SELL: 07 / 2024

65 Sell • 7/2024 • 65 INTERVIEW • STANISLAV BRÁZDA • SHARKNINJA V sektoru malých spotřebičů v současnosti platí, že se téměř vše vyrábí v Číně. I spotřebiče značek Shark a Ninja vznikají v čínských továrnách. V čem jsou vyjma zmíněných inovací jiné? Jak konkrétně probíhá vývoj a následná produkce? Na trhu je plejáda značek malých domácích spotřebičů, přičemž velká část z nich jen nakupuje hotové výrobky v Číně přímo z katalogu. Výrobky SharkNinja vznikají také v Číně, ale rozdíl je v tom, že má firma vlastní výzkum a vývoj, do něhož plynou nemalé investice. Všechny výrobky jsou navrženy a vyvinuty interně – a právě díky tomu mají ony jedinečné vlastnosti a funkce. V Číně tedy SharkNinja pouze zadává sériovou výrobu u prověřených partnerů. Probíhá velmi přísná kontrola kvality. Nejde tedy o žádné katalogové zboží, nýbrž originální produkty s originálními funkcemi a inovacemi. Vy pracujete pro distribuční firmu jako country manažer pro Česko a Slovensko. Před pár týdny jste přijal obchodního manažera a budete vytvářet i pozici lokálního marketingového manažera. V případě distribuce řízené ze zahraničí není taková struktura rozhodně běžná. Jak velký tým chcete v Česku a na Slovensku výhledově postavit? Zatím plánujeme menší tým složený ze základních klíčových pozic. V tuto chvíli není nutné vytvářet rozsáhlejší strukturu, protože můžeme využít silného zázemí, které máme v Maďarsku, pro podporu našich aktivit. Další rozšiřování týmu bude záviset na našich potřebách a dosažených výsledcích. Český a po spojení HP Tronicu a NAY i slovenský trh mají jeden specifický rys – v podstatě na něm neexistuje významný retailový či tradiční e-commerce kanál, který by neměl privátní značku. Spousta firem, zejména distributorů méně zavedených a známých značek, se stále častěji potýká s tím, že jsou jejich výrobky ze strany resellerů odmítány, protože by konkurovaly produktu privátní značky. Případně reselleři neustále stupňují své požadavky na podporu. Nebude toto pro SharkNinja problém? Je pravda, že český i slovenský trh mají vysoký podíl privátních značek, a to zejména v rámci retailových a e-commerce kanálů. Tato situace klade na výrobce a distributory tlak, protože musí čelit nárokům na větší podporu produktů a někdy i omezenému prostoru pro jejich uplatnění vedle privátních značek. Pro SharkNinja však vidím tuto výzvu jako příležitost, nikoli jako překážku. Naší hlavní strategií je přinášet na trh skutečně inovativní produkty s jasnou přidanou hodnotou, které oslovují specifické potřeby zákazníků. Naše portfolio zahrnuje nejen vysoce kvalitní, ale i technicky pokročilé spotřebiče, které v mnoha ohledech přesahují možnosti běžných privátních značek. Tento přístup nám umožňuje oslovit zákazníky, kteří hledají pokročilá řešení, a zároveň resellerům nabízí produkty, které zvyšují jejich konkurenceschopnost. Zároveň se SharkNinja zaměřuje na budování dlouhodobých partnerských vztahů. To znamená, že aktivně podporujeme naše resellery a nasloucháme jejich potřebám, abychom jim pomohli uspět na vysoce konkurenčním trhu. Věřím, že náš důraz na inovaci a spolupráci nám pomůže přinést hodnotu jak resellerům, tak jejich koncovým zákazníkům a přitom se efektivně odlišit od produktů privátních značek. Stejně jako je firma SharkNinja velmi ambiciózní, i vy jste si vytyčili ambiciózní plán dosáhnout hned v roce 2025 na trzích v Česku, na Slovensku a v Maďarsku poměrně rychlého úspěchu. Za těch 16 let, co v Česku SELL vychází, jsme se s podobně odvážnými cíli u nově uváděných značek setkali již mnohokrát, ale snad ani jednou jich nebylo dosaženo. Jak by měla cesta do cílové rovinky vypadat ve vašem případě? Chápeme, že na tak konkurenčních trzích není rychlý úspěch jednoduchým úkolem. Strategii máme postavenou na hlubokých znalostech lokálních trhů, inovativním portfoliu a silném zaměření na potřeby uživatelů. Vstupujeme na trh s jasně definovaným plánem. A jsem přesvědčen, že odlišnost výrobků, o níž jsem už mluvil, povede k rychlému přijetí obou značek. Současně plánujeme výrazné investice do marketingu a podpory partnerů. Věřím, že máme reálnou šanci ambiciózních cílů stanovených pro region střední Evropy dosáhnout. V jakých prodejních kanálech budou výrobky dostupné? A bude se distribuce rozšiřovat? Jde o široké spektrum prodejních kanálů – jak online, tak retail. Distribuci plánujeme rozšiřovat, aby byly značky přístupné co nejširšímu okruhu spotřebitelů. SharkNinja přichází na zdejší trh s velmi pestrým portfoliem produktů ve čtyřech základních kategoriích. Které to jsou? A můžete z každé vybrat jeden produkt, který se něčím vymyká? Možná vás to překvapí, ale rád bych začal zmrzlinovačem Ninja CREAMi – jedinečným přístrojem, který přináší zcela nový typ produktu na trh a perfektně se hodí jako vánoční dárek. Jeho inovativní technologie přípravy domácí zmrzliny zajišťuje, že se jednoduše nemůžete splést. U vysavačů bych vyzdvihl speciální technologii automatické regulace sacího výkonu nejen podle vysávaného povrchu, ale i při úklidu kolem stěn či nábytku, což zaručuje dokonalé čištění i v obtížně dostupných místech. Navíc modely tyčových aku vysavačů s vyprazdňovací základnou nevyžadují sáčky a umožňují použití osvěžovacích kapslí, které eliminují nepříjemné pachy a provoní prostor. Tyto kapsle lze dokonce použít také v čističkách vzduchu Shark pro udržení svěží atmosféry v domácnosti. V péči o vlasy patří mezi velké prodejní hity již zmíněný fén kombinovaný se stylerem. A nakonec v kategorii kuchyňských spotřebičů bych vyzdvihl praktické horkovzdušné fritézy a multifunkční venkovní grily, které nejen grilují, ale také umožňují uzení a fritování – ideální pro nadšence do vaření.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=