SELL: 08 / 2022

EXKLUZIVNÍ ROZHOVORY SE ZÁSTUPCI CENTRÁLY CUISINART I ČESKÉHO DISTRIBUTORA PETR BENA Z ALZA.CZ: VÝROBCI MUSÍ ROZDÍLY V NÁKUPNÍCH CENÁCH MEZI JEDNOTLIVÝMI TRHY VYŘEŠIT SMART SPOTŘEBIČE Sjednocující platformy konečně nastupují na scénu HAIER VSTOUPÍ DO SEGMENTU MALÝCH SPOTŘEBIČŮ Kdy „launch” čekat, informuje obchodní ředitel Josef Pos SELL 8/2022 Cuisinart nově v Česku Legendární americká značka zamířila pod křídla firmy BaSys JEDINÝ ČESKÝ B2B MAGAZÍN O TRHU S DOMÁCÍMI SPOTŘEBIČI – 14 LET NA TRHU Pascal Henry Petr Bena Josef Pos Martin Pitoňák EVROPSKÁ ONLINE TRŽIŠTĚ VTRHNOU DO ČESKA OVLIVNÍ TO NÁKUPNÍ I PRODEJNÍ CENY SPOTŘEBIČŮ SKUPINY VÝROBKŮ Automatické kávovary Smart spotřebiče Chytré varné konvice CHYSTÁ SE SAMSUNG UVÉST EXKLUZIVNÍ VESTAVBU INFINITE LINE? Odpovídá šéf divizí spotřební elektroniky Libor Bauer Libor Bauer

Kdo řekl , že sporák nemůže být krásný? www.amica-group.cz Nový elegantně černý design pro sklokeramické, kombinované a indukční sporáky. Pro detailní informaci kontaktujte svého obchodního zástupce.

letošní podzim je opravdu bohatý na zásadní novinky na straně výrobců domácích spotřebičů. Po změně distribuce značky BaByliss oznamujeme v tomto vydání příchod legendární americké značky Cuisinart do Česka. Přestože se může zdát, že jde o nesouvisející záležitosti, opak je pravdou. Obě značky totiž patří americké firmě Conair Corporation, která se na distribuci BaBylissu dohodla s firmou Orbico, jak jsme už psali, a na uvedení Cuisinartu se společností BaSys CS. Aby to nebylo málo, koupil letos Conair licenci na značku Braun v segmentu vlasové péče. Není proto velkým překvapením, že si pro BaByliss vybral právě Orbico, které produkty Braun z kategorie osobní péče dodává na zdejší trh už spoustu let. Důležité je zmínit, že epilátory, IPL či pánské holení nadále zůstává u Procter & Gamble. Když se ještě vrátím ke značce Cuisinart, je to jedna z posledních opravdu zvučných a světových značek malých spotřebičů, o niž byl doposud český spotřebitel ochuzen. Jsem proto rád, že na náš trh konečně míří. BaSys, coby distributor prémiových švýcarských žehlicích systémů, parních generátorů a napařovačů Laurastar, je dle mého názoru velmi dobrou volbou ze strany Conairu. Má totiž bohaté zkušenosti s etablováním značky pro náročné na trhu – úspěch BaSysu s Laurastar je o to větší, že se tyto výrobky vztahují k nepopulární domácí práci. Před čím Cuisinart stojí a kdo mu bude největším konkurentem, najdete v rozboru na straně 16. Novinky v sektoru malých spotřebičů ovšem nekončí. Obchodní ředitel českého zastoupení Haier, Josef Pos, v rozhovoru na straně 46 informuje, že příští rok můžeme počítat se vstupem této firmy do SDA. Mělo by jít o prémiové výrobky, což vítáme, protože cenově dostupných topinkovačů a varných konvic je na českém trhu víc než dost. Cuisinart a posléze Haier mohou rozvířit roky stojící vody prémiové kategorie malých spotřebičů a probrat z letargie některé další hráče, kteří si v nedávných růstových letech zvykli, že byznys šlape tak trochu sám. A to je jenom dobře. Dynamika ve vyšším cenovém segmentu SDA jednoznačně chyběla. VÁŽENÍ ČTENÁŘI, Lubor Jarkovský šéfredaktor

Obsah 8/2022 3 Editorial 6 Traminal – spolehlivý dodavatel prémiových značek (nejen) domácích spotřebičů 8 Novinky a video Podívejte se na prezentaci značky Fagor, která se vrátila letos na český trh 10 Ekonomický bulletin Hisense má nový vlak, IFA zůstává v Berlíně a Haier spustil novou výrobu myček 12 Pascal Henry z evropské centrály firmy Conair: Cuisinart věří bezkabelovým výrobkům a cílí na kulinářské nadšence 14 Martin Pitoňák, produktový manažer společnosti BaSys CS: Trh je po covidových letech nasycený. Produkty Cuisinart si na něm přesto místo najdou 15 4 klíčové novinky Cuisinart Seznamte se s výrobky slavné americké značky 16 Na český trh vstupuje americký Cuisinart. Konkurentů má na trhu poměrně málo 18 Braun Když se snoubí inovace s funkčností 20 Skupina výrobků Automatické kávovary 26 Sage Baristou ve vlastní kuchyni 28 Neklid a nervozita prostupují celý trh. Vedle války a energií s ním v blízké budoucnosti otřesou ještě online tržiště 32 Prémiové kávovary JURA Ikonický model Z10 i další stroje nabízejí jedinečné technologie a funkce 34 Ekonomický bulletin Čínský export v poklesu, Electrolux šetří a Arçelik investuje v Egyptě 12 14 16 28

36 Žhavé novinky z Německa! Severin představuje šestici praktických pomocníků 38 Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz: Uzavřený český rybník se otevírá Evropě. Výrobci musí rozdíly v nákupních cenách mezi jednotlivými trhy vyřešit 42 Varná deska Teka MasterSense a myčky Teka PremiumCare bodovaly v soutěži Produkt roku 2022 44 Mezinárodní den elektroodpadu Jak dopadl 5. ročník? 45 Skupina K+B Progres posiluje pozici vlastní značky v zahraničí 46 Josef Pos, obchodní ředitel Haier CZ/SK: Malé spotřebiče Haier uvedeme příští rok. Hoover chystá naprostou revoluci ve vysavačích 47 Vyhřívané deky a polštáře DOMO Zahřejte se snadno, rychle a klidně bez topení 48 Unikátní parní řešení Tefal pro péči (nejen) o prádlo 50 Libor Bauer, šéf divizí spotřební elektroniky Samsung: Tématem číslo jedna je pro nás Bespoke Home. Zvažujeme uvedení kompletní řady Infinite Line 52 Vinotéky Haier Chytré skladování nejcennějších vín 54 Smart spotřebiče se pomalu stávají mainstreamem. Roztříštěnost platforem chtějí vyřešit univerzální standardy 59 Chytrá řešení Whirlpool Automatizace, konektivita a inovativní konstrukční prvky 64 Skupina výrobků Chytré rychlovarné konvice 65 Multifunkční varný robot INSPIRO, který vás nepřestane inspirovat 67 Řada Rohnson Mamba se rozšířila o nové modely. Jaké? VYDAVATEL • MAMURI HUNGARY KFT. • ZODPOVĚDNÝ VYDAVATEL • JEDNATEL SPOLEČNOSTI MAMURI HUNGARY KFT. • ŠÉFREDAKTOR • LUBOR JARKOVSKÝ • KOREKTOR • JAROSLAV TESAŘ • FOTO • ARCHIVY VÝROBCŮ • GRAFIKA • TAMÁS VIG • VIDEO • BOLESLAV SVOBODA • REDAKCE • VIŠŇOVÁ 12, PRAHA 4, 140 00 • TELEFON • +420 777 166 495 • EMAIL • INFO@REDEDITIONS.CZ • WEB • WWW.REDEDITIONS.CZ • DISTRIBUCE V ČR • SEND PŘEDPLATNÉ, S.R.O. • TISKÁRNA • PRE-PRESS & PRESS STUDIO, JAKUB KUBŮ, ČESKÁ REPUBLIKA • ISSN • ISSN 1786-6782 • EV 16/08 38 46 50 54

