SELL: 07 / 2022

15 Sell • 7/2022 • 15 INTERVIEW • EDOUARD TURPIN A YULIA JACQUEMOND • BABYLISS Vraťme se k značce BaByliss, která od svého vzniku expandovala na mnoho trhů. Většinou zůstala v Evropě. Kde je k dostání mimo náš kontinent? Používá vaše mateřská společnost Conair Corporation v různých částech světa různé značky? ET: Značka BaByliss vznikla v roce 1961 a založil ji francouzský kadeřník. Na začátku to byla profesionální značka s produkty pro lidi z oboru. Později přešla na masový spotřebitelský trh. Naše mateřská společnost Conair Corporation, která BaByliss koupila v roce 1995, má velmi podobný příběh. Byla založena v roce 1959 v garáži v newyorském Queensu a také začala svou cestu jako dodavatel profesionálních výrobků. Takže v Evropě a na trzích, které jsou jí blízké, máme BaByliss. Naše výrobky najdete v Africe, Izraeli, Dubaji, Egyptě a dokonce i v Indii. A nedávno jsme vstoupili do zemí, jako je Ázerbájdžán a Gruzie. Značka Conair se zaměřuje na Severní Ameriku, Jižní Ameriku a většinu Asie. Výrobky jsou u obou značek stejné. Poslední dva roky znamenaly velký tlak na logistiku. Ovlivnila nebo změnila tato situace váš výrobní řetězec? ET: Nejvíce nás ovlivnily náklady na dopravu z Asie – nejen cenou, ale i časem. Letos naštěstí ceny klesly. Nedovážíme však pouze výrobky z Číny. Naše výrobní aktivity v Itálii nebyly tolik ovlivněny, což nám velmi pomohlo. Mluvíte o Itálii a Číně. Kde všude své výrobky produkujete? Máte vlastní výrobní závody? Nebo zadáváte výrobu třetím stranám? ET: V Itálii máme vlastní výrobní závod, který vyrábí AC a BLDC fény. V Číně spoluvlastníme továrnu. Máme také vlastní výzkum a vývoj, takže naše výrobky nekupujeme jen od třetích stran v Číně. Myslím, že to je také důležitá zpráva pro trh. Vaše značka působí na českéma slovenském trhu již řadu let. Letos v září jste ale po tak dlouhé době změnili distributora. Co bylo důvodem této změny? A jaké jsou vaše cíle pro příští rok či dva? ET: Vidíme velký potenciál značky na českém i slovenském trhu. Je to velmi známá značka po celé Evropě. Když jsme začali spolupracovat s naším předchozím distributorem, společností FAST, byla to jiná společnost. Byl to velkoobchodní hráč s distribučními aktivitami. Nyní je nejen distributorem, ale i prodejcem s vlastní sítí obchodů. Jejich zaměření se tedy v průběhu let změnilo. Chceme, aby se BaByliss dostal do více prodejních kanálů, aby se stal skutečně masovou značkou po celém Česku a Slovensku, a myslíme si, že Orbico je tou správnou společností, která toho může dosáhnout, protože je nezávislým a specializovaným distributorem a má obrovské zkušenosti s přístroji pro osobní péči, protože již mnoho let distribuuje Braun. Prodejce bude také zajímat, zda budete značku marketingově podporovat. Určitě je to bude motivovat k tomu, aby výrobky zalistovali. YJ: Určitě budeme investovat do marketingových aktivit. Se společností Orbico připravujeme plán, jak značku představit trhu a spotřebitelům. V souvislosti s firmou Orbico jste zmínil značku Braun. Vy sami jste s ní ale také spojeni, že? Slyšeli jsme o nějaké dohodě, kterou jste nedávno uzavřeli s Procter & Gamble… ET: Máte pravdu. Od P&G jsme koupili licenci na značku Braun. Ale pouze na výrobky pro péči o vlasy. Ostatní přístroje, jako jsou epilátory, IPL a výrobky pro muže, jsou stále pod P&G. Jak hodláte pracovat se značkou Braun ve spojení se značkou BaByliss? Jak to ovlivní obě portfolia? YJ: Je to velmi čerstvá dohoda, takže jsme zatím jen převzali stávající portfolio. Situace ohledně diferenciace portfolií a práce se značkami, které se budou vzájemně doplňovat, bude jasnější v příštím roce. Náš management na tom pracuje. Yulia Jacquemond (YJ)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=