST ČR. Ke změně došlo letos v září, kdy distribuci převzala společnost Orbico. Proč k tomu došlo? A jaké jsou nyní plány společnosti BaByliss pro český a slovenský trh? Tyto a další otázky jsme položili osobně Edouardu Turpinovi, řediteli exportu, a Yulii Jacquemondové, manažerce exportního marketingu, když jsme s nimi strávili hodinu živou debatou v pražském sídle Orbico. Hovoříte o současné situaci na trhu. Celý trh je už celé měsíce ovlivněn válkou a energetickou krizí. Mnoho segmentů zaznamenává dvouciferný pokles. Jaká je situace v oblasti spotřebičů pro osobní péči? ET: Upřímně řečeno, rok 2022 bude poměrně pozitivní. I když prodeje zastřihovačů klesají, mnoho segmentů výrazně roste. Zejména ty, které byly negativně ovlivněny pandemií. Vidíte velké rozdíly mezi evropskými trhy, pokud jde o poptávku po určitých typech výrobků? YJ: Nastavení zákazníků je na různých trzích odlišné. V Rumunsku se hodně prodávají kulmofény. V Řecku nebo Maďarsku jsou to naopak parní žehličky na vlasy. Záleží na potřebách spotřebitelů. Zejména na typu vlasů, který je v daném regionu Evropy nejčastější. Takže ve Francii, která je velmi multikulturní, je to složitější. Například lidé původem z Afriky dávají přednost parním žehličkám na vlasy, protože jejich vlasy jsou přirozeně kudrnaté. Rád bych také upozornil, že jižní země se více zaměřují na zastřihování vousů. Tento trend však nyní ve větší míře proniká i na sever. Trh prošel výraznými změnami ještě před pandemií. Společnost Dyson vstoupila do tohoto segmentu s výrobkem, který byl mnohem dražší než to, co bylo považováno za normální. Cenový strop se posunul skokově vzhůru. Domníváme se, že kdybyste se někoho před deseti lety zeptali, zda chce utratit za fén kolem 500 eur, řekl by vám, že jste se zbláznili. Nyní spousta společností přichází s nástroji a přístroji na vlasy, jejichž ceny se posouvají blíže k „úrovni Dysonu“. Máte podobnou strategii? Pokud ano, které výrobky ji reprezentují? YJ: Je to pravda. Změnili trh. To se nedá popřít. Ale pokud mluvíme o cenotvorbě, musím říct, že jsme masová značka. Nabízíme různé cenové kategorie a máme výrobky pro každého spotřebitele. Naše výrobky začínají na 10 eurech a končí na 200 eurech. Myslíme si, že zejména v současné energetické krizi a rostoucích cenách budou lidé hledat výhodné řešení s dobrým poměrem cena/výkon. BaByliss takové může nabídnout, což je jedna z jeho silných stránek. INTERVIEW • EDOUARD TURPIN A YULIA JACQUEMOND • BABYLISS Edouard Turpin (ET)
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=