34 34 • Sell • 8/2024 INTERVIEW • ALESSIO GIAMBERTONE • GAGGIA Hned na úvod se vás musíme zeptat na jednu věc. V posledních dvou dekádách proběhla spousta změn ve vlastnické struktuře Gaggia. Jakou roli v ní hraje nizozemský Philips, případně firma Versuni? Gaggia patří do Versuni Group, která vznikla odprodejem divize Domestic Appliances společnosti Philips. Gaggia ovšem funguje jako nezávislá firma s vlastním managementem a od prosince 2023 s plně integrovaným výrobním závodem v Itálii. Firma si hodně zakládá na svém dědictví, odkazu našeho zakladatele a tvůrce espressa, vášni pro kávu i na tom, že jsme skutečně italský výrobce kávovarů. Vy působíte na pozici exportního manažera. Jaké trhy máte na starosti? Vedle Evropy, vyjma domácí Itálie, je to Latinská Amerika, Afrika a Indie. Celkem mám na starost 40 zemí. Které z těchto trhů jsou pro značku Gaggia nejdůležitější? A kde vidíte největší potenciál? V rámci Evropy jsou to určitě Velká Británie a Německo. Prostor pro růst vidíme samozřejmě také v České republice a na Slovensku, kde poptávka po kvalitnější kávě roste již řadu let, což se již potvrdilo také v sousedních zemích. Velký potenciál však vidíme i na trzích mimo Evropu, kde se kultura kávy výrazně rozvíjí. Spolupracujete všude s distributory? Nebo máte někde i vlastní zastoupení? Na každém trhu máme distributora. Velmi často jsou to firmy, které spolupracují se značkou Gaggia velmi dlouhou dobu a identifikují se s ní. Gaggia je proslavená svými pákovými kávovary, ale působí už dlouho také v segmentu automatů. Jak se liší jejich zákazníci? Máte pravdu, na trhu automatických kávovarů nejsme určitě nováčkem. Ostatně jsme nedávno oslavili 25. výročí od vstupu do této kategorie. Historicky jsme ale spjati s pákovými kávovary, jejichž prostřednictvím jsme zapsáni u kávových nadšenců. Ve firmě jim říkáme „Coffee Geeks“. Jde o lidi, kteří sledují trendy ve světě kávy, užívají si rituál z přípravy a káva je pro ně vášní. Nejde jim o to si koupit stroj. Chtějí zážitek. Na ně cílíme s naší legendární řadou Classic. Pro ty, kteří chtějí do tohoto světa vstoupit, jsme uvedli letos cenově dostupnější model New Espresso. A za pár měsíců naopak přijdeme s novinkou cílenou na ty nejnáročnější milovníky dobré kávy. Zatím nemohu být konkrétní, protože odhalení této novinky je plánováno až na první čtvrtletí 2025. A u automatických kávovarů jsou našimi zákazníky všichni, kdo chtějí vynikající kávu, ale žádají širokou nabídku nápojů a možnosti nastavení přípravy černých i mléčných káv. Zaměřujeme se na obě skupiny a kontinuálně investujeme do vývoje v obou kategoriích produktů, abychom měli nabídku pro všechny druhy zákazníků. A nejde jen o nějaká líbivá prohlášení do rozhovoru. Letos jsme vytvořili ambiciózní roadmapu na roky 2025 a 2026, kdy přijdeme na trh se spoustou novinek v rámci pákových i automatických kávovarů. Zdůrazňoval jste, že výroba probíhá v Itálii. Kde přesně? Ano, všechny naše kávovary i mlýnky jsou produkovány v továrně Gaggio Montano v provincii Bologna. Na místě probíhá také vývoj. V posledních letech jsme do vývoje výrazně investovali, což se projevilo jak v počtu nově uvedených produktů, tak v rozšíření týmu. Intenzivně pracujeme také na komunikaci, přičemž se zaměřujeme na firemní a produktová videa a vizuální obsah na sociálních sítích, abychom zajistili jednotnou image značky po celém světě. Alessio Giambertone: Gaggia má na příští dva roky ambiciózní plány. Všechny kávovary vyrábí a bude nadále vyrábět v Itálii Když v roce 1938 spatřilo světlo světa první espresso, jak ho dnes známe, stál za ním vynálezce Giovanni Achille Gaggia. Firma používající v názvu jeho příjmení se nadále intenzivně hlásí k odkazu svého zakladatele. Na následující dva roky má připravenou nabitou roadmapu novinek, expanduje na nové trhy a nemalý zájem má i o český a slovenský trh, jak nám v rozhovoru potvrdil její exportní manažer Alessio Giambertone.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=