ROVATCÍM 16 16 • Sell • 8/2022 Z varných konvic a topinkovačů se už dávno stalo spotřební zboží. Většina lidí pořídí levný plastový model, leckdy od zcela neznámé značky, protože při výběru hraje cena ještě větší roli než v jiných kategoriích produktů, kde lidé na určitou úroveň kvality a zpracování alespoň trochu dbají. Vzhledem k tomu, že drtivou většinu těchto produktů chrlí čínské továrny, a to i pro takzvané „áčkové“ značky, je kvalita zboží ve spodním cenovém segmentu srovnatelná, tedy srovnatelně stejně nízká. Ačkoliv v kusových prodejích dominují levnější produkty, najdou se zákazníci, kteří chtějí ve své kuchyni i tak obyčejnou věc, jakou je konvice nebo topinkovač, v nerezu a s prémiovým dílenským zpracováním. Ti musí sáhnout hlouběji do kapsy, přičemž výběr nemají vlastně moc široký, protože na ně cílí jen pár značek, jako KitchenAid, Sage, Smeg či WMF. Ve vyšším středním segmentu pak v rámci některých řad ještě třeba De’Longhi a některé další mainstreamové subjekty. Pochopitelně nejde pouze Na český trh vstupuje americký Cuisinart. Konkurentů bude mít poměrně málo Značek působících v sektoru malých domácích spotřebičů jsou stovky, těch zaměřených na prémiovou kategorii, navíc výhradně kuchyňského vybavení, působí na trhu jen pár. Americká legenda má nepochybně šanci se prosadit a oslovit náročnější zákazníky. A to navzdory tomu, že do našich končin Cuisinart dorazil v době, kdy trh klesá a evropský kontinent se zmítá v energetické i geopolitické krizi. Značka Sage má vedle kávovarů, mixérů či spotřebičů pro přípravu snídaně ve svém portfoliu také troubu Pizzaiolo (SPZ820) schopnou dosáhnout až 400 °C. Jde o unikátní výrobek, který v rámci segmentu domácích spotřebičů prakticky nemá konkurenci. Tato strategie přitahuje ke značce jednoznačně větší pozornost. Cuisinart má v některých produktových kategoriích podobné směřování – specializace a jedinečnost.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=