SELL: 08 / 2024

21 Sell • 8/2024 • 21 INTERVIEW • ADÉLA SHEJBALOVÁ • DE’LONGHI GROUP Další bující problém na trhu jsou kompenzace a podpory vyplácené resellerům často z marketingových rozpočtů. Tak trochu se tak skrývá ve firmách fakt, že se některé zboží tlačí do trhu s naprosto minimálním ziskem, nebo dokonce ve ztrátě. Zdá se, že s posilováním privátních značek a konsolidací prodejních kanálů se situace v oblasti kompenzací a podpor jen zhoršuje. Je z toho vůbec nějaká cesta ven? Jak zmenšující se spirálu zastavit? My tyto kompenzace nepodporujeme. Samozřejmě, kdo v této věci profituje, je koncový zákazník. Ne my a ani prodejce. Náš trh je navíc velmi specifický. Podívejte se na potraviny, které v posledních letech výrazně zdražily, zatímco v segmentu spotřebičů se nic takového nestalo. Ještě před pár lety platilo, že ve velmi specifické kategorii pákových kávovarů s integrovaným mlýnkem působila víceméně pouze značka Sage. Pak jste se přidali vy a postupně přibyly ještě další firmy. Pokračuje tento sektor v dynamickém růstu? Kde vidíte jeho strop? A jak jste se v něm etablovali vy? Růst tohoto segmentu pokračuje, i když už není vývoj tak dynamický jako před třemi nebo čtyřmi lety. Loni ještě rostl o nějakých 15 %. Letos to bude spíš tak 8 %. Růst tedy zpomaluje, ale je si potřeba uvědomit, že je to z většího základu. Věřím, že tato kategorie kávovarů nedosáhla ještě svého stropu. Existuje spousta lidí, kteří chtějí mít nad celým kávovým rituálem kontrolu a hledají řešení, které nezabere na kuchyňské lince tolik místa. Pákové modely s integrovaným mlýnkem jsou určitě kompaktnější řešení než pákový kávovar a separátní mlýnek. Jde také o elegantnější řešení v krásném designu. My tedy v tomto segmentu vidíme další potenciál a připravujeme k uvedení novinky. Hned na jaře 2025 zamíří na trh nový model La Specialista Touch, který ostatně obchodníkům prezentujeme už v tomto vydání vašeho časopisu. Když jsme před časem dělali rozhovor s jedním z vašich konkurentů, mluvil o velkých rozdílech mezi českým a slovenským trhem v cenovém těžišti. Vnímáte také významný rozdíl mezi tím, jaké výrobky z vašeho portfolia kupují Češi a jaké Slováci? Pokud jde o cenové segmenty, pravdou je, že se na Slovensku prodávají levnější modely než v Čechách. Trendy se na Slovensku propisují do trhu o něco později. Obecně lze ovšem říct, že jak čeští, tak slovenští zákazníci rádi zkouší nové trendy, jako je již zmíněná studená extrakce. Na co jsme samozřejmě zvědaví, je, jak se projeví v příštím roce na Slovensku schválený konsolidační balíček a i takzvaná transakční daň. Stále se bavíme o značce De’Longhi, protože chtě nechtě hraje v rámci vašeho obratu prim. Celé roky od různých představitelů De’Longhi slyšíme, že se i Kenwood, Braun a Nutribullet dočkají významnější podpory. Lze čekat, že jim bude v komunikaci věnován výhledově větší prostor? De’Longhi je naše nejviditelnější značka, což je logické, protože její hlavní produkt v podobě kávovaru má pozici jakéhosi objektu touhy. Nejde o spotřebič, bez kterého nemůže domácnost fungovat. Je to spotřebič, který zákazník chce, přeje si ho, aby udělal sobě a dalším v rodině radost a zpříjemnil si den. Přesto naše další značky určitě nezanedbáváme. Například nyní běží v televizi reklamní kampaň na naše elektrické grily a tyčové mixéry Braun. Naše nejmladší značka Nutribullet zase dynamicky roste, cílí na mladší zákazníky, kteří sledují nejnovější trendy ve výživě. A značka Kenwood zase nedávno uvedla na trh unikátní řadu Go Collection, která výrazně vybočuje z dosavadního portfolia. Je hravá a řeší palčivý problém s uskladněním pomocníků pro přípravu jídel, zejména kuchyňského robotu. Model z této řady je nejen menší, ale je také snadno přenosný.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=