Traminal – spolehlivý dodavatel prémiových značek (nejen) domácích spotřebičů Kuvings Dnes již můžeme tuto jihokorejskou značku nazvat legendou ve svém oboru vzhledem k tomu, jak posunula a inovovala celý segment odšťavňovačů. Právem platí za jeho hnací motor i díky množství průlomových patentů, které domácí výrobu zdravé čerstvé šťávy učinily snadnou a jednoduchou činností. Aktuální hvězdou portfolia Kuvingsu je nový model REVO 830 – pomalý šnekový odšťavňovač, který zaujme především dvojitým plnicím otvorem s automatickým předkrájením surovin. Jeden otvor slouží pro celé velké plody, druhý je speciálně navržen pro dlouhou zeleninu, jako jsou mrkve nebo řapíkatý celer. Nejvyspělejší domácí odšťavňovač na trhu můžete svým zákazníkům doporučit i pro jeho spolehlivost, již potvrzuje 10letá záruka. Vitamix Málokterý produkt, natož domácí spotřebič je dnes vyráběn v USA. Stolní mixér Vitamix se ovšem může nadále pochlubit tím, že je 100% Američanem. Se vším, co k tomu patří. Řeč je nejen o více než 100leté historii firmy nebo záruce 10 let na celý přístroj, ale také o nezdolných motorech, dokonalé ergonomii a unikátním souladu všech součástek, které zajišťují bezkonkurenční výsledek v mixovací nádobě. Vrcholem dosavadní evoluce stolních mixérů je model A3500, v němž se snoubí bohaté zkušenosti Vitamixu. Mezi hlavní přednosti mixéru patří, že mokré suroviny doslova zkapalní a suché změní v laboratorní prach. Jemnější konzistence už nelze dosáhnout. Nechybí 10 kulinářských technik, s nimiž nahradí řadu dalších přístrojů, a praktický program pro automatické čištění. NutraMilk Rostlinná strava a rostlinné alternativy pronikají stále častěji do našich jídelníčků. Ať už chce někdo zmírnit svou uhlíkovou stopu, nebo jen zdravěji jíst, mléka a másla z ořechů, olejnatých semen, luštěnin či obilovin jsou nepochybně jednou z možností. Není potřeba je přitom kupovat hotové. S přístrojem NutraMilk si rostlinná másla a mléka vyrobíte snadno sami doma. Ostatně je to jediný přístroj svého druhu na světě, protože zvládne přípravu v rámci kontinuálního procesu, aniž by bylo nutné ořechy den předem namáčet. A bonus navíc? NutraMilk zastane i práci tradičního food procesoru. Ankarsrum Tradiční švédská značka, která stojí za legendárním robotem Assistent Original, staví na tradicích a technologiích, které doposud nikdo nepřekonal. Původně pod křídly firmy Electrolux vznikl robot s otáčející se mísou v rozměrech pro domácnost, používaný do té doby po celém světě jen v profesionálních kuchyních, pekárnách a cukrárnách. Technika otočné mísy simuluje ruční hnětení těsta, které je pak podle samotných pekařů dokonalé. V domácím robotu Ankarsrum Assistent Original přitom zpracujete těžko uvěřitelných 5 kg těsta najednou. Kvalitu stroje podtrhuje i tělo z litého hliníku a výkonný motor.

Eaziglide Více než 50 let zkušeností se zhmotňuje v nepřilnavém nádobí značky Eaziglide. Samotná firma Imperial, která za značkou stojí, přitom funguje už přes 115 let. V její nabídce najdete i výrobky Scoville či Neverstick. Celkově jde o jasnou jedničku na trhu s nádobím ve Velké Británii a dodavatele mimořádně kvalitních produktů. Největší devízou je několikanásobně odolnější povrch, než jaký používá konkurence, takže ho při správném zacházení nejen nepoškodíte, ale ani se vám časem nebude odlupovat a nepopraská. CatGenie A na závěr jeden unikát, který společnost Traminal dodává nejen na český trh. Je jím zcela automatizovaná splachovací a samočisticí toaleta pro kočky. Jediná svého druhu na světě. Výrobek izraelské firmy je natolik specifický, že se ho ještě nikomu nepodařilo napodobit. S CatGenie se zbavíte povinnosti kupovat a měnit stelivo, protože přístroj po vaší kočce uklidí do odpadu stejně jako lidské WC. Samura Japonská ocel je na trhu pověstná svou vysokou kvalitou a odolností. Značka Samura se v tradicích kovovýroby země vycházejícího slunce inspiruje a přidává evropské nožířské zkušenosti. Nože Samura proto vsázejí na japonskou a švédskou ocel i speciální tvar čepelí a úhel broušení. V nabídce pak nechybí ani damašková ocel a tolik populární keramické nože. Nabídnout svým zákazníkům můžete praktické sady a další příslušenství včetně ocílek, elektrických brousků, lešticích utěrek a stojanů. Společnost Traminal zajišťuje v České republice výhradní distribuci a servis mnoha značek domácích spotřebičů a dalšího vybavení od nádobí přes vysoce kvalitní vodní filtrační systémy po unikátní samočisticí toalety pro kočky. Vedle slavného Vitamixu, který by rozhodně v nabídce vašeho obchodu neměl chybět, jsou to tedy další zajímavé značky a produkty s obrovským potenciálem oslovit náročnější zákazníky ochotné investovat do jedinečných a opravdu funkčních řešení. Berkey Texaská firma Millennium Concepts to myslí s vodou tak vážně, že její filtrační systémy značky Berkey slaví úspěchy po celém světě. Vedle milionů běžných domácností jsou to i místa živelních pohrom nebo tam, kde je vody nedostatek. Patentem chráněný filtr má takovou účinnost, že jím můžete nechat projít třeba vodu z kaluže, řeky či téměř jakéhokoliv znečištěného zdroje a na konci budete mít v nádobě zcela bezpečnou pitnou vodu. Účinnost filtru je u většiny kontaminantů až 99,99999%. Přitom je cena této filtrované vody nejlevnější na trhu! Filtrační vložky Berkey mají životnost 23 tisíc litrů – jinými slovy, čtyřčlenné rodině zajistí filtraci až na 10 let. Pro více informací o jednotlivých značkách kontaktujte společnost Traminal. www.traminal.cz (B2B) – www.atranet.cz (B2C)

8 8 • Sell • 8/2022 NOVINKY A VIDEO VIDEO https://bit.ly/fagorjezpet Legenda v nové extravagantní barvě Tento v Itálii vyráběný pákový kávovar nachází uznání i u baristů a kávových odborníků. Slavný model Classic se vrátil před pár lety opět na scénu, a to v inovované verzi, v níž se snoubí tradiční pojetí s některými novými prvky. Robustní kovový kávovar s kvalitním bojlerem z nerezové oceli se vyznačuje například vylepšenou profesionální parní tryskou, odkapávací miskou s větší stabilitou a pokročilejším ovládáním se speciálními kontrolkami pro výdej kávy a páry. Stroj s pláštěm z nerezu dokládá svou dílenskou kvalitu i hmotností 8 kg. Aktuálně přibyla v nabídce k nerezové variantě a několika decentnějším barevným variantám také temperamentnější oranžová, díky které stroj na regálu nebo ve výpisu produktů na e-shopu přitáhne nemalou pozornost. Letos v létě se na český trh vrátila španělská značka Fagor, na jejíž používání koupila práva firma Amica. Jaké výrobky uvedla zatím na trh? Prozrazují produktoví manažeři Radek Lanč a Aleš Hrubý v našem nejnovějším videu.

