68 68 • Sell • 7/2023 INTERVIEW • MILADA SKUTILOVÁ • KÄRCHER Značku Kärcher si určitě většina spotřebitelů i resellerů pojí primárně s vysokotlakými čističi. Přitom Kärcher působí v mnohem větším množství oblastí včetně domácích spotřebičů. Já sám si pamatuji, že jsme už v devadesátých letech měli doma vysavač této značky, tehdy s poměrně revolučním motorizovaným kartáčem v podlahové hubici. Jak dlouho se věnuje Kärcher segmentu vysavačů? Věnujeme se mu už někdy od 80. let. Vysavač, který zmiňujete, byl opravdu nadčasový a sama si na něj pamatuji. U Kärcheru není podobný přístup, tedy nasazení určité ve své době jedinečné inovace, nic výjimečného. Vyplývá to i z toho, že firma prakticky vždy začíná s danou kategorií v profesionálním segmentu. Následně z tohoto základu vyjde a připraví pomocníka pro běžné domácnosti. A ještě k vašemu komentáři, že si většina lidí pojí Kärcher s tlakovými myčkami. To máte pravdu, ale platí to převážně pro západní země, kde si značka udělala jméno právě jejich vývojem a výrobou. Teprve pak následovaly další kategorie, zatímco do Česka vstupoval Kärcher už s širším portfoliem produktů. Od začátku jsme nabízeli vysavače pro dílnu a garáž, podlahové myčky, tepovače koberců a podobně. Kärcher tedy začínal s tlakovými myčkami a postupně vstupoval do dalších kategorií, včetně některých poměrně specifických, jako jsou parní čističe nebo vytírače podlah. Doposud v těchto segmentech nebyla taková konkurence, což se začíná měnit. Změnila se nějak výrazně poptávka po těchto zařízeních v posledních letech? Řekla bych, že obzvlášť od pandemie je vidět zvýšený zájem o parní čističe. Hraje v tom roli i to, že se jedná o ekologické zařízení používající k čištění čistou páru bez chemických prostředků. Během covidu si lidé také uvědomili, že čistění párou představuje jednoduchý způsob hygienického ošetření ploch a předmětů. To akcelerovalo prodeje na několikanásobek toho, co jsme prodávali před pandemií. A možná vás překvapí, že prodeje nyní pouze stagnují, tedy neklesají. Co se týče domácích podlahových myček, to je trh, kterému jsme se začali věnovat před nějakými šesti lety. Uvedli jsme tehdy něco, co už bylo v profi sféře naprosto běžné. Od té doby jsme naše domácí myčky i na základě zkušeností spoMilada Skutilová: Kärcher těží ze síly své značky. Letos dosáhneme 15% růstu Německá firma Kärcher zakládá svůj byznys na osvědčených produktech, na nichž si vybudovala jméno. Současně se ale nebojí vstupovat do nových kategorií a přicházet se zajímavými inovativními nápady, jak dokazuje například se svou novou robotickou podlahovou myčkou. O novinkách, lokálních aktivitách, produkci i aktuální situaci na trhu jsme si povídali s Miladou Skutilovou, jednatelkou českého zastoupení Kärcher.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=