58 • Sell • 6/2023 58INTERVIEW • DENISA KADOROVÁ • CECOTEC Na český a slovenský trh přicházíte se španělskou značkou Cecotec, kterou jste podrobně představili na předchozích dvou stranách. Přejděme tedy rovnou k byznysovým otázkám. Začínáte s robotickými a tyčovými vysavači. Proč právě s nimi? Zejména roboty nepatří v poslední době mezi nejsilnější artikly a jejich trh po odeznění pandemie prudce spadl. Sledujeme v měsíční frekvenci data GfK, a přestože nastalo v poslední době složitější období, jde o standardní obchodní křivky. Robotické a tyčové vysavače jsou největší kategorií v rámci malých spotřebičů. A to jak v Česku, tak na Slovensku. To je první důvod, řekněme, obchodní. Druhým je, že z pohledu samotného Cecotecu jde o jeho klíčovou kategorii, s níž firma začínala, nejvíce v ní investuje do vývoje a má opravdu špičkové produkty. Zmínila jste vývoj. Cecotec tedy není pouhou obchodní značkou, která by nakupovala hotové výrobky z katalogů čínských továren? Ne, není. Cecotec je moderně koncipovaná firma, jejíž strategií je spojit inovativní technologie s dostupnou cenou. Jde o rodinnou firmu, kterou založili dva mladí bratři ze Španělska. Jejich cílem je přinášet na trh kvalitativně a technologicky zajímavé produkty. Mají tedy vlastní vývoj a nechtějí pouze nakupovat OEM produkty. Vzhledem k tomu, do kolika produktových kategorií už vstoupili, nejsou všechny produkty z jejich dílny. Na klíčové kategorie se ovšem zaměřují a investují do jejich vývoje. Myslím, že 143 patentů a 160 dedikovaných zaměstnanců na vývoj hovoří za vše. Takže množství produktů, jako například robotické nebo tyčové vysavače, skutečně vyvíjejí a zadávají si výrobu u partnerských továren? Ano, přesně tak. Samozřejmě je většina v Číně, ale ne výhradně. Sledují trendy, hledají cesty, jak přinést kvalitní výrobek s přidanou hodnotou po celém světě. Které produktové kategorie tedy Cecotec sám rozvíjí a investuje do nich? Postupně jich přibývá. Strategie firmy je v zásadě taková, že když s určitou produktovou skupinou přijdou poprvé, Denisa Kadorová: Cecotec vtrhne na zdejší trh jako uragán. Ještě letos dovezeme 10 tisíc robotických vysavačů Rekordně velkou expozicí španělské značky Cecotec nás na nedávném veletrhu IFA provedla šéfka slovenské distribuční společnosti Play Electronics Denisa Kadorová, s níž jsme si o pár týdnů později podrobně popovídali o smělých plánech, které s Cecotecem v Česku i na Slovensku má. Zavedený distributor, který dlouhé roky zastupoval na slovenském trhu americkou značku iRobot, vidí ve španělském zázraku velkou budoucnost. Vždyť v jižní Evropě se stal Cecotec poměrně rychle v mnoha kategoriích silným hráčem, na domácí půdě dokonce dominantním. Může se tento scénář opakovat i u nás?
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=