Pomocí umělé inteligence Oral-B iO™ Vás aplikace Oral-B naučí, jak si co nejlépe vyčistit všechny zuby. PŘESNOST iO technologie využívá oscilačněrotační pohyby Oral-B® kulaté hlavice inspirované zubními profesionály a kombinuje ji s jemnou energií mikrovibrací pro pocit profesionální čistoty každý den. Poskytuje jedinečně přizpůsobené čistění – chrání Vaše dásně a sklovinu pomocí až 7 inteligentních čistících režimů, zatímco interaktivní display ukazuje čistící režim, indikátor nabíjení a 2-minutový časovač čištění. Hladký magnetický pohonný systém bez tření přenáší energii přímo do konečků vláken, kde je to nejvíce potřebné pro dokonalé čištění. PERSONALIZACE PRECIZNOST ŠETRNOST ORAL-B iO NABÍZÍ JEŠTĚ VÍC. M N 2 I NABÍJEČKA Nabije kartáček už za 3 hodiny. ČASOVAČ Zabezpečuje, že budete čistit zuby aspoň 2 minuty. CHYTRÁ NABÍJEČKA vás v reálném čase intuitivně vede, abyste si zuby čistili ideálním tempem, vyvíjeli správný tlak a nevynechali žádné místo. Pro čistotu právě vám na míru. Inteligentní tlakový senzor zobrazuje červené světlo při příliš silném tlaku po dobu čištění a zelené světlo při správném tlaku pro ochranu dásní a skloviny. OCHRANA DÁSNÍ *k dispozici pouze u modelu iO Series 10 SERIES 10 A JEHO REVOLUČNÍ VLASTNOSTI VÁS DONUTÍ ŘÍCT WOW * Distributor: Orbico s.r.o., Vinohradská 1597/174, 130 00 Praha 3 Česká republika

10 • Sell • 8/2022 10EKONOMICKÝ BULLETIN IFA zůstane v Berlíně minimálně dalších 10 let Nedávným spekulacím, že by se slavný veletrh mohl z německé metropole stěhovat jinam, je konec. Držitel práv GFU, eventová společnost Clarion a Messe Berlin se dohodli na nové desetileté smlouvě, která začne platit od září 2023. IFA by se tak měla ve své již tradiční destinaci konat až do roku 2033. Kontrakt byl již podepsán. Nehrozí proto žádný náhlý zvrat, který by ještě mohl přinést změnu lokace. Z aktuálně platné smlouvy vyplývalo, že se bude IFA v Berlíně konat ještě v roce 2023. Další osud veletrhu byl však ve hvězdách. Nová dohoda tak nepochybně uklidní i berlínskou politickou reprezentaci vzhledem k tomu, že veletrh je pro město dlouhodobě nejdůležitější akcí svého druhu. Letošní ročník navštívilo 161 000 lidí. Poslední předpandemický v roce 2019 to bylo 245 000. Haier v Turecku slavnostně otevřel novou výrobu myček Že to myslí čínský gigant se svou expanzí do Evropy skutečně vážně, jsme se mohli přesvědčit během našeho letního natáčení přímo v jeho rumunské továrně na chladničky. Ještě větší investici má však firma v tureckém Eskişehiru, kde postupně vybudovala své největší evropské výrobní a exportní centrum, které obsluhuje jak trhy na starém kontinentu, tak některé mimo něj. V listopadu zde Haier slavnostně otevřel nový závod na výrobu myček, do kterého investoval více než 40 milionů eur. Postupně by měla tato výroba dosáhnout produkční kapacity 1 milion kusů ročně. Haier se také pochlubil, že jde o velmi moderní továrnu, která využívá solární panely i nejnovější automatizační výrobní technologie. Vedle robotů to jsou například zcela automatické měřicí systémy a možnost podrobného monitoringu a zpětného dohledávání kritických komponent. Hisense staví nový kontejnerový terminál Na základě úspěšného zkušebního provozu, který proběhl letos v červnu, zavedla společnost Hisense v polovině října společně s dopravní firmou Cosco pravidelnou železniční linku Terst–Velenje, která slouží k přepravě surovin a komponent z přístavu Terst. Sem připlouvají lodě Cosco a náklad se překládá na speciální kontejnerový vlak mířící do Velenje, kde má Hisense výrobu. Nový terminál v Terstu firma potřebuje, aby mohla postupně zvýšit kapacitu kontejnerové dopravy. Aktuálně jezdí nákladní vlak na zmíněné lince jednou týdně a vždy veze 32 kontejnerů komponent a materiálů, které zaváží přímo do výroby.

LET PŘEDSTAVUJE Volně stojící myčky Philco s programem Šetření+ a technologií WaterBox spotřebují jen 5,4 l vody na program. K úspoře energie přispívá tichý invertorový motor se zárukou 10 let. Důkladnou čistotu zajistí technologie TriangleWash pro nezdolné připáleniny a nádobí perfektně čisté dáte rovnou do linky díky funkci TurboSušení a iOpen automatickému otevření dvířek po domytí. Vybrat si můžete čisté bílé provedení PDI 1468 DLT nebo elegantní tmavý nerez PDI 1468 DLTDX. PDI 1468 DLTDX PDI 1468 DLT Chytře na čistotu i spotřebu? S novou myčkou Philco • 8 programů • 5 teplot Auto 30-40-50-60-65 °C • Water Protection+ • Aquastop • Aquazone • Invertorový motor BLDC • TriangleWash • iOpen - Auto door • Super 50‘ • Extra Tiché • Extra Rychlé • WaterBox • Ochrana proti přehřátí • TurboSušení • Příborová zásuvka 3D • Odložený start 24 hod. • Dětský zámek • Velký LED displej (Timer) • Třída účinnosti čištění A • Třída účinnosti sušení A • Spotřeba energie 65 kWh / 100 cyklů • Hlučnost 44 dB is a pending or registered trademark of Electrolux Home Products, Inc. and used under a license from Electrolux Home Products, Inc. Více o značce na www.philco.cz Více info?

