SELL: 06 / 2024

Těžiště prodejů vysavačů se postupně přeneslo do tyčových aku modelů, kde se jednoznačně ukázalo, že sázka firmy Dyson na tento segment a opuštění vývoje klasických modelů byly správné. Britská firma z tohoto rozhodnutí nyní jednoznačně těží i na českém trhu, kde se její tržní podíl v hodnotě pohybuje ve zmíněné kategorii vysavačů okolo 50 %. Trh tyčových vysavačů pokračuje v růstu. Značky se ve velkém hrnou do segmentu vytíračů Tyčové aku vysavače: Celkově zájem o tyto vysavače stále stoupá a jejich tržní potenciál pro dynamičtější rozvoj se ještě nevyčerpal. Důvodem je i to, že zatímco před deseti lety byla většina těchto vysavačů pouhým doplňkem k běžnému ze sítě napájenému modelu, v současnosti již nemalá část nabídky dokáže tradiční vysavač v domácnosti nahradit. Tyčové vysavače za to vděčí pokroku v oblasti motorů, zkvalitnění akumulátorů i konstrukce bezsáčkových filtračních systémů. Všechna tato vylepšení přinesla postupné zvýšení sacího výkonu. Efektivita sběru nečistot je u nejvyspělejších akumulátorových vysavačů zcela srovnatelná s klasickými vysavači. Zde musíme opět zmínit firmu Dyson, jíž celý trh vděčí za to, že ho posunula dál. A to zejména ve dvou oblastech – technologiích a cenách. Co se týče technologií, i čínští producenti postupně reagovali na nástup digitálních bezkartáčových motorů, vyspělejších cyklonových jednotek a dalších prvků, na nichž tyčové aku vysavače staví. Úspěch Dysonu přiměl čínské producenty zvýšit kvalitu svého zboží, takže zatímco před lety porážel Dyson konkurenci takříkajíc „o parník“, dnes už tak propastné rozdíly na trhu nepanují. Celkově se kvalita vysavačů bez ohledu na značku a původ zvýšila. Druhou oblastí, kde Dyson trhu hodně pomohl, jsou ceny. V každé kategorii včetně vysavačů, kam britská firma vstoupila, přinesla na trh výrobky za ceny, které byly do té doby výjimečné, ne-li nepředstavitelné. Výrazné posunutí cenové hranice směrem nahoru umožnilo i konkurentům Dysonu se posunout a začít prodávat své nejvyšší modely výrazně dráž. Z trhu tyčových vysavačů tak i bez regulací a zásahu EU byly vytlačeny nejlacinější produkty diskutabilní kvality. Vytírače alias podlahové myčky novým miláčkem značek V kategorii mokrého úklidu tvrdých podlah se dlouho výrazněji angažovaly pouze Bissell, Kärcher a Philips. S trochu jiným pojetím výrobku pak ještě třeba Rowenta. Za poslední rok ovšem do segmentu vytíračů vstoupilo vícero firem a ze zcela okrajového a velmi specifického produktu se rázem stává velké téma. V našem přehledu tak naleznete 9 produktů včetně některých žhavých novinek či teprve chystaných zařízení. Nejzajímavěji působí model značky Rowenta, který vedle automatického čištění válců nabízí jako první a jediný na trhu také jejich sušení. Už v lednu 2025 přijde Rowenta s novým vytíračem X-Clean 10, který jako první nabídne aktivní sušení morkých válců pomocí teplého vzduchu. Více informací v přehledu. Během jarních měsíců zařadila značka Beko do své nabídky tento model tyčového aku vysavače, u něhož je trubice vybavená kloubem, takže se lze snáze dostat pod nábytek a bez přílišného ohýbání zad. Vysavač je osazen BLDC motorem i přehledným inverzním LED displejem zobrazujícím stav baterie a indikujícím zvolený režim výkonu (3 stupně). Podlahová hubice samozřejmě obsahuje motorizovaný rotační kartáč, jak je v této kategorii vysavačů obvyklé, a LED osvětlení. Lze k ní také připnout pasivní mopovací nástavec. Další příslušenství tvoří štěrbinová hubice, prachový kartáč a mini turbo kartáč pro péči o pohovky, polštáře a čalouněný nábytek. Dodáván je i nástěnný držák. Nádoba na prach má objem 0,55 l. Dobíjení vysavače trvá 4 hodiny. Hlučnost činí 80 dB(A). Beko VRT 86325 VI Dostupnost: novinka již v prodeji • Akumulátor Li-Ion 25,2 V • Výdrž až 60 minut • Bezkartáčový motor 50 • Sell • 5/2024

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=