17 Sell • 2/2024 • 17 REPORTÁŽ • VELETRH THE INSPIRED HOME SHOW Navíc je evidentní, že s tímto zbožím chtějí prorazit v Americe, kde zájem o espresso dlouhodobě roste, byť pozice překapávačů je samozřejmě nadále neohrozitelná. Na 340milionovém nejbohatším trhu na světě ovšem stačí, aby poptávka stoupla o pár procent a v absolutních číslech jde o pořádný balík. Značky jsou si toho vědomy. Silně se zde angažují také producenti automatických kávovarů. Svou nákladnou kampaní s Bradem Pittem, která letos znovu ožívá, to deklaruje De’Longhi. Přímo v Chicagu to byly potom JURA nebo Bosch, jak se můžete přesvědčit dál v článku. Jen tak mimochodem, pro švýcarskou Juru je Amerika v současnosti jejím nejvýznamnějším odbytištěm. A důvodem není jen velikost trhu a kupní síla. Jde také o ceny navzdory tomu, že zrovna JURA netrpí vzhledem ke svému distribučnímu modelu v Evropě cenovou erozí jako její konkurenti. Například JURA J8, která u nás stojí 43 990 Kč, se v USA prodává za 3 000 dolarů (cca 70 000 Kč). A De’Longhi Eletta Explore (ECAM450.86.T), již u nás seženete za 25 000 Kč, stojí na Amazonu 1 800 USD (cca 42 000 Kč). A v navýšení ceny nehrají roli jen cla a daně. Výrobci i prodejci mají zkrátka v USA větší marže. Nejen pro evropské producenty domácích spotřebičů je proto Amerika už mnoho let v centru jejich pozornosti, o čemž jsme se v Chicagu mohli na vlastní oči znovu přesvědčit. 2. Horkovzdušné fritézy, kam oko dohlédne Podobně viditelně jako kávovary s mlýnkem o sobě daly na veletrhu vědět horkovzdušné fritézy, jejichž popularita roste už mnoho let i u nás. Na Západě včetně Ameriky jsou ovšem prodejně ještě mnohem silnější a v Americe začínají být považovány pomalu za standardní vybavení kuchyně vedle topinkovače a kávovaru na filtrovanou kávu. Fritézy tohoto typu zde proto měla snad každá značka kuchyňských spotřebičů. Nejzajímavější byl výrobek nové a ambiciózní značky Typhur. Hned za ním pak ten od gigantu Midea. Podrobnější informace k nim najdete dále v článku. 3. Pizza trouby míří do mainstreamu Od specializovaných značek si mohou zákazníci pořídit především plynové domácí pizza trouby, dosahující teploty i vysoko přes 500 °C, poměrně dlouho. U zavedených značek výrobců spotřebičů je však tato kategorie novinkou – navíc nikoliv v plynovém, nýbrž v elektrickém provedení. Na našem trhu je nejznámější trouba tohoto typu od značky Sage. Evidentně se v tomto poměrně specifickém produktu ukrývá nemalý tržní potenciál, protože se svým řešením přicházejí další a další značky včetně třeba amerického Cuisinartu, jehož nadstandardně velké chicagské prezentaci se věnujeme na následující straně. JURA Švýcarská JURA byla vedle značky Bosch výrazným vystavovatelem automatických kávovarů v Chicagu a současně byla vystavovatelem s asi nejpůsobivějším stánkem. Místo pouhého „vybalení“ výrobků na pulty měla na výstavišti celou konstrukci se střechou a precizním nasvícením svých kávovarů. V centru pozornosti byla pochopitelně novinka JURA J8 Twin, již české zastoupení podrobně představilo v posledním vydání SELLu a které jsme se věnovali i my v jedné z našich posledních video prezentací. Najdete ji na našem youtubovém kanálu @sellcz.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=