12 • Sell • 8/2022 12 Společnost Cuisinart začínala s jedním výrobkem – svým slavným food procesorem. Jeho moderní verze se v USA prodávají dodnes. Existují nějaké další legendární výrobky, které tuto značku definují? Je pravda, že food procesory jsou zakotveny hluboko v DNA značky Cuisinart, a to takovým způsobem, že se díky nim tato značka stala skutečným pojmem na trhu kuchyňských pomocníků. Food procesory máme stále v nabídce v různých provedeních, lišících se velikostí i barvou. Kromě toho se Cuisinart angažuje ve všem kulinářském, ať už jsou to ruční mixéry, ruční šlehače, sekáčky, mlýnky a další produkty. Značka má také zásadní pozici v kávovarech na překapávanou kávu, topinkovačích, kompaktních troubách nebo fritézách. Vaše aktivity v Evropě jsou jiné než na domácím trhu v USA. Tam je portfolio mnohem větší. Jakou pozici tam značka zaujímá? A jak se značka v Evropě prezentuje? Existují nějaké rozdíly? Společnost Cuisinart je v USA lídrem na trhu s obrovskými tržními podíly v mnoha kategoriích. V Evropě je značka umístěna v horní části trhu, prodává inovativní spotřebiče s výrazným designem, používá kvalitní a trvanlivé materiály, které udělají dojem v každé kuchyni, a zároveň poskytuje náročným spotřebitelům rychlou účinnou pomoc při jejich každodenním vaření. Na zdejších trzích každopádně pracuje s výrazně menším portfoliem produktů, jak říkáte. V jaké kategorii a na jakém trhu se vám podařilo získat pozici jasného lídra? Ve Velké Británii máme výjimečnou pozici ve výrobnících zmrzliny, s více než 50% podílem na trhu. Ovlivnily vás globální logistické problémy? Jaká je vaše logistická struktura v Evropě. Kde máte sklady? Ano, stejně jako většina značek malých domácích spotřebičů jsme byli ovlivněni globálními logistickými otřesy. Bylo to ale hlavně z hlediska nákladů na dopravu. Díky práci, kterou odvedl náš logistický tým, jsme omezili dopady z hlediska dostupnosti a času přepravy. V Evropě máme dva sklady, jeden ve Francii a druhý v Anglii. Ve vašem portfoliu jsme si všimli velmi odvážné produktové řady s názvem Cordless. Jedná se o několik typů mixérů bez kabelu, pouze na baterie. Společnosti KitchenAid a Braun představily bezdrátové tyčové mixéry již před někoPascal Henry: Cuisinart věří bezkabelovým výrobkům a cílí na kulinářské nadšence Slavná americká značka Cuisinart přichází na český a slovenský trh prostřednictvím firmy BaSys CS. Jak se profiluje? Na koho v Evropě cílí? A jaká je její strategie? O tom všem jsme hovořili s Pascalem Henrym, korporátním produktovým ředitelem PCA & Cuisinart. INTERVIEW • PASCAL HENRY • CUISINART

13 INTERVIEW • PASCAL HENRY • CUISINART VSTUPTE DO NOVÉ lika lety, ale spotřebitelé na tento druh výrobků pravděpodobně nebyli připraveni. Myslíte si, že se od té doby přístup změnil? Jak jsou tyto výrobky úspěšné v západní Evropě? V naší nabídce akumulátorových mixérů máme jeden smoothie mixér, tyčový mixér, ruční šlehač, mini sekáček a otvírák na víno. Když konkurence uváděla na trh dřívější řady, technologie možná nebyla úplně v pořádku. Nyní je však bezdrátová technologie všude, rozšiřuje se od mobilních telefonů přes elektrické nářadí až třeba po vysavače. Zkrátka do všech výrobků, kde je elektrický kabel omezením. Nemluvě o často stísněné evropské kuchyni, kde jsou zásuvky větším problémem než samotný kabel. Možnost vařit bez omezení délkou kabelu, který navíc často překáží, je skvělý zážitek. Zejména když je výkon zařízení srovnatelný s kabelovou verzí. Jsem přesvědčen, že kdo vyzkouší bezkabelový výrobek Cuisinart, nebude se chtít vrátit zpět k tradiční variantě. Období pandemie vedlo k nebývalému rozvoji e-commerce. Po zrušení omezení se lidé v obrovském množství vrátili do kamenných obchodů. V segmentu malých domácích spotřebičů přesto hraje online prodej důležitější roli než kdykoli předtím. Jak k těmto kanálům přistupujete? Vaše výrobky jsou z prémiového segmentu, kde se fyzická prezentace výrobku zdá být stále velmi důležitá. Oba kanály jsou pro nás důležité. V obchodech se snažíme zviditelnit značku prostřednictvím POSM, jako jsou svítidla, stojany a další prvky pozvedající prezentaci produktů. Co se týče elektronického obchodu, na trzích západní Evropy jsme již spustili vlastní e-shop a plánujeme tak učinit i v dalších zemích, kde se výrobky Cuisinart obchodují. Nedávno jste otevřeli nový showroom Cuisinart v Paříži. Jaké služby tam nabízíte? A plánujete otevření dalších showroomů v Evropě? Showroom Cuisinart je určen pouze pro profesionální použití a předvádění. Nachází se v naší centrále pro kontinentální Evropu a je otevřen našim zákazníkům pro prezentace výrobků a školení. Je to také místo, kde vznikají prezentační materiály ve 4 různých typech kuchyní, které zde máme k dispozici. Název Cuisinart znamená doslova „kuchyňské umění“. Spolupracujete s nějakým slavným šéfkuchařem, pokud jde o propagaci značky a jejích výrobků? Při prvním uvedení na trh v roce 2003 spolupracoval Cuisinart se světoznámým šéfkuchařem Paulem Bocusem, který nejenže podpořil značku a byl jejím ambasadorem, ale podílel se i na výběru výrobků a dokládal jejich kulinářskou úroveň. Od jeho smrti převzal tuto funkci náš interní šéfkuchař, protože se považujeme za značku vztahující se ke každodenním milovníkům dobrého jídla, tedy domácím kulinářským nadšencům, pro které by byl stín slavného šéfkuchaře s několika michelinskými hvězdami příliš vysokou laťkou. S více jak 50 lety zkušeností ve vývoji

