ROVATCÍM 54 54 • Sell • 2/2023 Klíčanský velkoobchod vyvolal na trhu nemalý rozruch už ve chvíli, kdy rozeslal pozvánku na netradiční jarní termín kontraktace. Nepřekvapilo však ani tolik datum, jako spíš místo konání. S veletrhy to ještě poměrně nedávno nevypadalo růžově a najednou se konají v prémiových lokacích od Letňan po O2 Universum. Před příchodem pandemie se neustále vracely v branži debaty o možném konci kontraktačních výstav jako určitém přežitku z dob dávno minulých. Když udeřil covid, leckdo předvídal těmto akcím definitivní konec. Nastal však pravý opak. V podstatě jejich hotová renesance a posun na novou úroveň. Pandemická situace totiž naplno odhalila, že se byznys sice po videohovorech a e-mailech dělat dá, jenže to není úplně ono. Celkem logicky vymýtila zcela zbytečné ježdění napříč státy či přelety po kontinentu kvůli dvouhodinovým schůzkám, ale na druhou stranu přispěla v některých oborech k obrodě důležitých fyzických akcí. Nejen mezinárodní IFA, CES či milánská EuroCucina se vrátily v plné síle, a doufejme, že ne pouze dočasně, nýbrž i lokální veletrhy. Už na podzim to ukázal FAST se svým skutečně velkolepým pojetím kontraktace na výstavišti v Letňanech. Po loňském soft restartu eventu K+B Progres v Zemědělském muzeu přišla tatáž firma s jarní edicí v O2 Universu. A ruku na srdce. Kdo by si ještě před pár lety představil, že se akce do té doby konané v logistických halách u Jihlavy nebo ve stanech v Klíčanech přenesou do zmíněných „áčkových“ lokací? Velká část trhu dorazila V prostorách „menší O2 areny“ byla přítomna majorita hlavních značek na trhu. Účast vystavovatelů se pochopitelně odvíjí i od toho, jak intenzivně daná firma s K+B Progres spolupracuje. Přesto nás absence BSH a De’Longhi překvapila. Obzvlášť v kontextu toho, na jakém místě se veletrh konal. Každopádně se to na výstavě hemžilo naprostou většinou špiček branže (nejen) domácích spotřebičů a dokonce jsme zde potkali zástupce přímých konkurentů K+B Progres, kteří se přijeli na kontraktaci podívat. Důležité ovšem je, že nepřijeli pouze vystavovatelé, ale také masa obchodníků. Celkem se na místě objevilo přes 600 lidí. Kolem poledne se to u stánků i v uličkách mezi nimi hemžilo a zástupci K+B Progres mohli definitivně hodit za hlavu jakoukoliv nervozitu z toho, že bude akce zapsána do historie jako nepovedená. Už na místě vyjadřovalo mnoho insiderů spokojenost s tím, kolik lidí se do Prahy vydalo. A my v redakci hodnotíme velmi pozitivně také to, že si ve svém nabitém programu našli čas osobně přijet mnozí čelní představitelé vystavujících značek. AEG a Electrolux Hned vedle hlavního pódia prezentovaly své produkty obě značky společnosti Electrolux. Pozornost byla věnována hlavně AEG – jednak novým pračkám a sušičkám a jednak zajímavému příslušenství v podobě filtru mikroplastů, který firma uvedla loni na trh. K+B Progres překvapil. Přivezl kontraktaci do O2 Universa a přilákal masu obchodníků
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=