Sell • 7/2023 • 27 A co cenová politika? Chtěl bych zdůraznit, že Miele bylo, je a bude prémiovou značkou. Na druhou stranu, být prémiový neznamená být zde pro úzkou skupinu spotřebitelů. Podívejte se na Apple, asi se shodneme, že je to prémiová značka, ale zároveň dnes vidíme nějaký produkt Apple takřka v každé druhé domácnosti. A to je cesta, kterou chceme v následujících letech jít v rámci naší tzv. Duální strategie. Umožnit spotřebitelům, aby si vyzkoušeli, jak kvalitní je život s Miele, kdy se bavíme o těch cenově nejdostupnějších kategoriích jako vysavače, kávovary a nižší úrovni našich praček a sušiček a následně přecházeli na vyšší řady a do dalších kategorií. Naši obchodní partneři z kuchyňských studií se nemusí obávat, že bychom měnili kurz, díky kterému je naše značka v tomto kanálu úspěšná. Naopak, kategorie vaření a všeho, co je spojené s kuchyní, zůstává globálně jako strategická. I my zde lokálně připravujeme projekty, které nám pomohou stát se pro naše obchodní partnery z kuchyňských studií ještě atraktivnějším dodavatelem a značkou. Vaše cíle pro rok 2030 jsou nepochybně ambiciózní. A nepochybně se neobejdou bez značných investic do marketingu. Během říjnové akce byly některé aktivity stručně prezentovány. Jaké aktivity jste si připravili pro nejbližší období? A především, jaké máme očekávat v roce 2024? Ta nejdůležitější aktivita pro nás v současnosti je kampaň „Mám Miele“. Celá kampaň, která je lokální a zaměřená na situaci na českém a slovenském trhu, je výsledkem intenzivní spolupráce s agenturou KPA ONE. Cílí nejen na zákazníky, kteří již mají Miele, aby se cítili být součástí rodiny Miele, ale hlavně na ty zákazníky, kteří se rozhodují o nákupu spotřebiče. A podle průzkumů, které máme k dispozici, víme, že hlavní důvod, proč v minulosti zákazníci nezvažovali nákup našich spotřebičů, byl nedostatek informací, proč by si měli naše spotřebiče koupit a investovat do nich vyšší cenu než do konkurence. Do kampaně „Mám Miele“ jsme zapojili nejen naše ambasadory, ale i naše zákazníky, které jsme na sociálních sítích vyzvali, aby nám napsali, proč oni mají Miele, a následně jsme tři z nich vybrali, aby se stali také našimi tvářemi. Pro rok 2024 máme připraveno hodně projektů, u nichž věřím, že nám pomohou naplnit naši vizi. Nejdůležitějším bude oslava 125. výročí založení naší společnosti, kdy našim obchodním partnerům i našim zákazníkům představíme limitované edice spojené s tímto výročím napříč všemi kategoriemi a zároveň další aktivity spojené s oslavou založení naší společnosti. Miele prezentuje své spotřebiče jako velmi spolehlivé s tím, že je testujete na 20 let provozu. Jak tyto testy probíhají? V čem se vaše spotřebiče odlišují od konkurence, že mají takovou životnost? Základem pro určení zkušebních podmínek dlouhodobých testů jsou průměrné zvyklosti spotřebitelů známé z různých studií a průzkumů. Miele vychází z platných oborových norem, kdy stanovenou četnost použití násobí na interní normu – požadavek životnosti na 20 let. Tomuto požadavku je pak přizpůsobena konstrukce a kvalita provedení přístrojů. Například u vysavačů vycházíme z celkového počtu 750 hodin provozu přístroje, to odpovídá použití 45 minut na maximální výkon týdně v 50 týdnech za rok po dobu 20 let. U praček je požadavek nezávislých institutů na živostnost přístroje 3 800 provozních hodin, norma Miele je pak stanovena na 10 000 provozních hodin při používání programů praní s různou délkou programu. Vycházíme přitom z celkového počtu 5 000 pracích cyklů s různými programy, to odpovídá 5 pracím cyklům týdně při použití v 50 týdnech za rok po dobu 20 let. Velký vliv na kvalitu, fungování a životnost přístrojů má také vysoký podíl součástí, které si pro svoje přístroje Miele vyvíjí a vyrábí samo. Například motory, řídicí elektroniku, čerpadla, ale i kovové součástky jsou produkovány v rámci vlastních výrobních kapacit ve spolupráci s vlastním vývojovým a testovacím centrem. Základním předpokladem pro dosažení dlouholeté spolehlivosti našich výrobků je vedle konstrukční dokonalosti také použití kvalitních materiálů a procesů výroby, díky kterým je dosažena vysoká odolnost opotřebení. V průběhu vývojové fáze výrobků testujeme nejen úroveň a kvalitu primární funkce daného přístroje, ale také zatížení specifických – exponovaných součástí, které jsou v průběhu provozu zatížené v četnosti nezávisle na počtu průběhu programů. Ještě bych chtěl zdůraznit jednu věc. Nejenže jako jediná firma v oboru testujeme naše spotřebiče na 20 let, ale po dobu 15 let držíme na naše přístroje náhradní díly, máme svoji vlastní chemii a příslušenství a to, co nás hlavně odlišuje od konkurence, je náš 100% vlastní servis v obou zemích. Když se ještě vrátíme na začátek našeho rozhovoru. Ptal jsem se na největší výzvu, jíž jste čelil v posledním roce. Co vnímáte jako největší výzvu pro rok 2024? Mojí největší výzvou pro rok 2024 je přesvědčit každého našeho obchodního partnera, každého dodavatele a všechny naše ambasadory, že námi představená vize dává smysl a že je osobně zvu k tomu, se na naplnění této vize podílet. Protože naše motto v rámci této vize je „We work better – together“. Tomu věřím, za tím si stojím a věřím, že se nám podaří příští rok všechny přesvědčit o tom, že beze zbytku naplňujeme filozofii, která je s Miele spjata od roku 1899 – Immer Besser – a že kráčíme mielovými kroky vpřed k naplnění naší vize. Nedávného otevření nového Miele Experience centra v Bratislavě se zúčastnily i špičky firmy. Dr. Markus Miele (vlevo), výkonný ředitel a spolumajitel firmy, a Dr. Reinhard Zinkann, výkonný ředitel a spolumajitel firmy.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=