14 • Sell • 8/2022 14 Začínáte s distribucí produktů Cuisinart. S jednou prémiovou značkou malých domácích spotřebičů už přitom máte bohaté zkušenosti, protože několik let dodáváte na trh systémové žehličky a napařovače švýcarské firmy Laurastar. Jaké prodejní kanály chcete s Cuisinartem primárně oslovit? Nerad bych konkretizoval, komu a co chceme nabídnout a komu nikoli, ale tuzemský trh se za poslední roky definoval sám. Mám tím na mysli spolupráci právě se značkou Laurastar. Mnoho partnerů ji chtělo mít v sortimentu, ale přišli na to, jak specifické produkty nabízí a že je vlastně neumí prodávat. Proto se časem uchýlili ke slevovým akcím, což není úplně filozofie ani značky Laurastar, ani naše. Vyprofilovala se proto přirozeným způsobem, řekněme, selektivní distribuce partnerů, kteří pro značku doslova dýchají. Právě je chceme oslovit s Cuisinart primárně. Na druhou stranu jde o značku stavící na emocích a spontánnosti, takže plánujeme rozšíření prodejních kanálů nejen v retailu, ale i třeba v rámci kuchyňských studií. Rádi bychom proto nastartovali i nějakou zajímavou spolupráci s výjimečnou osobností, jak tomu bylo po dlouhé roky ve Francii. Na konkrétní informace je ale brzy. Jsme na úplném začátku. S jakým začnete portfoliem? A budete mít tyto výrobky dostupné na vlastním skladu? Portfolio pro evropský trh je jasně definováno. Čítá přibližně 50 produktů a bylo pečlivě vybráno. My proto plánujeme nabízet vše, co značka v Evropě nabízí. Veškeré produkty budeme mít na skladě a neočekáváme žádné problémy s dostupností. Sortiment je rozdělen do pěti kategorií, v nichž jsou výjimečné a specifické produkty, kterým budeme věnovat v marketingu pozornost. Konkrétně jde o produktové řady: snídaně, příprava jídla, vaření, bezdrátové výrobky a ostatní speciální spotřebiče, kam patří například výrobníky zmrzliny, jogurtů a sorbetů. Stejně jako je český trh výjimečný podílem bazénů, je výjimečný také produkcí a spotřebou zmrzliny. Věříme, že budou tyto výrobky jednou ze stěžejních komodit, protože nabízejí mimořádnou kvalitu. Přitom jde o trh s velmi omezenou nabídkou značek a modelů. Pascal Henry s námi hovořil o tom, že Cuisinart spouští postupně na různých trzích v Evropě vlastní e-shop. Vy sami jste v případě Laurastar spustili na českém webu i přímý prodej. Plánujete něco takového i s Cuisinartem? Ano, to považuji za samozřejmé a v současné situaci doslova bezpodmínečné. To nám ukázalo období covidu. Na jedné straně je nutné, aby značka byla schopna nejen držet, ale hlavně obsluhovat a aktualizovat svůj web, protože na platformách partnerů pro to nemusí být do jisté míry prostor. Na straně druhé tu máme konzervativní skupinu zákazníků, která upřednostňuje nákup přímo u značky nebo distributora z mnoha různých důvodů. Nám přímý kontakt se zákazníky pomáhá pochopit jejich potřeby, získat ohlas na samotné výrobky a zkušenosti z jejich používání. To nás posouvá vpřed a umožňuje nám to dál zlepšovat naši distribuci. Jak zapadá Cuisinart do vašeho aktuálního portfolia značek? Přiznejme si, že žehlení není příliš populární činnost, přesto se nám s Laurastar vše, o čem jsem před chvílí mluvil, povedlo. Vzhledem k ceně produktů je o to důležitější být zákazníkům opravdu nablízku a být s nimi v přímém kontaktu. Cuisinart se pohybuje ve srovnání s Laurastar v nižších cenových relacích. Přesto jde o značku řadící se do prémiového segmentu. Na rozdíl od žehlicí techniky jsou jeho produkty určitě vhodnějším vánočním dárkem, takže nám zapadá do portfolia skvěle. Samozřejmě vstupujeme s Cuisinart do velmi konkurenčního prostředí a musíme si vydobýt pozici na trhu. Vstupujete na trh v turbulentní době se značkou, jejíž produkty rozhodně nejsou laciné. Jak současnou situaci vnímáte v kontextu zahájení distribuce nové značky? Běžný spotřebitel, kterému měsíční mzdu znehodnocuje inflace a mnohem větší díl z ní ukrajují náklady na energie, se musí rozhodnout, zda se uchýlí k sortimentu základnímu, zakoupení spotřebiče odloží, nebo dá přednost investici do kvalitního spotřebiče, po kterém skutečně touží a má v něm jistotu spolehlivosti a kvality. Nemusí pak za rok stát znovu před stejným problémem – něco přestalo fungovat, oprava u levné věci není výhodná, tak musí znovu vybírat a nakupovat. BaSys coby distributor prémiových značek má zákazníky hlavně z řad těch, kteří chtějí do své domácnosti investovat, a tyto zákazníky si hýčká. Budeme ale cílit i na ty, co váhají, zda nejít cestou laciného výrobku. Naším cílem bude je přesvědčit, že má smysl vsadit na Cuisinart. Trh je sice po dvou pandemických letech saturovaný, navíc stojíme před branou hospodářské recese, ale Cuisinart není něco, co člověk jen potřebuje, je to něco, co musí mít. Nebojím se, že by si značka nenašla místo na zdejším trhu. Martin Pitoňák: Trh je po covidových letech nasycený. Produkty Cuisinart si na něm přesto místo najdou Distribuci značky Cuisinart bude mít v Česku a na Slovensku na starost exkluzivně firma BaSys CS. O chystaném portfoliu, strategii a dalších tématech spojených s příchodem nového hráče na trh malých domácích spotřebičů s námi hovořil produktový manažer firmy Martin Pitoňák. INTERVIEW • MARTIN PITOŇÁK • BASYS

Milníky v historii Cuisinartu 1971 – firmu zakládá vynálezce Carl Sontheimer, aby nabídl americkému trhu vůbec první food procesor na světě 1973 – Cuisinart představuje svou značku na veletrhu v Chicagu 1975 – značka navazuje spolupráci s hvězdami kulinářského světa, jako jsou Julia Child, James Beard nebo Jacques Pépin 1977 – prodeje food procesoru prudce stoupají z jednotek kusů na stovky kusů měsíčně 1984 – Cuisinart zvyšuje kulinářské povědomí vydánímmnoha úspěšných kuchařek 1989 – firmu kupuje Conair Corporation 1992 – v následujících letech postupné rozšiřování portfolia, vstup do nových kategorií a pokračování vývoje praktických inovací 2003 – vstup značky na evropský trh a zahájení spolupráce se světoznámým šéfkuchařem Paulem Bocusem 4 klíčové novinky Cuisinart Food procesor, který seká, mixuje i hněte Cuisinart FP1300BE Přestože se v posledních letech dostaly do popředí zájmu hlavně klasické kuchyňské roboty s výklopným ramenem, food procesory mají své nesporné výhody. Jsou to zejména kompaktnější rozměry a zpravidla širší možnosti v oblasti strouhání, krouhání a sekání. Tato novinka s 550W motorem je vedle sekacích nástavců, plátkovacích a krouhacích disků dodávána i s hnětačem či sadou na kostičkování. Příprava salátu z různých druhů zeleniny s ní je doslova otázkou pár vteřin. Součástí balení je i menší 0,95l a velká 3l mísa. Ovládání prostřednictvím dotykového panelu je nejen jednoduché a rychlé, ale také se snadno udržuje čisté. Cuisinart navíc dodává pouzdro pro uložení veškerého příslušenství, které tak můžete mít na kuchyňské lince vždy po ruce. Plná záruka 5 let. Elegantní překapávač Cuisinart DCC780E Alternativní způsoby přípravy kávy jsou u nás v posledních letech stále populárnější. Jedním z nejběžnějších je použití překapávače, se kterým si snadno a rychle dopřejeme větší ranní kávu. Cuisinart nabízí například tento model s nadstandardně velkou skleněnou karafou o objemu 1,8 l a komfortním elektronickým ovládáním, u něhož najdete i časovač. Praktická je i funkce zobrazování hodin. Přípravu samotné kávy vylepšuje velká hlavice pro rovnoměrné rozložení vody ve spařovacím kuželu. Plná záruka 3 roky. Horkovzdušná fritéza a mini trouba v jednom Cuisinart TOA60E Největším prodejním hitem posledních let od značky Cuisinart je tato jedinečná volně stojící mini trouba, která funguje i jako horkovzdušná fritéza. Na rozdíl od ní má ale celkem 7 funkcí, takže kromě fritování pomocí horkého vzduchu umí také opékat, péct, grilovat, zapékat, toastovat a udržovat jídlo v teple. Díky kapacitě 17 l v ní lze najednou připravit jídlo pro celou rodinu, přičemž teplotu vybíráte mezi 90 °C a 230 °C. Dodávána je s roštem, košíkem na fritování a plechem. Plná záruka 3 roky. Profesionální zmrzlinovač Cuisinart ICE100E Zapomeňte na nepraktické zmrzlinovače, u kterých musíte den dopředu nechat namrazit jejich nádobu. Cuisinart vám nabízí vysoce kvalitní model s kompresorem, s nímž vyrobíte zmrzlinu, sorbet nebo mražený jogurt za méně než 40 minut. Přístroj pracuje zcela samostatně – směs míchá pomocí profesionálních lopatek (jedna slouží pro klasickou zmrzlinu, druhá pro italské gelato, které obsahuje méně vzduchu). Nechybí funkce pro udržení obsahu 1,5l nádoby ve zmrzlém stavu. Samozřejmostí je snadné čištění. Plná záruka 5 let.

