SELL: 01 / 2023

6 • Sell • 1/2023 Za Luboše Filipa našel FAST ihned náhradu Když Luboš Filip zkraje ledna znenadání oznámil, že odchází z firmy FAST ČR, zásadní otázkou bylo, jak rychle a kdo ho nahradí. FAST dokázal neočekávanou situaci poměrně rychle vyřešit interními zdroji. Pozice šéfa importu a značky Philco byla promptně obsazena Petrem Donátem, který doposud působil jako obchodní a produktový manažer právě v týmu Philco. V oboru domácích spotřebičů se Petr Donát pohybuje více než 15 let – v minulosti pracoval pro firmy Beko a Miele. Součástí týmu „Philco“ je od roku 2017. Ředitel marketingu FAST ČR Marek Bolega poskytl naší redakci k této personální změně následující vyjádření: „Tým ve společnosti FAST stavíme dlouhodobě na jednoduchém principu – pokud někdo náhle ze sestavy vypadne, ostatní ho mohou velmi rychle zastoupit. Na značce Philco musíte pracovat srdcem, proto po odchodu pana Filipa došlo pouze k interní úpravě a přesunu personálních kapacit, které značku dlouhodobě znají, mají přesnou vizi a koncepci. My ve FAST ČR pevně věříme, že to povede k dalšímu rozvoji značky a jejímu růstu.“ Hned na začátku ledna, kdy naší redakci Luboš Filip svůj odchod potvrdil, se začala trhem šířit řada spekulací o důvodech jeho rozhodnutí. Požádali jsme ho proto o rozhovor, který vyšel ještě v únoru na našem webu. V tomto vydání ho najdete na straně 54. Luboš Filip šéfoval importu a značce Philco ve firmě FAST ČR od roku 2016. Přešel do ní z postu obchodního ředitele pro sektor domácích spotřebičů značky Concept. Dříve zastával podobné pozice ve firmách Amica či Baumatic, přičemž v branži domácích spotřebičů se pohybuje už od konce 90. let. O jeho dalším případném angažmá se na trhu živě spekuluje a v den uzávěrky nám sám Luboš Filip potvrdil, že nově posílí evropský tým firmy Midea. Roman Šípoš a LG, konstanta trhu, která už neplatí Druhou neméně překvapivou zprávou z konce února je odchod Romana Šípoše z firmy LG, s níž je spjat už od roku 2003. V roce 2006 sice krátce pracoval mimo branži, ale už v listopadu 2007 se do LG vrátil. Nejprve na pozici obchodního manažera domácích spotřebičů. V roce 2013 přišlo povýšení na obchodního ředitele. Mezi lety 2018 a 2020 šéfoval i marketingu. Na trhu byl Roman Šípoš v pozici obchodního ředitele LG vnímán skutečně jako určitá konstanta. Jeho sepjetí s LG působilo na trh o to silněji, když si uvědomíme, že vydržel více než 15 let v korejské firmě – není žádným tajemstvím, že právě korejští či japonští zaměstnavatelé jsou pověstní méně citlivým přístupem k zaměstnancům než západní společnosti. Tlak na výkon a výsledky je v nich přitom enormní. Odchodem Stanislava Brázdy se pozice českého obchodního ředitele v De’Longhi ruší Výčet zásadních personálních změn v prvním kvartálu uzavírá Stanislav Brázda, který ke konci února po více než dvou letech opustil českou pobočku De’Longhi. Jeho místo nebude podle vyjádření firmy obsazeno, ale současně ani zcela zrušeno. Vedení obchodního týmu bude mít nově na starosti vedoucí manažer klíčových zákazníků, jehož De’Longhi nyní hledá. K tématu se ještě vrátíme v příštím vydání, do kterého připravujeme rozhovor s Jakubem Gawronským, šéfem De’Longhi Česko, Polsko a Slovensko. První čtvrtletí ve znamení personálních otřesů Na svých pozicích skončili Filip, Brázda i Šípoš Hned na začátku roku se postaral o velký poprask na trhu ředitel importu a šéf značky Philco Luboš Filip, když velmi nečekaně a navíc nezvykle rychle opustil firmu FAST ČR. V posledních týdnech se pak udály další dva významné odchody z pozic obchodních ředitelů. Českou pobočku LG opustil po více než 15 letech Roman Šípoš a z De’Longhi odešel Stanislav Brázda, který u italského lídra trhu kávovarů působil něco málo přes dva roky. 6TÉMA • PERSONÁLNÍ ZMĚNY Petr Donát Luboš Filip Roman Šípoš Stanislav Brázda

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=