SELL: 08 / 2023

44 44 • Sell • 8/2023 Změnily se nějak v posledních pěti či deseti letech trendy v oblasti přípravy kávy, technologií či jejího pití? Lidé jsou dnes určitě více znalí, pokud jde o kávu jako takovou. Vyznají se častěji v jednotlivých druzích přípravy i nápojích. Jsou současně náročnější. Přestože aktuálně začala hrát větší roli cena, v celkovém pohledu na trh s kávovary vnímám dlouhodobý růst poptávky po vyšší kvalitě strojů, pokročilejších funkcích. Zákazníci očekávají kvalitní design, ovládání pomocí dotykových obrazovek a další moderní prvky. Liší se nějak současné požadavky a přání v profesionálním segmentu ve srovnání s dobou před pandemií covidu? Myslím, že nijak zásadně. Co se změnilo v profi segmentu, jsou trendy v rámci konkurenčního boje a pozic značek. Silně totiž nastoupila na trhu v posledních letech značka Dr.coffee. My jsme se stali jejím autorizovaným prodejcem a díky stoupající poptávce rozšiřujeme nabídku modelů. Odkud značka Dr.coffee a její produkty jsou? A jak zapadá do vašich aktivit? V profi segmentu máte nadále exkluzivní distribuci německé značky Melitta. Jedná se o mladou čínskou značku, jež si zakládá na moderním designu a kvalitě, čímž začíná úspěšně konkurovat zavedeným evropským výrobcům. Není proto divu, že o ni zájem roste. Pokud jde o Melittu, ta zůstává jako dodavatel prémiových strojů pochopitelně naším číslem jedna. Na českém trhu zajišťujete distribuci domácích kávovarů tradiční italské značky Gaggia. Co přinesla v poslední době nového? Na co se zaměřuje a co je v její strategii stěžejní? Gaggia se určitě od konkurence odlišuje. Dělá pro to maximum. Vidět to můžete například u některých jejích automatických kávovarů, jako je loni inovovaný model Accademia, kde vedle plně automatického systému přípravy mléčné pěny najdete ještě profesionální parní trysku. Uživatel si tedy může vybrat, zda dá aktuálně přednost komfortu, anebo naopak kontrole nad pěněním. Pro značku Gaggia je každopádně v Česku důležitější segment pákových kávovarů. Je to značka známá hlavně v kruzích kávových nadšenců, čemuž odpovídá skladba prodejů. Nedávno jsme proto rozšířili nabídku legendárního modelu Classic o další barevné varianty. Včetně nerezu mají zákazníci nyní na výběr 8 provedení. Gaggia také letos přišla s novou řadou Espresso, která posouvá některé prémiové prvky do cenově dostupnějších modelů. Hovoříte o letošních novinkách. Můžete prozradit něco k příštímu roku? V přípravě je uvedení zcela nové generace pákového kávovaru Classic. Chystají si i inovované verze úspěšných řad automatických strojů. Gaggia každopádně v komunikaci hodně akcentuje to, že už opět vyrábí veškeré své produkty přímo v Itálii a nikde jinde. A ještě bych rád zmínil, že od 8. prosince jsme aktivní na Facebooku a Instagramu, kde začínáme propagovat produkty značek Gaggia a Bialetti. Na českém trhu zajišťujete i servis kávovarů – jedná se o značnou část vaší činnosti. Kde provozujete servisní střediska? A co vše servisujete? Servisní střediska po boku se showroomy máme v Praze a v Brně, přičemž příští rok plánujeme zahájit činnost také v Bratislavě. Ostatně Slovensko pro nás bude v roce 2024 velkým tématem, protože tam rozšiřujeme naše aktivity celkově. Nejen v oblasti servisu. A co servisujeme? Vedle značek, které distribuujeme, spolupracujeme i s největšími prodejci kávy, jako je Segafredo. Zajišťování servisních služeb je pro nás velmi důležitou součástí našich aktivit. Karel Machovský: Profesionální segment kávovarů je v růstu Společnost Espresso Professional působí na trhu hned v několika oblastech – základem jejího byznysu je distribuce profesionálních kávovarů do firem, hotelů či gastronomických provozů. Současně ale zastupuje některé značky kávovarů domácích, jako jsou Gaggia a Bialetti. A do třetice nechybí v nabídce jejích služeb ani servis. O současném trhu, aktivitách firmy a očekávaných produktových novinkách jsme hovořili s Karlem Machovským, obchodním manažerem Espresso Professional pro Česko a Slovensko. INTERVIEW • KAREL MACHOVSKÝ • ESPRESSO PROFESSIONAL

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=