ROVATCÍM 16 16 • Sell • 8/2022 Z varných konvic a topinkovačů se už dávno stalo spotřební zboží. Většina lidí pořídí levný plastový model, leckdy od zcela neznámé značky, protože při výběru hraje cena ještě větší roli než v jiných kategoriích produktů, kde lidé na určitou úroveň kvality a zpracování alespoň trochu dbají. Vzhledem k tomu, že drtivou většinu těchto produktů chrlí čínské továrny, a to i pro takzvané „áčkové“ značky, je kvalita zboží ve spodním cenovém segmentu srovnatelná, tedy srovnatelně stejně nízká. Ačkoliv v kusových prodejích dominují levnější produkty, najdou se zákazníci, kteří chtějí ve své kuchyni i tak obyčejnou věc, jakou je konvice nebo topinkovač, v nerezu a s prémiovým dílenským zpracováním. Ti musí sáhnout hlouběji do kapsy, přičemž výběr nemají vlastně moc široký, protože na ně cílí jen pár značek, jako KitchenAid, Sage, Smeg či WMF. Ve vyšším středním segmentu pak v rámci některých řad ještě třeba De’Longhi a některé další mainstreamové subjekty. Pochopitelně nejde pouze Na český trh vstupuje americký Cuisinart. Konkurentů bude mít poměrně málo Značek působících v sektoru malých domácích spotřebičů jsou stovky, těch zaměřených na prémiovou kategorii, navíc výhradně kuchyňského vybavení, působí na trhu jen pár. Americká legenda má nepochybně šanci se prosadit a oslovit náročnější zákazníky. A to navzdory tomu, že do našich končin Cuisinart dorazil v době, kdy trh klesá a evropský kontinent se zmítá v energetické i geopolitické krizi. Značka Sage má vedle kávovarů, mixérů či spotřebičů pro přípravu snídaně ve svém portfoliu také troubu Pizzaiolo (SPZ820) schopnou dosáhnout až 400 °C. Jde o unikátní výrobek, který v rámci segmentu domácích spotřebičů prakticky nemá konkurenci. Tato strategie přitahuje ke značce jednoznačně větší pozornost. Cuisinart má v některých produktových kategoriích podobné směřování – specializace a jedinečnost.

ROVATCÍM 17 Sell • 8/2022 • 17 o konvice a topinkovače. Malých spotřebičů do kuchyně je spousta druhů a vybrané značky se specializují pouze na určité kategorie, jako například Kuvings na odšťavňovače a Vitamix na stolní mixéry. Přicházející Cuisinart ovšem věnuje pozornost většině základních skupin malých kuchyňských spotřebičů, takže přímé konkurenty pro něj představují převážně zmiňované značky KitchenAid, Sage, Smeg a WMF. Cuisinart stojí na dvou hlavních pilířích Americká značka vstupuje do několika základních kategorií SDA, ale v obecnější rovině kráčí v podstatě po dvou cestách. Jednu tvoří masově prodávané výrobky, jako jsou ony varné konvice, topinkovače nebo elektrické grily. Samozřejmě u Cuisinartu ve vysoké kvalitě a z dražších materiálů. Druhou potom specializovanější produkty – začít můžeme u extra výkonných food procesorů, kde už nabídka trhu rozhodně není tak velká, a skončit až u takových záležitostí, jako jsou zmrzlinovače s kompresorem. Zde jde z pohledu kusových prodejů o zcela okrajový segment, jenže opravdu kvalitních modelů, u nichž není potřeba den dopředu namrazit nádobu, je na trhu poskrovnu. Cuisinart se tak může pohodlně zabydlet i v takto specifických kategoriích. Kdo bude největším konkurentem Cuisinartu? Za největšího rivala americké značky považujeme německé WMF. A to nejen kvůli podobně cílenému portfoliu spotřebičů a vizuálnímu jazyku značky, ale i proto, že třeba takový KitchenAid nemá dlouhodobě příliš jasný tah na branku. Značka na trhu funguje v jisté setrvačnosti, má minimum aktivit a převážně těží ze svého jména. Ostatně se jeden čas na trhu spekulovalo, že by mohl KitchenAid v Česku změnit distributora, protože evropská centrála značky nebyla údajně se svým českým partnerem v posledních letech příliš spokojena. To WMF je na tom úplně jinak, protože má za zády francouzského obra Groupe SEB, jehož centrála pro střední Evropu dokonce sídlí v Praze. Zmiňovaný Sage zase staví byznys majoritně na velmi specifických pákových kávovarech s integrovaným mlýnkem. Další produktové kategorie portfolio značky spíše doplňují, než by měly ambici být jeho jádrem. A italský Smeg? Ten se svými malými spotřebiči, převážně v retro designu, působí ve velmi omezeném množství produktových skupin. Značka trpí již několik let jistým schizmatem, a to od doby, kdy její portfolio SDA začala distribuovat místo společnosti Elettromec firma Potten & Pannen. Elettromecu posléze zůstaly spotřebiče velké. Nicméně tato etapa došla letos ke svému konci, protože druhá jmenovaná firma by měla převzít i distribuci velkých spotřebičů, kde již nebude moci spoléhat jen na svou vlastní síť prodejen. Za účelem nastartování velkoobchodních aktivit angažovala Viktora Fialu, bývalého generálního ředitele Candy Hoover ČR a později obchodního ředitele české pobočky Hisense. Nic to však nemění na tom, že poměrně dlouho stály malé spotřebiče Smeg hlavně na prodejích v síti Potten & Pannen. Cuisinart v rukou firmy BaSys Z důvodů popsaných v předcházející části článku je proto podle nás hlavním konkurentem Cuisinartu právě WMF. Jelikož patří tato značka pod Groupe SEB, nejde určitě o konkurenta malého. Cuisinart přitom zamířil na tuzemské scéně pod křídla distribuční firmy BaSys CS, od které pochopitelně nelze čekat rozsáhlé marketingové aktivity (pokud je tedy finančně nepodpoří sama společnost Conair Corporation, jíž Cuisinart patří). Na druhou stranu má americká značka díky BaSysu na své straně i některé výhody, jako je schopnost menší firmy pružně reagovat na aktuální trendy či lokální změny na trhu. Současně má otevřené dveře do mnoha prodejních kanálů včetně těch, kde WMF zcela cíleně nepůsobí, protože v rámci strategie celé Groupe SEB má značka WMF velmi selektivní distribuci. Je to logické – aby se v hlavním prodejním proudu požíraly WMF a Tefal, by mělo pro Groupe SEB pramalý smysl. Každopádně obchodníci, kteří WMF prodávat nemohou, mají nyní šanci získat do své nabídky právě Cuisinart. Lubor Jarkovský Gril Cuisinart Planche Elite PL60BE velmi dobře symbolizuje jednoduchost a přímočarost produktů této značky – kvalitní materiály, precizní konstrukce a jednoduché ovládání pomocí otočných voličů teploty pro každou ze dvou přítomných teplotních zón. Největším konkurentem pro Cuisinart bude podle našeho názoru německá značka WMF. Na fotce rychlovarná konvice Vario z úspěšné řady KITCHENminis. Konvice disponuje 5 teplotními nastaveními a je dodávána se sítkem pro přípravu čaje.

