SELL: 05 / 2024

61 Sell • 5/2024 • 61 ordinovány ve spolupráci se dvěma nezávislými obchodními asociacemi, které vidí v naší výstavě cestu, jak pomoci svým členům k lepšímu přístupu na trh. Reselleři tak mohou najít nové značky a výrobky, vystavovatelé získají přístup k těmto resellerům a výstava je celkově zajímavější. V letošním roce se na veletrh vrátilo mnoho předních značek a zvučných jmen, některé po krátké přestávce. Bude tento trend pokračovat i v roce 2025? Tento trend bude určitě pokračovat – posledně dorazilo více než 100 známých značek, které se vrátily po vámi zmiňované absenci. Patřily mezi ně společnosti jako Cuisinart, Midea, Tramontina, Scanpan, Fissler, Brod & Taylor, OPINEL nebo Jean Dubost. V příštím roce se vrátí další společnosti, jako iDesign, Bormioli Luigi, Bodum, Azzure Home, US Merchants, Arovo, Regal Ware a mnoho dalších. Veletrh je sice mezinárodní událostí, ale jak se vám daří balancovat na laně mezinárodní přitažlivosti a zároveň zdůraznit význam amerických společností, amerického trhu a význam Chicaga pro obor domácích potřeb? V zemi, která je tak velká jako Spojené státy, samozřejmě najdete americké společnosti, které se zaměřují na svůj domácí trh – to jsou zavedené značky, které spotřebitelé dobře znají. Nákupčí však vždy hledají nové značky a výrobky, které mohou zákazníky nadchnout a přilákat. To vytváří příležitost a otevírá dveře začínajícím firmám, které debutují s novým nápadem, i zavedenějším mezinárodním společnostem, které by chtěly americkému spotřebiteli nabídnout alternativu a často i nový pohled na design a inovace. Americký spotřebitel byl vždy velmi vnímavý k designovým trendům, které přicházely ze zámoří. Realitou trhu je, že profesionálové z oboru nemají mnohdy kapacitu ani rozpočty, aby navštívili všechny veletrhy. Proč by neměli vynechat The Inspired Home Show? Náš veletrh je nejdůležitější obchodní událostí roku pro odvětví domácnosti a vybavení domácnosti na západní polokouli. Z pohledu nákupčích se na výstavě představují vystavovatelé, kteří na jiných veletrzích jednoduše nevystavují, a pokud ano, často vystavují jen malou část svých kompletních produktových řad. Z pohledu vystavovatelů výstava přitahuje resellery, kteří se jiných veletrhů jednoduše neúčastní. Například na základě našeho průzkumu po skončení veletrhu z počátku tohoto roku 70 % amerických nákupčích, kteří se účastní veletrhu The Inspired Home Show, nenavštěvuje veletrh Ambiente, 86 % nenavštěvuje veletrh Maison & Objet a 94 % nenavštěvuje veletrh IFA v Berlíně. Ocenění gia Global Innovation Awards se příští rok vrátí. Navíc půjde o 25. udílení. Jak tato cena vznikla? A změnila se nějak v průběhu let? Program gia Global Innovation Awards začal na veletrhu v roce 2000 setkáním několika zaměstnanců IHA s mezinárodními odbornými médii, které se zaměřilo na otázku: „Co kdybychom vytvořili akci, která by vyzdvihla a ocenila to nejlepší v globálním maloobchodě?“ Odpověď zněla „ano“, a tak se zrodila gia. Vypracovali jsme kritéria a IHA spolu se svými partnery se pustila do práce s cílem vybrat vůbec první vítěze z jednotlivých zemí. Na výstavě v roce 2001 bylo oceněno 17 firem ze 13 zemí a pět z nich získalo ocenění Global Honoree, což je praxe, které se držíme dodnes. Jak se povědomí o ceně zvětšovalo, přidávali se další a další partneři z řad odborných publikací a asociací a dnes máme 28 partnerů působících ve více než 50 zemích. Od spuštění systému gia bylo uděleno více než 550 ocenění pro maloobchodní prodejce z 55 zemí na šesti kontinentech. Jsme rádi, že po celou dobu můžeme spolupracovat se skupinou odborných porotců, kteří propůjčují svůj čas, talent a zdroje. Od počátku programu až do jeho smrti v roce 2020 jsme měli tu čest mít podporu Martina M. Peglera, který je známý jako přední světový odborník na vizuální merchandising a fyzickou prezentaci produktů. Vytvořil tým zahrnující Wolfganga Gruschwitze, Scotta Kohna, Henrika Petera Reisbyho Nielsena a Anne Kong. Ti pokračují v posunu gia vpřed do budoucnosti. V roce 2011 se pak program gia rozrostl o ty nejlepší v oblasti produktového designu. Nyní je oceňováno 70 finalistů ve 14 různých kategoriích a v roce 2023 přešly pod hlavičku gia ceny IHA za studentský design, které dále posílily značku a dosah programu. Jaké jsou vaše plány s těmito cenami v roce 2025 a dále? Na březnovém veletrhu bude gia opět viditelně umístěna před severní halou v hale Grand Concourse Lobby se speciálními expozicemi věnovanými maloobchodu, produktovému designu a vynikajícímu studentskému designu. Vítězové z jednotlivých zemí, finalisté z oblasti výrobků a vítězové z řad studentů budou pozváni na galavečer gia v neděli večer, kde budou oceněni za své úspěchy a několik vybraných bude dále vyznamenáno jako ti nejlepší z nejlepších na oslavě ve stylu předávání cen Akademie. Letošní rok je významný i pro vás osobně. Slavíte 25 let ve sdružení a na jeho akcích. Co považujete za klíčové události a úspěchy? Když se zamyslím nad svou 25letou kariérou v oboru domácích potřeb, je pozoruhodné, jak ten čas letí. Do IHA jsem nastoupil v roce 2000 a zaměřil jsem se na rozšíření mezinárodní přítomnosti veletrhu. Prováděli jsme celosvětový marketing, zřídili mezinárodní kanceláře a zavedli ocenění gia Global Innovation Awards, čímž jsme z veletrhu udělali skutečně globální událost. S týmem jsme také vedli obchodní mise, které spojovaly naše členy s nákupčími po celém světě, a pořádali jsme akce v mnoha zemích. V tomto úsilí pokračujeme i nadále a v nejbližší době se uskuteční akce ve Vietnamu, Mexiku a Velké Británii. Náročná byla hlavně covidová léta, ale přizpůsobili jsme se tomu vytvořením online akcí, které udržovaly spojení s průmyslem, a zároveň jsme pečlivě spravovali rozpočet. Z této situace jsme vyšli silnější, s pevným základem pro budoucí růst. V současnosti intenzivně pracujeme s představenstvem IHA a partnery z oboru na utváření strategického směřování asociace a veletrhu, což má pozitivní dopad na naše členy a celé odvětví. INTERVIEW • DEREK MILLER • IHA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=