SELL: 02 / 2024

ROVATCÍM 16 16 • Sell • 2/2024 The Inspired Home Show letos přilákala téměř 1 650 vystavovatelů z 38 zemí a potvrdila svůj celosvětový význam. Jistě, s německým Ambiente, kde prezentuje své novinky skoro 5 tisíc firem, se měřit nemůže, ale je potřeba vzít v potaz, že ve Frankfurtu mají mnohem širší záběr, co se týče produktových segmentů. V Chicagu jde výhradně o domácí potřeby – ať už do kuchyně, nebo třeba koupelny. Nemalý prostor je též věnován úklidu. Není zde však žádný nábytek ani osvětlení, šperky, zavazadla a další výrobky jako na Ambiente. Navíc je zde k vidění nemalé množství značek, které v Evropě nepůsobí, nebo jsou dokonce na úplném počátku své byznysové historie a teprve spouštějí své aktivity v Americe. Pro evropského návštěvníka tak The Inspired Home Show nabízí mimořádně pestrý mix firem a produktů. Letošní ročník na nás udělal ještě lepší dojem než ten loňský, protože se pořadatel rozhodl koncentrovat všechny vystavovatele do dvou hal místo tří. Nešlo ovšem o zmenšení výstavní plochy nebo úbytek firem – v obou oblastech byl veletrh větší než loni. Přibylo také návštěvníků. Jednotlivé hlavní kategorie byly koncentrovány více u sebe a například spotřebiče byly všechny pohromadě bez ohledu na to, zda slouží pro vaření, nebo pro úklid. Pohyb i orientace na veletrhu byly jednodušší a efektivnější, což jednoznačně vítáme. Důležitost veletrhu podtrhl i fakt, že se ho pravidelně účastní absolutní špičky jednotlivých firem, jak jsme se sami mohli přesvědčit na slavnostním předávání cen gia (Global Innovation Awards), kterého se mimo jiné zúčastnili také zástupci Potten & Pannen včetně Pavla Staňka. Ten převzal spolu s obchodním ředitelem Eduardem Bukovinim cenu za nejlepší obchod s domácími potřebami. Porotce zaujala nová prodejna Atelier, jak už jsme psali přímo z Chicaga na našem webu a také v posledním vydání SELLu. Dominantní trendy 1. Invaze „pákovek“ s integrovaným mlýnkem i „automatů“ Ještě před pár lety platilo, že jedinou opravdu významnou firmou, která dodává na trh pákové kávovary s mlýnkem, je australský Breville, v Evropě přítomný pod značkou Sage. Pak se do této objemově nadále poměrně malé, ale dynamicky rostoucí kategorie vrhlo italské De’Longhi. Postupně začaly přibývat další značky včetně tech privátních, jako Sencor nebo ETA. Chicagský veletrh odhalil, že hráčů, kteří si v tomto růstovém segmentu chtějí urvat svůj díl koláče, není málo. 30 tisíc profesionálů v Chicagu Veletrh The Inspired Home Show odhalil množství novinek i v segmentu malých spotřebičů Přestože je tradiční americká akce především veletrhem domácích potřeb v čele s nádobím a dalším náčiním do kuchyní, tvoří jeho nemalou část také domácí spotřebiče. Již podruhé jsme na pozvání pořadatele do „větrného města“ neboli v originále „Windy City“ vyrazili, abychom se podívali jak na prezentace nám dobře známých, tak naopak neznámých či zcela nových značek. A narazili jsme zde hned na několik skutečně zajímavých novinek, s nimiž se možná setkáte na českém trhu dřív, než byste čekali.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=