32 32 • Sell • 3/2024 REPORTÁŽ • EUROCUCINA Samsung Korejský obr nemohl na EuroCucině chybět. Jeho prezentace se z velké části zaměřovala spíš na abstraktnější novinky v podobě zdokonalení systému SmartThings a zapojení umělé inteligence do chodu domácnosti. A to převážně za účelem snížení spotřeby. Nově si může uživatel vytvořit 3D mapu své domácnosti – pouhým nakreslením, nahráním plánku či pomocí robotu Samsung s lidarem. V aplikaci pak vidí mimo jiné úspory, jichž bylo dosaženo pomocí umělé inteligence, která optimalizuje chod nejnovějších spotřebičů této značky. Vzhledem k tomu, že ale v Česku v podstatě neexistuje takzvaný „smart grid“ neboli chytrá rozvodná síť s chytrými elektroměry, mají to všechny firmy s těmito produkty na zdejším trhu složitější. Ne všechna optimalizace na tom závisí, nicméně jde o celkem klíčový prvek. Vstupu firmy do segmentu 70cm vestavných lednic jsme se věnovali už v úvodu článku, takže ho v této části neuvádíme. LG U společnosti LG se vše točilo hlavně okolo superprémiové značky Signature, případně vestavných spotřebičů LG. Ani jedno není v Česku dostupné. Stejně jako chladnička MoodUP, kterou vidíte na fotce. Pokud je ale u něčeho šance na uvedení na zdejší trh, je to právě tato lednice. Případně její prostorově méně náročná varianta „kombinace s mrazákem dole“. Chladnička má světelné LED panely, u nichž si může uživatel měnit barvu. Každý může svítit odlišně. Integrované reproduktory umožní přehrávat hudbu, s níž se může synchronizovat světelné pulzování panelů, které jinak svítí samozřejmě staticky. La Cornue Superprémiový francouzský výrobce sporáků vstoupil vůbec poprvé do segmentu 60 cm širokých modelů. Jedná se tedy o nejkompaktnější řešení této značky. Do ikonické řady Château přidal letos model Castel 60, který kombinuje tradiční design s moderním provedením využívajícím indukční varnou desku. Unox Casa Přední světový výrobce profesionálních konvektomatů Unox vstoupil prostřednictvím značky Unox Casa do světa domácích spotřebičů. Ale ne ledajakých. Nejvyspělejší technologie, které používají ve svých restauracích mnozí michelinští kuchaři, vzal a vložil je do zařízení s upraveným designem a ovládáním pro domácnosti. Po technické a technologické stránce se toho tedy tolik nezměnilo. Výrobky cílí na ty nejnáročnější uživatele a kulinářské mistry, kteří si chtějí pořídit to nejlepší, co trh nabízí, i do své domácnosti. Duální konvektomat se dvěma samostatnými pečicími prostory stojí 20 tisíc eur. Verze s jedním spotřebičem pak 14 tisíc eur.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=