BSH na vítězné vlně. Rok 2022 byl pro firmu rekordní Společnost BSH dosáhla v roce 2022 rekordních tržeb ve výši 15,9 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o 2,5 % (4,2 % po očištění o kurzové vlivy). Třetí rok po sobě se tržby zvýšily ve všech regionech. Solidní výsledky v náročném období Přední evropský výrobce domácích spotřebičů se ohlíží za náročným rokem, který byl poznamenán narušením dodavatelského řetězce, růstem cen materiálů, logistiky a vyššími náklady na energie v důsledku války na Ukrajině a celkově napjaté situace v dodavatelských řetězcích. V obou předchozích letech společnost těžila z rozmachu obchodu se spotřebním zbožím v důsledku pandemie koronaviru. V loňském roce se tato zvýšená poptávka opět snížila, zatímco inflace prudce vzrostla. „Díky loajalitě našich zákazníků a obchodních partnerů, silnému globálnímu portfoliu značek, inovativním výrobkům a službám a úžasnému nasazení našich zaměstnanců jsme v uplynulém roce hospodařili dobře,“ poznamenal generální ředitel Dr. Matthias Metz. „Naším cílem pro letošní rok je pokračovat v růstu ve všech regionech a produktových kategoriích. Kromě zvládání rostoucích nákladů – v oblasti energií, materiálů a lidských zdrojů – se zaměříme na ještě větší odolnost našich dodavatelských řetězců.“ Stabilní růst ve všech regionech V regionu Amerika (USA/Kanada) dosáhla společnost BSH v roce 2022 dalšího nadprůměrného růstu ve výši 16 %. Společnost tak nadále navazuje na vynikající výsledek z předchozího roku a upevňuje svou pozici na tomto rostoucím trhu s velkým potenciálem do budoucna. BSH zůstává nadále lídrem trhu v Evropě, a to i přes narušení dodavatelského řetězce, rostoucí náklady na energie a materiály, které byly patrné zejména ve druhé polovině roku. Finanční ředitel Dr. Gerhard Dambach k tomuto tématu řekl: „Rekordními investicemi podporujeme udržitelná a digitální řešení a zajišťujeme budoucnost společnosti BSH.“ Doplnil ho obchodní a marketingový ředitel Dr. Alexander Dony, který uvedl, že kategorie varné techniky, chlazení a myček nádobí celosvětově rostly. 64EKONOMICKÝ BULLETIN Midea zahájila stavbu své třetí brazilské továrny Zástupci čínského výrobce domácích spotřebičů Midea Group v polovině dubna slavnostně položili základní kámen již třetí brazilské továrny. Pro Mideu jde o velmi důležitou událost i s ohledem na to, že Brazílie je největším trhem v regionu. Nová továrna, která se bude nacházet ve státě Minas Gerais, bude mít roční výrobní kapacitu 1,3 milionu chladniček. Celková investice činí více než 700 milionů CNY (102 milionů USD). Zahájení provozu je plánováno na červenec 2024. Podle Wanga Jiangua, viceprezidenta čínské společnosti a prezidenta Midea International, má čínská firma za cíl stát se jedním z předních výrobců chladicí techniky v Brazílii. Dosáhnout této mety chce do čtyř let. Výrobky z této lokace ovšem budou plynout i do dalších zemí na kontinentu. Další továrny, které zde Midea provozuje, produkují klimatizace a mikrovlnné trouby. 64 • Sell • 2/2023 Haier se začíná angažovat v tenisu Největší výrobce domácích spotřebičů na světě se stal oficiálním partnerem prestižních turnajů Roland Garros a Nitto ATP Finals a dalších prestižních akcí ATP Tour v Evropě. Značka Haier se bude objevovat na kurtech, v arénách i v jejich okolí, přičemž hlavním tématem v komunikaci budou udržitelnost a inovace. Kromě toho získá Haier prostor také v digitálních kanálech ATP Tour. Vzhledem k tomu, že je tenis čtvrtým nejsledovanějším sportem na světě s více než miliardou fanoušků, jde pro Haier o velmi důležité partnerství, o kterém informoval jak na LinkedInu, tak formou tiskové zprávy. Představenstvo společnosti BSH Yannick Fierling (vlevo), CEO Haier Europe, a Rodolphe Tastet, VP Partnerships Business Development ATP Britské úřady si chtějí posvítit na akvizici iRobotu Plánované převzetí výrobce robotických vysavačů iRobot gigantem z oblasti e-commerce Amazonem je pod drobnohledem britského úřadu pro hospodářskou soutěž (CMA). Úřad zkoumá, zda by fúze mohla vést k „významnému snížení hospodářské soutěže“. Amazon se akvizicí snaží rozšířit své aktivity v oblasti chytrých domácích spotřebičů. Oba subjekty uvedly, že „spolupracují“ s regulačními orgány. Amazon oznámil záměr koupit iRobot minulý rok, a to za 1,7 miliardy dolarů.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=