„Dobrý design je inovativní“ je jednímz klíčových principů značky Braun, které představil hlavní designer Braunu, Dieter Rams. Objevte chytré funkce a vlastnosti, které jsou typické a unikátní pro spotřebiče Braun. * Platí pouze pro model IS7286BK s parním výstupem 190 g/min. Na základě parního výstupu (norma IEC 60311) ve srovnání nejprodávanějšími konkurenčními výrobky (2021). Tyčovýmixér Braun je více než jen tyčovýmixér ActiveBlade i pro ty nejnáročnější suroviny ActiveBlade technologie nabízí pohyblivou mixovací nohu a čepel. Při stlačení tyčového mixéru směrem dolů dojde k pohybu mixovací nohy a čepel se tak dostane až na spodní okraj mixovacího nohy. K čemu to je dobré? Díky pohybu dochází k rozje dostupná u nejvyšších řad tyčových mixérů Braun – MultiQuick 7 aMultiQuick 9. PowerBell proti rozstřiku surovin Dřívepatentovanátechnologie PowerBell propojuje 3 faktory, které umožňují mixování bez nepořádku. Prvním faktorem je speciální tvar mixovacího zvonu ve tvaru tulipánu. Druhým je šest klenutých otvorů, které zaručují optimální vstup mixované směsi do oblasti nožů. Třetímprvkem je pak unikátní pozice čepelí, které jsou šikmo zahnuté a rotují v protisměru zvonu. Tato kombinace vlastností zajišťuje, že jsou suroviny vtaženy do středu zvonu a efektivně, rychle a jemně rozmixovány. A bez obav, že semixované pokrmy rozlétnou po celé kuchyni. PowerBell technologie je standardem pro všechny klíčové řady tyčovýchmixérůBraun. SmartSpeed pro intuitivní výběr rychlosti Stačí jedno stisknutí tlačítka. Čímvíce stisknete, tím vyšší rychlost získáte a naopak. Naprosto intuitivní a plynulé ovládání. Braun nicméně nabízí různé typy ovládání rychlostí pro všechny potřeby – od nejjednoduššího ovládání s jednou rychlostí až po profesionální a přesné ovládání s možností výběru až 21 rychlostí. Modely s přesným nastavením rychlostí najdete u řad MultiQuick 3 nebo 5 Vario. MultiQuick 7 a 9 nabízí zmiňovanou intuitivní technologii SmartSpeed. mixování surovin v prostoru celého zvonu. Čepeli neuniknou ani suroviny, které jsou na úplném dně nádoby. Zpracována jsou i drobná semínka. Navíc je rozmixování surovin méně namáhavé, protože není potřeba na tyčový mixér silně tlačit nebo jej naklánět pod různými uhly, abychom zachytili i ten poslední nerozmixovaný kousek. ActiveBlade technologie Když se snoubí inovace s funkčností 60dní záruka vrácení peněz

** Certifikováno ústavem ErgoCert (Ergonomics Certification Institute, uznávaný společností Accredia). Testováno ve srovnání s nejprodávanějšími konkurenčními výrobky (leden 2020). Nenechte se při žehlení ničím zpomalit FreeGlide 3D pro žehlení přes překážky a všemi směry FreeGlide 3D je synonymem a standardem pro všechny žehličky Braun – napařovací i parní. Je světově první žehlicí plochou s nahoru zahnutými okraji a zkosenými hranami, která umožňuje efektivní pohyb žehličky ve všech směrech a bez mačkání již vyžehleného materiálu. Její tvar je inspirován snowboardovým prknem a zajišťuje snadný pohyb po látce všemi směry – vpřed i vzad. Polovina všech pohybů při žehlení totiž směřuje dozadu. Navíc bez zadrhávání o případné kapsy, knoflíky a záševky. Žehlení s FreeGlide 3D je tak ještě mnohem snazší a rychlejší. A bez rině ukáže, jaký režim je v danou chvíli v provozu. Technologii iMode najde zákazník u nového parního generátoru CareStyle 7 Pro. PowerSteam s výjimečnýmvýkonem Jedinečný parní výstup až 190 g/min, který přinese rychlé a profesionální výsledky. Tuto technologii představil nový parní generátor Braun CareStyle 7 Pro (IS7286BK), který byl uveden na trh letošní podzim jako Nejvýkonnější parní generátor.* Ocenění za ergonomii. Nový Braun CareStyle 7 Pro taképřináší světově první žehličku**, která získala 4 hvězdy v rámci prestižního ocenění společnosti ErgoCert za Ergonomii. Ta je navržena tak, aby poskytovala optimální úhel uchopení a přirozenější polohu zápěstí během žehlení. Toto řešení snižuje námahu nejen zápěstí, ale také optimální držení těla a poskytuje pohodlné žehlení bez námahy. Zajímavých technologií a vlastností nabízí značka Braun celou řadu. Do konce roku navíc platí pro zákazníky akce 60denní záruka vrácení peněz a CashBack. Více informací o dalších unikátních vlastnostech a promo aktivitách najdete na www.braunhousehold.com. zika, že si již vyžehlené prádlo znovu zmačkáte nešikovným zavaděním o zip a jiné překážky na oděvech. iMode ovládání pod konečky prstů iMode technologie nabízí výběr ze 4 režimů žehlení – iCare se správnou teplotou pro všechny druhy látek, dále Eco, Turbo a ProSteam. Samotné tlačítko na výběr módu se přesunulo ze základny parního generátoru na samotnou rukojeť žehličky. Lze tak měnit nastavení kdykoliv během žehlení pouhým jedním dotykem, aniž by bylo potřeba sundat ruku ze žehličky. Současně je kromě ovládacího tlačítka na rukojeti také LED displej, který přes1000Kč až zpět za nákup

