SELL: 07 / 2022

28 28 • Sell • 7/2022 FAST posunul svou kontraktaci na novou úroveň Veletrh se konal v Letňanech a přivítal 400 zahraničích hostů Slavné B2B veletrhy českých velkoobchodů dostaly v posledních letech několik ran, z nichž tou největší byla nepochybně pandemie. Poslední opravdu velkou a plnohodnotnou kontraktací tak zůstává na české scéně FAST Day, čemuž odpovídal i nebývalý zájem o letošní ročník ze strany resellerů. Říčanský velkoobchod navíc pozval několik set obchodních partnerů z celého světa. Kontraktační výstavy jsou etalonem českého i slovenského trhu technického spotřebního zboží. Minimálně v segmentu domácích spotřebičů byly ale už několik let před příchodem pandemie podrobeny určité kritice ze strany výrobců, minimálně domácích spotřebičů, s jejichž většinou naše redakce dlouhodobě úzce spolupracuje. Firmy zpochybňovaly smysluplnost těchto výstav a projevovaly jistou dávku nelibosti, že se jich „musely“ účastnit, s argumentem „jestliže jedou všichni, my nesmíme chybět“. Když pak v roce 2016 nedorazila poprvé Amica na Favia Day, nejednalo se v branži ještě o žádné velké téma. To vyvolalo až rozhodnutí firmy Electrolux v roce 2019 se kontraktací nezúčastnit. Pandemie ale přístup mnoha značek a výrobců změnila, a tak mají o kontraktace zase zájem. Dokonce i Electrolux na poslední chvíli své letošní rozhodnutí nejet na FAST Day přehodnotil a firma na akci vystavovala. Stalo se tak po nástupu Jana Rožka do čela tuzemského zastoupení. Pokud pandemie přinesla něco pozitivního, je to určitě revitalizace kontraktací, byť HP Tronic už od slavného fiaska jménem Datart Expo, o němž jsme psali v roce 2018, pořádá jen akce týkající se svých privátních značek. Ostatně právě taková akce probíhala nedaleko Prahy v den konání FAST Day, tedy letos 6. října. Obchodníci z celé republiky, kteří už vážili cestu do Prahy, tak mohli během dne navštívit obě kontraktace. Ze strany HP Tronic šlo o praktické a chytré řešení. To nic nemění na tom, že tématem číslo jedna byl toho dne FAST Day, jehož úroveň se přesunem do pražských Letňan výrazně pozvedla, byť chápeme, proč byla celé roky preferována lokace nedaleko Jihlavy, takříkajíc uprostřed republiky. Praha je pro obchodníky z Moravy a obzvlášť ze Slezska daleko. Pakliže se rozhodli přijet, určitě neprohloupili, protože se jednalo o nejvelkolepější FAST Day v dlouhé historii této akce. Za jedinou skvrnku lze považovat neúčast firmy De’Longhi, která měla celé roky nejpůsobivější a současně nejnákladnější prezentaci na všech kontraktačních výstavách. Letošní absence tak vzbudila mezi návštěvníky nemalou pozornost, protože spousta lidí přítomnost De’Longhi očekávala a těšila se na komplexní prezentaci produktů včetně některých nedávných novinek. Doufejme, že se italský lídr českého trhu kávovarů na FAST Day v příštím roce vrátí. Vraťme se ale k veletrhu samotnému. FAST ČR dal jeho letošním pojetím najevo, že chce být nadále vedoucí silou na trhu v pořádání těchto akcí. Byl jí i mnoho let v minulosti, protože, ruku na srdce, veletrhy HP Tronicu nebo K+B Progres nikdy velikosti a velkoleposti FAST Day nedosahovaly. Postpandemická situace každopádně vlila akci FASTu novou krev do žil. Návrat veletrhu v plnohodnotném formátu za účasti většiny obchodních partnerů firmy vnímáme v redakci velmi pozitivně. A popravdě jsme rádi, že už se nekonají tři větší kontraktace krátce po sobě, jak tomu bývalo dřív. FAST Day, velmi specifický Favia Day, cílený hlavně na truhláře a nezávislá kuchyňská studia, a zcela nově pojaté a komornější setkání organizovaná ze strany K+B Progres a HP Tronicu trhu bohatě stačí.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=