20 20 • Sell • 8/2022 SKUPINA VÝROBKŮ • AUTOMATICKÉ KÁVOVARY AEG Beko CEG 3194B • Dotykový ovládací panel • Vyjímatelná nádržka na vodu • 1 mléčný nápoj na stisk „tlačítka“ • Výška výpusti až 10cm • Ocelový mlýnek Firma Beko připravuje k uvedení zcela novou generaci svých kávovarů, kde by neměly chybět ani modely s dotykovými displeji, ale v době uzávěrky ještě nebyl dostatek informací k publikaci. O novinkách proto budeme pravděpodobně informovat v prvním vydání roku 2023. Přesto Beko uvádí několik faceliftovaných novinek, nyní v černém provedení. Tento model spadá do kategorie plnoautomatů s čerpadlem pracujícím pod tlakem 19 barů. Oproti starší generaci se zvětšil zásobník na zrna na 160 g a nádržka na vodu na 1,5 l. Integrovaný ocelový mlýnek umožňuje změnu hrubosti mletí v 5 stupních. Meziročně padá dle informací naší redakce trh s automatickými kávovary o více než 20 %. Důvody jsou celkem jasné. Dočasná přesycenost způsobená dynamickým růstem během covidového období i omezení investic domácností do věcí, které nejsou nezbytně nutné. Automatické kávovary Trh dle očekávání zažívá prudký pokles. O celkovém výsledku ale rozhodnou až předvánoční prodeje Současný vývoj na trhu kávovarů netřeba vnímat nijak dramaticky, protože ještě v roce 2021 vykazoval v některých obdobích segment automatických kávovarů meziroční růst přes 30%. Současný pokles, byť nepříjemný, je standardní korekcí, která následuje po výrazném růstu přiživeném nepřirozenými faktory, jako byly covidové lockdowny a potřeba domácností investovat do lepšího či chybějícího vybavení. Celkově ale nemusí letošní rok dopadnout zas tak špatně, protože zastropování cen energií Dostupnost: novinka již v prodeji vrátilo nemalou část lidí jak do obchodů, tak na e-shopy. Klíčové budou pro tento segment hlavně listopadové a prosincové prodeje, přičemž již říjnová čísla nejspíš mnohé naznačí. Pokud jde o jednotlivé značky, italské De’Longhi po určité etapě poklesu svého tržního podílu svou pozici stabilizovalo a dle našich informací drží nadále nadpoloviční podíl. Jasnou dvojkou je dlouhodobě tandem Philips/Saeco následovaný značkou KRUPS.

NOVÁ GAGGIA ACCADEMIA Inovovaná verze úspěšného kávovaru v exkluzivním designu a s maximálním důrazem na personalizaci www.espressoprofessional.cz • Kávovar „Made in Italy“ • 4,9“ barevný a dotykový LCD displej • Otočné voliče pro rychlý pohyb v nabídce a úpravu nápoj i při jejich přípravě • Až 19 (nejen) kávových specialit • Plně automatické i manuální pěnění mléka včetně jeho rostlinných alternativ • 4 uživatelské profily • Indikace stavu kávovaru na displeji • Kvalitní provedení a jedinečný design

SKUPINA VÝROBKŮ • AUTOMATICKÉ KÁVOVARY 22 • Sell • 8/2022 AEG • A++ • Šířka 70cm • 400l / 105l • Total No Frost • Standardní kompresor • 42 dB(A) Gaggia New Accademia De’Longhi Magnifica Start ECAM220.31.SB JURA J8 Italská značka Gaggia přišla letos se zásadní novinkou v podobě značně inovovaného až přepracovaného modelu Accademia. Kávovar staví na modernějším designu s výrazným prvkem v podobě tenké červené LED linky, která příjemně kontrastujte s jinak velmi decentním provedením. Gaggia vsází na moderní technologie, jako je 4,9“ dotykový LCD displej a logika ovládání připomínající smartphone. Kávovar se pyšní velkým důrazem na personalizaci, kterou usnadňují hned 2 otočné voliče – ty slouží jak pro pohyb v menu (můžete samozřejmě ovládat i dotykově), tak pro úpravu nastavení káv, které je možné dokonce během výdeje daného nápoje. Gaggia neponechává nic náhodě a kombinuje plnoautomatickou přípravu mléčných káv s možností manuálního pěnění. Uživatel má tedy k dispozici odnímatelnou nádobku na mléko se systémem pro tvorbu pěny i tradiční parní trysku. Na výběr je celkem 19 druhů nápojů včetně specialit, jako je vídeňské melange nebo australský flat white. Ve vícečlenné domácnosti uživatelé nepochybně uvítají možnost vytvořit až 4 uživatelské profily. Zásobník na zrna má kapacitu 350 g a nádržka na vodu 1,8 l. U mlýnku máte na výběr z 8 nastavení hrubosti mletí. Značka De’Longhi uvedla letos na trh novou generaci svých cenově nejdostupnějších kávovarů nazvanou Magnifica Start, kterou již podrobně prezentovala ve vlastním článku v SELLu 6/2022 (str. 4–5). Na výběr je celkem 5 modelů. Jedná se o kávovary, které sice nabízejí dotykové ovládání, ovšem nikoliv formou displeje, ale podsvícených ikon. S ohledem na globální nedostatek čipů a dalších pokročilých komponent je krok De’Longhi celkem přirozený. Navíc v tomto segmentu nepředstavila značka delší dobu zásadní novinky. Ani jeden z modelů nespadá s ohledem na cenové zařazení mezi plnoautomaty. Mléko je tedy nutné pěnit pomocí klasické parní trysky. Konkrétně tento model obsahuje na dotykovém ovládacím panelu 4 kávy – tradiční italské espresso, černou kávu s větším objemem vody a dvojité espresso. Poslední položka s názvem Long je cílena na ty, kdo preferují překapávanou kávu. Sílu aroma, objem vody i teplotu kávy lze u jednotlivých nápojů nastavit a uložit do paměti. Zásobník na zrna má kapacitu 250 g, nádržka na vodu objem 1,8 l a u mlýnku je k dispozici 13 stupňů mletí. Švýcarská značka JURA připravuje na příští rok dvě zásadní novinky, které se už v poslední době v SELLu mihly, byť komplexněji se jim budeme věnovat až při jejich uvedení. A to i ve formě podrobných prezentačních videí, která ve spolupráci s českým zastoupením JURA připravujeme. Z hlediska kusových prodejů bude jistě pro trh důležitější model J8 než nová vlajková loď GIGA 10. Navíc je kávovar J8 unikátní tím, že jako první a jediný v kategorii domácích kávovarů nabídne funkci ochucené mléčné pěny. Pomocí speciálního příslušenství se smísí pěna s nápojovým sirupem dle vaší volby a v šálku budete mít nápoj s příchutí, aniž byste ji museli manuálně vmíchat, a narušili tak kompaktnost a vzhled pěny. Kávovar celkem nabídne 31 nápojů, možnost personalizace menu na dotykovém displeji i novou funkci Coffee Eye, která pozná, zda jste položili šálek pod kávovou výpust, nebo výpust mléčných nápojů. Podle toho se adekvátně upraví nabídka na displeji. Další velkou novinkou bude mlýnek P.A.G.2+ s funkcí okamžité změny nastavení hrubosti nápoj od nápoje. Nádržka na vodu má objem 1,8 l a zásobník na zrna kapacitu 280 g. Kávovar bude dostupný černém, stříbrném (na fotce) a bílém provedení. • Barevný displej a dotykové ovládání • 1 mléčný nápoj na stisk „tlačítka“ • 19 druhů nápojů • Výška výpusti až 16,5cm • Keramický mlýnek • Barevný dotykový displej • Výška výpusti až 15,3cm • 1 mléčný nápoj na stisk „tlačítka“ • Možnost výdeje ochucené mléčné pěny • Ocelový mlýnek Dostupnost: novinka již v prodeji Dostupnost: únor/březen 2023 • Dotykový ovládací panel • Parní tryska • 5 černých káv na stisk „tlačítka“ • Výška výpusti až 14cm • Ocelový mlýnek Dostupnost: novinka již v prodeji 22

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=